15:22 29.08.2017

Автогаз невдовзі подешевшає приблизно до 14 грн/л - співвласник мережі АЗС "КЛО"

Київ. 29 серпня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Ціни на оптовому ринку скрапленого вуглеводневого газу (СВГ, автогаз) почали знижуватися через зростання пропозиції, і протягом тижня-двох можна очікувати відкату роздрібних цін на нього приблизно до 14 грн/л з пікових значень в 16-17 грн/л, вважає співвласник мережі АЗС "КЛО" Ігор Чернявський.

"Пік (цін) пройдено. Якщо перед святами нам пропонували по $680 за тонну, то зараз від того ж постачальника ми отримали пропозицію вже по $580 за тонну... Через тиждень-два побачимо ціну близько 14 грн/л", - сказав він на прес -конференції "Причини подорожчання скрапленого газу" в агентстві "Інтерфакс-Україна".

І.Чернявський зазначив, що спричинене дефіцитом різке зростання цін на автогаз на українському ринку призвело до того, що для постачальників цей ринок став високопреміальним: з $20-40 за тонну премія зросла до $200-300 за тонну. Це збільшує пропозицію поставок, і з одночасним скороченням попиту через різке подорожчання автогазу це повинно досить швидко привести до зниження цін на нього.

На думку директора GT Group Владислава Колодяжного, стабілізація ринку відбудеться до кінця вересня - початку жовтня, а взимку ціни на ринку будуть приблизно такими ж, як і рік тому.

Загалом учасники прес-конференції пояснили приблизно 70% подорожчання автогазу з кінця липня дефіцитом постачань на тлі сезонного піку споживання, інфраструктурними обмеженнями і роботою нелегального сектора.

За їхніми даними, зростання оптових цін в червні-серпні 2017 року становило 98% - до 29 тис. грн за тонну, роздрібних - 48%, до 16 грн/тонну, хоча раніше в квітні – на початку червня ціна впала з 21 тис. грн до 14,5 тис. грн за тонну.

В.Колодяжний і експерт "Консалтингової групи А-95" Артема Куюна оцінили дефіцит постачань в серпні приблизно в 30 тис. тонн, або близько 20% від очікуваного споживання.

За їхніми словами, наростання дефіциту постачань в серпні обумовлено введеними російською Федеральною службою технічного та експортного контролю (ФСТЕК) обмежень і зупинкою на ремонти низки виробництв у Росії і Білорусі, на які припадають відповідно 50-60% і 30-40% імпорту, а також відсутністю в Україні достатніх потужностей для зберігання скрапленого газу.

"Резервуарна потужність по всій Україні становить 35,4 тис. тонн, що за обсягу місячного споживання в 96 тис. тонн взимку і 150 тис. тонн влітку відповідає загалом 7-11 дням зберігання", - зазначив В.Колодяжний.

Він вказав, що обсяги внутрішнього виробництва СВГ становлять 30-37 тис. тонн на місяць і останнім часом також скоротилися на 5-7 тис. тонн через проблеми "Укрнафти", а потужності постачань з Білорусі обмежені 40 тис. тонн на місяць, що без розвинених альтернативних джерел роблять український ринок сильно залежним від російських поставок.

В.Колодяжний нагадав, що споживання скрапленого газу в Україні за три роки зросло в півтора раза - до 1,5 млн тонн, і спрогнозував подальше його збільшення до 1,6 млн тонн в цьому році і 2 млн тонн - через 3-4 роки.

Для вирішення структурних проблем ринку експерти запропонували уряду розглянути можливості податкового та/або тарифного стимулювання альтернативних імпортних поставок, зокрема, з Казахстану і морем, подальшу боротьбу з тіньовим сектором, а також налагодити роботу "Укрзалізниці" і "дочки" "Нафтогазу України" "Укрспецтрансгазу", якій належить 2 тис. газових вагонів-цистерн.

Учасники прес-конференції також висловилися проти зайвого адміністративного втручання в роботу ринку, назвавши як негативний приклад рішення про ліцензування постачальників, перевізників та одержувачів СВГ, яке ледве вдалося перенести з 1 вересня на листопад цього року. На їхню думку, місцевим органам влади варто було б активніше боротися з тіньовим ринком, який руйнує здорову конкуренцію і не дозволяє інвестувати в розвиток інфраструктури, зокрема сховищ.

"Ніхто не буде створювати запаси і будувати сховища, якщо знає, що не зможе конкурувати з нелегалами. Питання махінацій з нафтопродуктами та скрапленим газом має стати предметом особливої уваги ДФС", - заявив А.Куюн.

"У Києві мерія ліквідувала 350 нелегальних газових заправок, але більшість з них перебралися в Київську область. І ми бачимо, що в столиці майже немає "сухих" станцій, на відміну від області", - додав І.Чернявський.

Говорячи про довгострокові перспективи ринку автогазу в Україні, співвласник мережі "КЛО" зазначив, що вони визначаються акцизною політикою держави: за збереження нинішньої великої різниці в акцизах автогаз буде значно дешевшим за бензин. Водночас він зазначив, що більш розвинені країни вже переорієнтують своє стимулювання на електромобілі й автомобілі на водневому паливі.

На думку А.Куюна, в перспективі очікується світове перевиробництво СВГ, і ринок автогазу в Україні буде зростати за умови, якщо ціна на нього становитиме до 50-60% від вартості бензину.

РЕКЛАМА
Загрузка...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА