Економіка

"Укрзалізниця" не може утримувати малодіяльну інфраструктуру за свій рахунок

ПАТ "Укрзалізниця" відзвітувало про збитковість 45,7% інфраструктури, що сукупно виконує лише 2,1% тоннокілометрової роботи мережі компанії, повідомляється на сайті перевізника.

"Ми мусимо спільно з органами влади вирішити питання малодіяльної інфраструктури якнайшвидше, оскільки утримувати її коштом "Укрзалізниці" вже немає можливості. Крім того, вивільнені кошти могли б бути спрямовані на розвиток компанії, насамперед на мотивацію праці залізничників", - вважає директор з економіки та фінансів "Укрзалізниці" Андрій Рязанцев.

За експлуатацію малодіяльної інфраструктури, яка в загальному обсязі колій становить 45,7%, компанія отримує лише 543 млн грн, тоді як витрати на її утримання становлять понад 7,8 млрд грн. Про це свідчать висновки аналітичного дослідження щодо експлуатаційної та економічної ефективності роботи галузі.

На думку А.Рязанцева, малодіяльна інфраструктура створює додаткове фінансове навантаження на галузь і рано чи пізно припинить функціонувати без співфінансування з боку держави або місцевої влади.

"Сьогодні перед залізницею як ніколи актуальним стає питання нарощення обсягів перевезень саме на малодіяльних напрямках, за умови відсутності можливості їх оптимізації. Іншим варіантом збереження такої інфраструктури може бути співфінансування з державного та місцевих бюджетів, якщо ділянка має високе стратегічне, оборонне, соціальне значення", - наголосив директор з економіки та фінансів "Укрзалізниці".

Аналітичне дослідження щодо експлуатаційної та економічної ефективності роботи галузі зі статичною геоінформаційною візуалізацією буде розміщено на офіційному сайті "Укрзалізниці".

Як повідомлялося, в березні "Укрзалізниця" визначила 300 вантажних станцій як малодіяльні та пропонує органам місцевого самоврядування компенсувати витрати на їх обслуговування як альтернативу закриттю.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ