09:41 11.04.2017

ПАТ "Івано-Франківськгаз" показав куди йдуть кошти споживачів, від оплати за обслуговування мереж та доставку газу

3 хв читати
Для забезпечення газом у цілодобовому режимі понад 400 тис. прикарпатцям, фахівці "Івано-Франківськгазу" щоденно виконують комплекс робіт по обслуговуванні газотранспортної системи. А це понад 15 тис. км газопроводів, які потребують регулярного обстеження на наявність витоків газу та їх ліквідації. І це лише невелика частка першочергових робіт, від яких залежить безпека газопостачання, і на які направляються кошти, що надходять від споживачів. Сьогодні в рахунку за газ, які оплачують споживачі, майже 90% коштів припадає на вартість блакитного палива, як товару і лише 10% - це послуги із обслуговування мереж та доставки газу. З 1 квітня 2017 р. було заплановано відокремити вартість послуг за газ, як товар та послуги з обслуговування газових мереж і доставки газу. Рішення вивести в окремий рахунок плату за транспортування та розподіл газу, НКРЕКП мотивує необхідністю забезпечити для споживачів безаварійну доставку газу та прозорість розрахунків. Щомісячна плата за обслуговування газових мереж повинна бути сталою та не залежатиме від обсягу споживання природного газу. Це пов’язано з тим, що газотранспортна система потребує постійного обслуговування, навіть тоді, коли споживач не користується блакитним паливом. Адже, газорозподільна компанія забезпечує для нього такі ж умови доставки газу, як для інших споживачів. Зокрема, фахівці проводять регулярне обстеження газопроводів та споруд на ньому, ліквідовують витоки та реагують на аварійні ситуації, забезпечують належний тиск в мережі. Тобто, незалежно від того скільки газу використала людина, і яка періодичність його використання, газотранспортна система, якою надходить паливо до споживача, потребує постійного обслуговування. Загалом в Івано-Франківській області протяжність газових мереж сягає понад 15 тис. кілометрів, з яких 10% вже зношені та потребують повної заміни. Щоб виявити можливі витоки газу фахівці компанії двічі на місяць здійснюють їх повний обхід та перевірку всіх мереж. Залежно від їх рівня зношеності, газовики проводять точковий чи капітальний ремонт, або повну заміну труби. "Завдяки відділенню плати за потужність від загальної вартості газу та надходженню від споживачів рівномірних платежів впродовж року, компанія зможе ефективніше виконувати роботи з ремонту та модернізації газових мереж. Адже раніше, через сезонність надходження коштів, не було можливості виконувати влітку більшість робіт для підготовки до зими, від яких залежить безпека експлуатації мереж. Тепер, ми можемо уникнути відключень в осінньо-зимовий період для проведення планових робіт", – розповідає технічний директор ПАТ "Івано-Франківськгаз" Ігор Височанський. Окрім того, щомісяця фахівці компанії обходять понад 3,5 тис. газорегуляторних та шафових пунктів (на яких регулюється тиск газу при його подачі до помешкання споживача), щоб повністю перевірити роботу обладнання, герметичність системи, величину тиску перед регулятором та після нього і навіть температуру в приміщенні газорозподільного пункту тощо. Щоденно, 24 години на добу, для локалізації та ліквідації аварій у споживачів, в області працює аварійна служба ПАТ "Івано-Франківськгаз", яка складається із 116 бригад. В рік вони опрацьовують понад 35 тис. заявок від споживачів. Уже в першому кварталі цього року екстрена служба "104" виїхала майже на 10 тис. викликів.
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА