18:13 16.03.2018

Чи вирішать проблему дефіциту зерновозів в Україні ситуативні рішення?

Із 66 млн т вирощеного в минулому маркетинговому році зерна, 43,8 млн т Україна експортувала на зовнішні ринки. І хоча на сьогодні для нашої країни це рекордні показники, аграрії очікують, що якщо збережеться нинішня динаміка, вони будуть стабільно зростати. Так, за даними Української зернової асоціації, до 2022 року врожайність зернових прогнозують на рівні 100 млн т, і відповідно експорт може збільшитися до 70 млн т.

"Однак ці блискучі перспективи, якщо сьогодні не вжити заходів по модернізації логістичної інфраструктури країни, ризикують із тріском провалитися", – підкреслює в авторській колонці Альона Лебедєва, засновник Аурум Груп.

За її словами, українська логістика – вкрай неефективна. Витрати українських аграріїв на переміщення зерна в порти на 40% вище ніж аналогічні витрати аграріїв Франції та Німеччини і майже на 30% більше, ніж у фермерів США. Втрати українських аграріїв на логістиці 30-ти млн тонн продукції, що експортується, йдеться про пшеницю і кукурудзу, представники Світового банку оцінили в розмірі від $600 млн до $1,6 млрд.

Серед слабких місць аграрної логістики Альона Лебедєва назвала гострий дефіцит зерновозів: у піковий період із липня по грудень бізнесу бракує близько 3000 вагонів для транспортування зернових на елеватори і в порти.

Альона Лебедєва підкреслює, що запроваджена ПАТ "Укрзалізниця" в серпні 2017 року автоматизована система розподілу вагонів і в тому числі зерновозів, – ідея правильна по суті, але на ділі виявилася – однобокою і недопрацьованою, так як основної проблеми – ліквідації дефіциту зерновозів – вона все-таки не вирішила.

"Більшість зерновозів інвентарного парку УЗ вже з граничним терміном експлуатації, близько 30 років, їх давно треба списувати. Парк треба модернізувати і будувати нові вагони. Але чиновників "Укрзалізниці" прогнози аграріїв цікавлять мало, судячи з того, що фінансування будівництва нових зерновозів у поточному році не передбачено. Мабуть, УЗ і в цьому році ліквідовуватимуть дефіцит вагонів, продовжуючи згубну практику продовження терміну експлуатації вагонів", – уточнює експерт.

У зв'язку з відсутністю в публічному полі офіційної статистики УЗ про зміну парку зерновозів, автор посилається на статистику профільного ресурсу "Промислові вантажі", де зазначено, що протягом 2017 року в Україні загалом зареєстровано 1266 хоперів-зерновозів і 267 списано. "В утиль, як бачимо, відправляються одиниці, більша частина зареєстрованих зерновозів – це не новобудови, а завезені приватними перевізниками, списані в Росії вагони, яким УЗ продовжила термін служби для використання їх на території України ще на 5-7 років", – підкреслила А. Лебедєва.

Із січня поточного року, за словами експерта, виробничі підприємства АПК почали активно вивчати можливість створення власних парків зерновозів, також активізувалися і трейдери, які вибудовують весь логістичний ланцюжок зі збору, транспортування та зберігання зернових. Мотивація у всіх одне: чекати немає ні часу, ні сил, ні коштів.

РЕКЛАМА
Загрузка...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА