16:56 08.12.2016

Порошенко підписав закони про створення Державного дорожнього фонду

4 хв читати
Порошенко підписав закони про створення Державного дорожнього фонду
Президент України Петро Порошенко підписав закони, що дозволять прискорити будівництво нових автомобільних доріг в Україні. Як повідомила в четвер прес-служба президента України, П. Порошенко зокрема підписав закон "Про джерела фінансування дорожнього господарства України", що удосконалює механізм фінансування будівництва доріг, закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування" та закон "Про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення дорожньої галузі". "Це – галузь, яка створює робочі місця, забезпечує розвиток економіки регіонів", - наголосив П. Порошенко під час зустрічі з міністром інфраструктури України Володимиром Омеляном та новопризначеним в.о. голови Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) Славомиром Новаком, у присутності яких і підписав три базових закони, що створюють умови для будівництва нових доріг в Україні. За словами президента, "надзвичайно важливою є прозорість дорожнього будівництва з максимальною ефективністю використання кожної копійки коштів платників податків, з максимальним залученням українських виробників і максимальною якістю". П. Порошенко нагадав, що багато років в Україні фактично не будували дороги: "Це було джерело для розкрадання коштів платників податків і хабарництва. Дуже радий, що на сьогоднішній день собівартість і якість доріг, зокрема капітального ремонту та будівництва доріг, значно покращився". Президент також привітав С. Новака з призначенням на відповідальну посаду і зазначив, що "державне дорожнє будівництво є першим пріоритетом президента як під час виборчої кампанії, так і в реалізації тих програм, які сьогодні спрямовані на виведення України з кризи". У свою чергу міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначив, що підписані закони сприятимуть реформуванню галузі. "Ми маємо радянську систему станом на сьогодні. Сподіваюся, що після того як пан Славомір Новак розпочав (виконання обов'язків – ред.), з наступного року ми бачитимемо як європейську модель ремонту, так і будівництва доріг", - підкреслив Ст. Омелян. Як повідомлялося, 17 листопада 2016 року Верховна Рада ухвалила загалом закони про створення Державного дорожнього фонду України. Так, за ухвалення законопроекту №4014а "Про внесення змін до закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" у другому читанні проголосували 248 депутатів, за ухвалення законопроекту №4015а "Про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі" – 235 депутатів. Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту №4014а, запроповано внести зміни до Бюджетного кодексу України щодо створення спеціального фонду у складі державного бюджету для фінансування дорожнього господарства за рахунок таких надходжень: акцизний податок з вироблених підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; акцизний податок з ввезених на митну територію країни підакцизних товарів в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них; плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та ін. Крім того, для забезпечення впровадження та реальної реалізації державної політики, спрямованої на зниження рівня смертності та травматизму від ДТП, одним з напрямів використання надходжень державного дорожнього фонду передбачається спрямувати на фінансування забезпечення безпеки дорожнього руху, згідно з державними програмами. Законопроектом встановлюється, що податки (акцизи), визначені до наповнення фонду, зараховуватимуться до спецфонду в такому розмірі: в 2018 році – 50%, 2019 році – 75% і до 2020 року – 100% В аналогічній записці до законопроекту №4015а вказується його новела: 62% коштів державного дорожнього фонду спрямовуються на фінансування будівництва, реконструкції, ремонт і утримання автодоріг загального користування державного значення, 35% - на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт і утримання автодоріг загального користування місцевого значення, 3% - на фінансування безпеки дорожнього руху, згідно з державними програмами. Мінінфраструктури України ще в травні 2015 року заявило про намір просити Мінфін спрямовувати всі кошти від акцизного збору з продажу палива в 2016 році до Дорожнього фонду, тоді як наразі більшість таких коштів спрямовується до загального фонду держбюджету замість цільового спрямування на утримання і ремонт дорожньої мережі. "Якщо на дороги направити всі ті гроші, які ми збираємо від акцизу, цього буде достатньо, щоб покрити Україну якісними дорогами", - зазначав тоді голова міністерства Андрій Пивоварський. У 2013 році тодішній голова "Укравтодору" Євген Прусенко повідомляв, що перевага Державного дорожнього фонду у порівнянні зі спецфондом державного бюджету полягає в тому, що з неї не можна вилучити кошти на інші види робіт, окрім дорожніх. Між тим парламент у лютому і березні 2016 року двічі провалював голосування в першому читанні за аналогічні законопроекти.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Україна в травні-червні має вийти на підписання двосторонніх безпекових угод зі США, деякими країнами Північної Європи та Балтії - Зеленський

Окупанти вдарили по Харкову, постраждалих немає - мер

На відео вбивства поліцейського на Вінниччині присутні військовослужбовці однієї з в/ч Сухопутних військ - Командування

Для України важлива участь Бразилії в першому Глобальному саміті миру - Зеленський

Кількість загиблих унаслідок ворожого обстрілу Вовчанська збільшилася до двох осіб

На прикордонному переході "Рава-Руська - Гребенне" з неділі частково відновлять пропуск вантажівок - Держприкордонслужба

Укргідрометцентр попереджає про сильні дощі та заморозки на заході країни

ОК "Південь" сприяє правоохоронцям у затриманні вбивць поліцейського на Вінниччині, підозрювані понад рік не служать у 28 ОМБр

"Укрзалізниця" повертає "Інтерсіті+" в Одесу в тестовому режимі

Віцеканцлер Німеччини Габек відвідав Миколаївську область

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА