17:52 21.08.2024

Асоціація видобувних підприємств приєдналася до прохань відмовитися від підвищення залізничних тарифів

3 хв читати
Асоціація видобувних підприємств приєдналася до прохань відмовитися від підвищення залізничних тарифів

Національна асоціація добувної промисловості України (НАДПУ) слідом за Українським національним комітетом Міжнародної торговельної палати (ICC Ukraine) надіслала лист прем'єр-міністру з критикою планів "Укрзалізниці" ("УЗ") підвищити вантажні тарифи та проханням доручити монополісту скоротити витрати і знизити тарифи за рахунок збільшення обсягів перевезень.

"Укрзалізниця" має всі можливості не підвищувати тариф, адже відкриття морських портів для всіх вантажів стало поштовхом для прискореного зростання вантажоперевезень і в першому півріччі 2024 року", - йдеться в листі НАДПУ, копію якого передано агентству "Інтерфакс-Україна".

Згідно з документом, адресатами звернення також виступили перша віцепрем'єрка - міністерка економіки Юлія Свириденко, заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма, глави Мінфіну, Мінвідновлення, Держгеонадр, Держрегуляторної служби, від яких залежить узгодження підвищення тарифів, а також голова правління "УЗ" Євген Лященко.

Зазначається, що в січні-липні 2024 року обсяги експортних перевезень залізної руди зросли вдвічі до аналогічного періоду минулого року - до 20 млн тонн, експорт будівельної сировини зріс на 32,3%, чорних металів - на 9,5%, до 3 млн тонн.

Загальний обсяг вантажів, перевезених "Укрзалізницею" за цей період, збільшився на 25% - до 103 млн тонн, з них на експорт - на 62%, до 51 млн тонн вантажів, що дало змогу компанії в першому півріччі наростити доходи від вантажоперевезень на 17%, до 43 млрд грн, і прибуток на 3,1 млрд грн, зазначає НАДПУ.

За оцінками асоціації, після здійсненого після повномасштабного вторгнення в умовах скорочення вантажного потоку підвищення тарифів "Укрзалізниці", які нині в доларовому вираженні є в середньому в 1,5 раза вищими за довоєнні (2019-2021 рр.), призводить до збитків окремих компаній-клієнтів "УЗ" і скорочення ними перевезень.

"Видобувники та промисловці корисних копалин зазнали чи не найбільших втрат через війну: величезна кількість гірничих об'єктів, ГЗК, ГМК розташовані в Донецькій, Луганській, Харківській областях, на півдні України та в Криворізькому залізорудному басейні, і, як наслідок, опинилися якщо не під окупацією, то під регулярними обстрілами. Близько 40% видобувних підприємств припинили свою роботу внаслідок бойових дій", - ідеться в листі.

НАДПУ додає, що поточна завантаженість металургійних і гірничо-збагачувальних комбінатів коливається в межах 40%-70% від довоєнного рівня виробництва.

"Водночас із відкриттям морських портів спостерігається відчутне пожвавлення в залізничних вантажоперевезеннях. Неприпустимо замість підвищення ефективності залізничної монополії безконтрольно та нескінченно розширювати базу видатків і роздмухувати собівартість (загальні видатки в першому півріччі 2023 року становили близько 40 млрд грн, а у 2024 році вже на 10 млрд грн більше)", - вважають у НАДПУ.

В асоціації пропонують "Укрзалізниці" замість підвищення тарифів на вантажні перевезення, рентабельність яких 2023 року становила 27%, розглянути скорочення збитку від пасажирських перевезень, який 2024 року може становити 20 млрд грн, а також далі нарощувати обсяги вантажоперевезень, зокрема й за рахунок тарифних стимулів.

Водночас в "УЗ" стверджують, що нові плани підвищення вантажних тарифів спрямовані на їхнє вирівнювання і справедливість щодо всіх клієнтів. Вони передбачають збільшення тарифу на вантажі поза класом (будівельні матеріали) і перший клас (залізна руда), наблизивши їх до другого класу (аграрна продукція), а також індексацію тарифів на рівень інфляції останніх років.

За розрахунками залізничної монополії, тариф на перевезення залізної руди в Україні нижчий, ніж у Словаччині, Польщі та Румунії, у 6,7-12,5 раза.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Підстав для зупинення сертифікації "Укренерго" та імпорту е/е немає – НКРЕКП

Європейське Енергоспівтовариство наполягає на якнайшвидшому виконанні низки вимог для збереження сертифікації "Укренерго"

Підвищення мінімальних цін на алкоголь поповнить держбюджет і "виб'є" з ринку недобросовісних виробників - думка

"ДТЕК" за тиждень повернув електропостачання 25,4 тис. абонентів у Дніпропетровській та Донецькій областях

Асоціації металургів, хіміків, виробників будматеріалів і гірничодобувачів просять мораторій на залізничні тарифи

"Харківобленерго" реконструювало повітряну лінію у Шевченківському районі міста на Олексіївці

Атаки РФ на портову інфраструктуру не вплинули на роботу Українського морського коридору, - заступник міністра

Понад 400 нелегальних АЗС функціонують в Україні, чверть з яких у Львівській області

НКЦПФР знову надішле в Раду законопроєкт для вирішення проблем клієнтів "Фрідом Фінанс"

Україна виграє $130 млн на рік від зниження МВФ комісій

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА