Інтерфакс-Україна
14:11 13.06.2017

МЕРТ ініціює скасування обмежень за кількістю моделей і локалізації для безмитного ввезення товарів автовиробниками

3 хв читати
МЕРТ ініціює скасування обмежень за кількістю моделей і локалізації для безмитного ввезення товарів автовиробниками

Міністерство промислового розвитку і торгівлі (МЕРТ) України з метою стимулюваннявітчизняного автовиробництва пропонує скасувати раніше введені обмеження для автомобілебудівних підприємств, які за нульовою ставкою ввозять товари для використання в промисловому виробництві.

Згідно з оприлюдненим на сайті МЕРТ проектом постанови Кабінету Міністрів, відповідні зміни заплановано внести до Порядку визначення товарів, що ввозяться для промвиробництва ТС.

Пропонується, зокрема, скасувати всі обмеження за рівнем локалізації виробництва: згідно з редакцією Порядку від 2013 року, підприємства, що реалізують восьмирічну Програму створення промвиробництва автомобілів (зварювання, фарбування, складання), мали на четвертий рік її реалізації досягти 20- відсоткової локалізації, на восьмий рік – 50-відсоткової.

Крім того, відповідно до чинної редакції, протягом перших 36 місяців з дати затвердження програми кількість моделей із кузовами, що ввозяться для великовузлового складання, не може більш ніж утричі перевищувати число моделей ТЗ, запланованих для повномасштабного виробництва, а починаючи з 37 місяця і до кінця терміну програми - не більш ніж удвічі.

МЕРТ нагадує, що в жовтні-листопаді 2013 року Мінпромполітики затвердило кілька таких Програм підприємств, які взяли на себе зобов'язання модернізувати потужності для виробництва із застосуванням процесів зварювання, фарбування кузова і складання певних моделей легкових автомобілів.

У пояснювальній записці до документа наголошується, що на момент затвердження програм в Україні діяли 10-відсоткове ввізне мито на автомобілі, спецмито на легкові авто з двигунами 1-2,2 л, акциз на кузова для промсборки становив EUR109 (у 2014 році він зріс вдвічі), а також акцизний збір на легкові авто.

Водночас у 2015 році умови змінилися, зокрема, втричі скоротилася спецмито на легкові авто, підвищилися акцизи на нові авто, введено додатковий 5-відсотковий збір на комплектувальні для легкових авто.

"Все це (а також девальвація гривні, повна відсутність внутрішнього і зовнішнього збуту) призвело до того, що випуск легкових авто в 2016 році становив лише 9,5% до обсягів 2013 року, або 4,340 тис. од.", - наголошується в пояснювальній записці.

При цьому, зазначають автори документа, спостерігається закриття профільних підприємств: зокрема, в 2013 році в країні працювали чотири заводи з виробництва легкових авто, проте в червні 2014 року їх випуск припинила корпорація "Богдан", в серпні того ж року - Кременчуцький автоскладальний завод. Запорізький автозавод (раніше - найбільший автовиробник - ІФ) у 2016 році скоротив їх випуск до 403 од., а в першому кварталі 2017 р. не випустив жодного авто. Наразі легкові авто фактично виробляє лише "Єврокар" (ЗАЗ відновив їх випуск лише у травні - ІФ).

"У таких умовах йдеться вже не про виконання затверджених Програм модернізації виробничих потужностей, а про ризики закриття виробництв моторних транспортних засобів, і, відповідно, скорочення тисяч робочих місць і зростання соціальної напруженості" - констатує міністерство.

Порядок встановлює процедуру ввезення товарів для виробників моторних транспортних засобів товарних позицій 8701-8705 згідно з УКТЗЕД (легкові і вантажні автомобілі, спецавтомобілі, автобуси і тролейбуси, трактори).

Як повідомлялося з посиланням на дані асоціації "Укравтопром", виробництво легкових авто в Україні в січні-травнем 2017 року зросло на 82,7% до аналогічного періоду 2016 року, але становило лише 2,353 тис. од., зокрема "Єврокар" збільшив виробництво на 76% - до 2,259 тис. од., ЗАЗ - до 94 од. з 4 од.

Автобусів випущено 270 од. проти 48 од. за той же період 2016 року, комерційних - 163 од.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Співвласник Fire Point: Міндіч хотів 50% акцій компанії, але ми йому відмовили, ніяких обшуків у нас не було

Сибіга провів телефонні перемовини з керівниками зовнішньополітичних відомств європейських країн

Трамп вважає, що Зеленському доведеться обирати між мирним планом і подальшою боротьбою

Туск: унаслідок російської атаки на Тернопіль загинули громадянка Польщі та її семирічна донька

Глави МЗС України та Хорватії обговорили ситуацію на фронті, мирний процес і важливість європейської єдності

Сибіга поінформував главу МЗС Норвегії про переговори Зеленського з партнерами щодо припинення вогню

Президент Румунії вітає поновлені зусилля Трампа щодо припинення війни та підтверджує свою підтримку України

Мерц обговорив з Трампом план мирного урегулювання для України та домовився про наступні кроки

Історик Снайдер пояснює, чому російський план, який просувають США для України, не спрацює

Антикорупційні розслідування не повинні підірвати міжнародну підтримку України перед агресією РФ – розмова Сибіги з Каллас

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА