Економіка

Вагонобудівники підтримують ініціативу Мінекономіки про обмеження термінів експлуатації вантажних вагонів

Українські вагонобудівники підтримують ініціативу Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства у співпраці з Міністерством інфраструктури та АТ "Укрзалізниця" й іншими органами виконавчої влади про введення обмежень термінів експлуатації певних типів вагонів.

Як повідомила прес-служба Мінекономіки, міністерство отримало лист від підприємств вагонобудування з підтримкою і схваленням цієї ініціативи.

"Подальша експлуатація застарілих вантажних вагонів руйнує шляхи, ремонт і відновлення яких відбувається за державний рахунок. Застарілий парк викликає щоденні техногенні ризики, зокрема в пасажирських перевезеннях, які використовують ті самі шляхи", - наводить прес-служба цитату з листа.

Крім того, вагонобудівники нагадали, що в галузі за останні дев'ять років кількість працюючих підприємств скоротилася більш ніж у 3,5 раза (до п'яти підприємств у грудні 2020 року), кількість робочих місць скоротилася в 2,5 раза, експорт вантажних вагонів - у 53 рази.

У повідомленні наголошується, що в основі ініціативи - запровадження обмежень за термінами експлуатації певних типів вагонів, зокрема, піввагонів і зерновозів.

"Експерти Мінекономіки розробили сучасну модель ринку вантажних вагонів для прогнозування тенденцій ринку при введенні обмежень. Модель показує, що дефіциту рухомого складу з піввагонів і зерновозів у 2021 році не буде, втім, ці нововведення будуть стимулювати попит на замовлення нових вагонів у українських виробників", - зазначається в повідомленні міністерства.

Згідно з оприлюдненим для обговорення на сайті Мінінфраструктури проектом наказу, експлуатація вагона забороняється, зокрема, якщо вагон, введено в експлуатацію після 31 грудня 2022 року, не пройшов обов'язкової оцінки відповідності вимоги техрегламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту.

Забороняється експлуатація в навантаженому стані вагонів, термін служби яких перевищив граничний термін (встановлений документом), окрім вантажних вагонів, термін служби яких був продовжений до набуття чинності цього Порядку.

Згідно з проектом документа, для критих вагонів, граничний термін служби встановлений (у залежності від вантажу, що перевозиться) у межах від 33 років (для перевезення техвуглецю) до 64 років (для транспортування паперу, холоднокатаної сталі), для зерновозів - 45 років. Термін експлуатації універсальних піввагонів обмежується 33 роками, для перевезення коксу - 30 років, для окатишів і конгломерату - 38 років, думпкарів - 44 роки.

Пропонований граничний термін експлуатації транспортерів - 70 років, рефрижераторів - 50 років, цистерн - від 26 до 80 років.

"Негативний вплив акту на імпортерів старих вагонів і зменшення митних платежів компенсується мультиплікаційним ефектом від збереження чинних і збільшення кількості нових робочих місць на вагонобудівних і вагоноремонтних підприємствах, а зростання виробництва вагонів і їх складових частин збільшить надходження до держбюджету", - наголошується в пояснювальній записці до проекту наказу.

Як повідомлялося, Федерація роботодавців за підтримки вагонобудівників останні кілька років постійно порушує питання перед органами влади про захист українського ринку від експансії застарілих вагонів іноземного виробництва.

Зі свого боку, власники вантажних вагонів із завершеним терміном експлуатації та українські імпортери таких вантажних вагонів відстоюють протилежну позицію.

 

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ