20:31 25.10.2017

Україна і китайська CCEC проведуть ревізію "Повітряного експреса"

2 хв читати
Україна і китайська CCEC проведуть ревізію "Повітряного експреса"

Україна сподівається знайти компромісне рішення щодо кредиту Китайської національної корпорації машинної індустрії та генеральних підрядів (ССЕС) для дешевшої реалізації проекту "Повітряний експрес" та інших проектів, для чого створила спільну групу з CCEC, повідомив перший віце-прем'єр, глава Мінекономрозвитку Степан Кубів.

"Вона складається з представників міністерств і парламенту і до середини листопада проведе ревізію цього та інших чинних проектів Україна-Китай, визначить нагальні завдання і висуне пропозиції щодо їх оптимальної реалізації", - написав він на своїй сторінці в Facebook за підсумками проведеної в середу зустрічі в Києві з представниками CCEC.

На його думку, такий конструктивний діалог допоможе вирішити нагальні проблемні питання та знайти взаємовигідне рішення, яке влаштує пасажирів і буде більш економним з погляду виконання.

С.Кубів зазначив, що між Києвом і аеропортом "Бориспіль" потрібен швидкісний поїзд, однак такий проект має бути фінансово окупним. "Наприклад, трам-трейн. Тому що це більш вигідна альтернатива проекту "Повітряний експрес", ініційованого у 2011 році", - написав перший віце-прем'єр.

Як повідомлялося, в Україні існує нереалізований національний проект "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль", будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону ", який спрямований на забезпечення розвитку транспортної інфраструктури, посилення конкурентних позицій українських авіаперевізників, зростання інвестиційної та туристичної привабливості країни.

Для його реалізації в 2011 році під держгарантії був підписаний кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $372,3 млн. Генеральним підрядником для виконання робіт з будівництва "під ключ" була визначена CCEC.

У 2014 році тодішній міністр інфраструктури Максим Бурбак заявив в інтерв'ю "Фокусу", що Україна вже виплачує кредит за національною проекту "Повітряний експрес", при цьому невідомо, куди зникло близько $50 млн. Держінвестпроект тоді спростував цю заяву.

Тим часом в грудні 2014 року в.о. заступник гендиректора аеропорту "Бориспіль" з операційної діяльності Антон Борисюк висловив сумнів у затребуваності початкового проекту залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль", а в квітні того ж року на той час міністр інфраструктури Андрій Пивоварський назвав цей проект "економічно необґрунтованим".

У червні 2015 року стало відомо про готовність України і Китаю обговорити можливість переспрямування кредитних коштів, передбачених для "Повітряного експреса", на інші проекти, а в березні 2016 року Мінінфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту "Повітряний експрес".

CCEC також є оператором з китайського боку за укладеною в 2012 році 15-річною угодою між Державною продовольчо-зерновою корпорацією України (ДПЗКУ) та Експортно-імпортним банком Китаю про надання кредиту $1,5 млрд на закупівлі зерна для їх експорту за торговельними угодами з КНР. На початку вересня цього року CCEC поскаржилася на невиконання ДПЗКУ своїх зобов'язань за угодою.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Посівна-2024 випереджає на 8,3% минулорічну - посіяно 476,7 тис. га ярих

РФ останніми атаками вибила 10-12% наявної в березні потужності генерації е/е - директор ЦДЕ

Експорт українським морським коридором за 7 міс. сягнув 33,8 млн тонн - Кубраков

Ранній кінець опалювального сезону заощадить до 500 млн куб. м газу

Пропозиція про реструктуризацію євробондів України, ймовірно, міститиме норму про часткове списання боргу

Найбільший виробник соняшникової олії Молдови зупинив два заводи й вимагає відновлення імпорту українського соняшнику

Латвійська airBaltic через три-шість місяців після відновлення польотів може розмістити в Києві п’ять власних літаків

ВВП України зріс у 2023 році на 5,3% - Держстат

Торгівля має бути взаємовигідною для сільгоспвиробників у Польщі та Україні - заява Шмигаля і Туска

"Запоріжкокс" продовжує капремонт коксової батареї №2 з інвестиціями в 60 млн грн, вкладення в оновлення за 2 роки перевищують 276 млн грн - СЕО

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА