08:36 26.12.2017

ГРУ в 2014 році провело пропагандистську кампанію до анексії Криму

2 хв читати
ГРУ в 2014 році провело пропагандистську кампанію до анексії Криму

Газета The Washington Post стверджує, що за два роки до виборів в США Москва випробувала пропагандистські технології в соцмережах, провівши інформаційну спецоперацію напередодні анексії Криму.

У лютому 2014 року - до захвату російським спецназом органів влади у згодом анексованому РФ Криму - Головне управління Генерального штабу ЗС РФ (колишнє Головне розвідувальне управління - ГРУ) провело спецоперацію з пропагандистської дискредитації нової влади в Києві. Кампанія була порівнянна з тією, яку "Москва провела в США два роки по тому", під час передвиборної боротьби за пост американського президента. Про це в понеділок, 25 грудня, повідомила газета The Washington Post з посиланням на наявну в її розпорядженні засекречену доповідь ГРУ.

Як випливає з публікації, документ охоплює період у шість днів - c 22 лютого по 27 лютого 2014 року. Суть дій органу зовнішньої розвідки Міноборони РФ зводилася до створення фейкових акаунтів, зокрема, в соцмережах Facebook і "Вконтакте".

Вони використовувалися для транслювання "громадської думки" українців, нібито розчарованих подіями Євромайдану.

Так, один з акаунтів був зареєстрований на Івана Галіцина і забезпечений фотографією російського льотчика Костянтина Ярошенка, який відбуває термін в американській в'язниці. Від імені цієї підставної особи співробітники підрозділу психологічних операцій ГРУ залишали коментарі у низці британських ЗМІ, пише The Washington Post.

Після захоплення органів влади в Криму 27 лютого в Facebook і "Вконтакте" були створені чотири групи з метою переконати жителів півострова в необхідності підтримати "відділення від України".

"Використовуючи наші акаунти в Facebook, ми поширювали коментарі, в яких повідомляли населення Кримського півострова про загрозу з боку нацистських організацій", - наводить The Washington Post витяги зі звіту ГРУ.

Служба російської зовнішньої розвідки також використовувала платну рекламу в соцмережах, щоб збільшити популярність цих груп. Як пише газета, з доповіді ГРУ виходить, що тільки 27 лютого 2014 року було зафіксовано майже 200 тис. заходів користувачів на ці сторінки. Видання пише, що реальний масштаб інформаційного впливу оцінити складно.

Разом з тим газета не уточнює, яким чином доповідь ГРУ потрапила в її розпорядження, і не призводить його підтвердження з інших, незалежних джерел.

Раніше Марк Піеріні, аналітик європейського відділення Фонду Карнегі за міжнародний мир, висловив думку, що "Росія вкладає чимало коштів і людських ресурсів у поширення фейкових новин. ЄС і країни, що входять до нього, не зможуть витримати натиск".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА