16:43 16.07.2014

Активісти очікують від Генпрокуратури дієвих заходів щодо наведеня порядку в "Борисполі"

4 хв читати
Асоціація захисту прав громадян України звернулася з відкритим листом до генерального прокурора України Яреми Віталія Григоровича. Шановний Віталію Григоровичу! Нещодавно ми зверталися до Вас з приводу кричущої ситуації, що склалася в найбільшому аеропорті країни "Бориспіль". Побудовані там за останні роки корупційні схеми продовжують працювати. І нас обурює позиція Міністерства інфраструктури України стосовно ключового підприємства в галузі авіаперевезень. Замість повного очищення керівництва підприємства, не лише першої особи, і знищення корупційних схем, міністерство робить лише косметичні рокіровки керівників, внаслідок яких найбільші корупціонери "Борисполя" продовжують керувати аеропортом. Оскільки ми не згодні з такою позицією Міністерства інфраструктури України, ми вирішили взяти ініціативу в свої руки і здійснили візит до міністерства. Ми сподівалися обговорити ситуацію в "Борисполі" і відомі нам факти зловживань з міністром, але враховуючи його зайнятість до нас вийшов заступник міністра Петро Пінкас. Пан Пінкас розповів, що Управління внутрішнього аудиту Мінінфраструктури під час перевірки фінансово-господарської діяльності аеропорту "Бориспіль" за 2010-2014 роки виявило численні зловживання і порушення. Наразі перевірка діяльності аеропорту ще триває. Але не зважаючи на те, що перевірка ще триває, заступник міністра вже заявляє, що буцімто до нинішнього керівництва підприємства претензій не має і не має жодного встановленого факту здійснених порушень особисто генеральним директором аеропорту Сергієм Гомболевським та його заступниками, зокрема Борисом Шахсуваровим. Але в заявах заступника міністра є суттєве протиріччя. З одного боку, він заявляє про те, що виявлено безліч зловживань на підприємстві, а з іншого боку, говорить, що стосовно людей, які в цей період очолювали аеропорт, зловживань не виявлено. Як таке може бути? Крім того, хочу уточнити, спілкуючись з нами, заступник міністра П.Пінкас говорив, що перевірка діяльності аеропорту проводиться за період 2010-2014 років, але наступного дня на сайті міністерства з‘являється новина, що перевіряється період лише з 2011 по 2014 роки. Це суттєве відхилення, адже багато порушень було зафіксовано саме протягом 2010 року, саме в цей період були відкриті кримінальні справи щодо керівництва аеропорту, проводилися обшуки тощо. Ще один натяк на "особливе" ставлення міністерства до ситуації в "Борисполі" і його керівників – обидва нинішніх керівника С.Гомолевський та Б.Шахсуваров раніше вже очолювали "Бориспіль" протягом періоду, що перевіряється. Зазвичай, в таких випадках, на період проведення перевірки керівництво відстороняють від виконання обов‘язків, аби уникнути впливу на результати перевірки та тиску на перевіряючих. У випадку ж з поточною перевіркою міністерство навіть не збирається застосовувати будь-які кадрові рішення, про що пише на своєму сайті. Але, ми хочемо нагадати, що саме нинішній заступник генерального директора Борис Шахсуваров очолював аеропорт "Бориспіль" саме в той період, який підлягає перевірці, зокрема в 2008-2011 роках, а до цього в 1994-1999 роках він працював в аеропорту на посаді першого заступника гендиректора. В 2010 році проти Б.Шахсуварова було порушено кримінальну справу за розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах. Згідно публікацій в ЗМІ, значна частина державних коштів, виділених на будівництво терміналу F, була виведена Б. Шахсуваровим на рахунки приватних фірм. В липні того ж 2010 року правоохоронні органи кілька днів не випускали Б.Шахсуварова зі службового кабінету, намагаючись заарештувати. Арешт так і не відбувся, адже Б.Шахсуварову вдалося знайти покровителів у владі. З даного питання існують письмові документи, складені слідчою групою, яку очолював тодішній заступник Генерального прокурора України Ренат Кузьмін. Підписані ним документи були передані тоді до Адміністрації Президента України. Однак саме звідти прийшло розпорядження відпустити Б.Шахсуварова та закрити справу. Нинішній генеральний директор аеропорту Сергій Гомболевський в період до 2011 року обіймав посаду начальника термінального комплексу аеропорту і пішов з підприємства одночасно з Б. Шахсуваровим, тому був причетний до багатьох процесів в аеропорту. Більше того, Гомболевський фактично став генеральним директором "Борисполя" в березні 2014 року, посівши місце свого колишнього звільненого керівника Олексія Кочанова. Нагадаємо, О.Кочанова протягом двох місяців народні депутати та активісти намагалися відсторонити від керівництва "Борисполем" після того, як спливла інформація, що він входив до близького оточення екс-Президента Віктора Януковича. Крім того, стало відомо, що він нібито допомагав деяким колишнім державним чиновникам залишити територію України, забезпечуючи їм "повітряний коридор". Весь цей час, починаючи з липня 2013 року саме Сергій Гомболевський був першим заступником О.Кочанова. В попередньому листі ми описували всі відомі нам випадки зловживань в аеропорту "Бориспіль" за період управління цими менеджерами. Тому не будемо повторюватися. А ще раз підкреслимо головне: ключові посади в "Міжнародному аеропорту "Бориспіль"" протягом вже досить довгого часу займають одні й ті самі особи, які замішані в корупційних схемах. З урахуванням вищенаведеного ГО "Асоціація захисту прав громадян України" вимагає: 1. На час проведення перевірки фінансово-господарської діяльності державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" сприяти відстороненню від займаних посад генерального директора аеропорту С.Гомболевського та його заступника Б.Шахсуварова. 2. Розслідувати діяльність С.Гомболевського, Б.Шахсуварова на предмет впровадження корупційних схем в аеропорту "Бориспіль", розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах тощо. 3. Сприяти повному оновленню керівництва "Міжнародного аеропорту "Бориспіль"" з метою знищення корупційних схем.
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА