Кабмін спрямував на доопрацювання проект фінплану "Нафтогазу" на 2018 р.
Кабінет Міністрів України спрямував на доопрацювання проект фінансового плану НАК "Нафтогаз України" на 2018 рік, повідомило агентству "Інтерфакс-Україна" джерело в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) України.
"Основні зауваження: зниження чистого прибутку і, відповідно, зниження нарахування дивідендів, які слід сплатити до держбюджету, в 5,5 раза; завищення адміністративних витрат, планування приросту дебіторської заборгованості за реалізований природний газ, і, як наслідок, приріст кредитних зобов'язань", - зазначив співрозмовник агентства.
За його даними, МЕРТ вважає, що "Нафтогаз" у 2018 році повинен сплатити до держбюджету 35 млрд 508,3 млн грн дивідендів, тоді як в проекті фінплану відображена цифра в 6 млрд 534,4 млн грн. У міністерства є претензії до обліку "Нафтогазом" сумнівних боргів за 2017 рік, розрахунку втрат через збитки "Укртрансгазу".
Крім того, співрозмовник агентства вказує на заплановане НАК зростання адміністративних витрат на 2 млрд 105,7 млн грн - до 3 млрд 908,1 млн грн. "Зокрема, бонуси для керівництва компанії закладені на рівні 720 млн грн. Ці виплати в 7,2 раза вищі від прогнозних на 2017 рік", - зазначає джерело в МЕРТ.
За його словами, претензії міністерства також викликає дворазове заплановане збільшення дебіторської заборгованості перед "Нафтогазом" у 2018 році - на 55,8 млн грн, до 110,1 млрд грн.
"Накопичення дебіторської заборгованості такими темпами може призвести до того, що вже в 2019 році компанія може стати збитковою внаслідок застосування аналогічного в 2017 році способу нарахування резерву сумнівних боргів. Крім того, компанія не здатна буде обслуговувати свої кредитні зобов'язання (70,7 млрд грн станом на 1 жовтня 2017 року), значна частина яких залучена під державні гарантії", - резюмує співрозмовник агентства.
"Нафтогаз України" об'єднує найбільші нафтогазовидобувні підприємства країни. Холдинг є монополістом з транзиту і зберігання природного газу в підземних сховищах, а також із транспортування нафти трубопровідним транспортом територією країни.