Інтерфакс-Україна
15:53 22.08.2024

УЗ зможе закупити 20 поїздів класу "Інтерсіті+" завдяки ратифікованій ВР угоді з Кореєю

2 хв читати
УЗ зможе закупити 20 поїздів класу "Інтерсіті+" завдяки ратифікованій ВР угоді з Кореєю

Верховна Рада ратифікувала Рамкову угоду між урядами України та Республіки Корея про кредити від Фонду економічного розвитку та співробітництва на 2024-2029 рр., що відкриває "Укрзалізниці" (УЗ) можливість закупівлі ще 20 електропоїздів класу "Інтерсіті+".

"Це рішення відкриває шлях до фінальної частини узгоджень щодо фінансування критично важливих для української економіки проєктів, у тому числі й програми з розширення рухомого складу "Укрзалізниці" - закупівлі 20 електропоїздів класу "Інтерсіті+". Програма вже отримала схвальну оцінку експертів, залучених корейським фондом", - повідомила "Укрзалізниця" у фейсбуці в четвер.

Ратифікацію угоди підтримали 336 народних депутатів на засіданні парламенту в середу.

Згідно з повідомленням, наступні кроки включатимуть узгодження деталей проєкту та угоди на рівні Кабінету Міністрів і фінальне підписання угоди.

За попередніми домовленостями, загальна вартість програми становитиме близько $450 млн, включно із сервісним обслуговуванням поїздів протягом п'яти років. Постачання поїздів можливе в термін 18-24 місяців після підписання угоди.

Водночас наголошується, що попередньо корейські виробники зацікавлені розглянути варіанти часткової локалізації в Україні.

За даними УЗ, умови кредитування - пільгові з огляду на критичність соціальної складової проєкту (загальний термін до 40 років, виплата тіла кредиту розпочнеться після перших 10 років).

"Це стратегічна програма розширення парку поїздів "Інтерсіті+", завдяки чому ми зможемо збільшити інтенсивність руху на наявних і відкрити нові швидкісні маршрути. Це додаткова можливість для подорожей 6 млн пасажирів на рік, що закриє сьогоднішню потребу в денному швидкісному русі", - наведено в повідомленні слова голови правління УЗ Євгена Лященка.

Зі свого боку речник пасажирського напрямку УЗ Олександр Шевченко на своїй фейсбук-сторінці зазначив, що цього літа залізниця обслуговує 100 тис. людей на день, і багато хто стикається з дефіцитом квитків.

"Так, ми даємо моніторинг, автовикуп, пересадки, хабові сполучення, обертаємо вагони двічі на добу з максимальним коефіцієнтом ефективності, але це не усуває фундаментальної проблеми - дефіциту вагонів", - написав він, перерахувавши низку об'єктивних причин ситуації.

Шевченко зазначає, що за нинішніх темпів вибуття/старіння/знищення вагонів їхній дефіцит до 2028 року ризикує стати критичним.

"Тобто шанс знайти квиток на Львів у вас буде умовно 30%, моделювання такої собі оптимістичності", - зазначає він, додаючи, що одне з вирішень проблеми - закупівля додатково 20 од. корейських поїздів Hyundai Rotem.

Шевченко також нагадав, що УЗ паралельно модернізує вагони власними силами, а Крюківський вагонзавод (Полтавська обл.) активно будує ще 66 нових спальних вагонів, зокрема інклюзивних.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Ferrexpo констатує збільшення блокування відшкодування ПДВ через санкції до Жеваго і дистанціюється від головного акціонера

Потрібно швидко прийняти закон про компенсацію різниці в тарифах для отримання "Нафтогазом" коштів на закупівлю ресурсу – Герус

Бізнес вперше за рік позитивно оцінив перспективи свого фінансово-економічного розвитку

Економічні збитки в I кв-2025 сягнули $83 млрд через лісові пожежі в Каліфорнії та глобальні катастрофи

Нацбанк задоволений монетарною трансмісією за нових налаштувань

Покупець готелю "Козацький" придбав на торгах недобуд Інституту судової психіатрії в Києві за 56 млн грн

НБУ розраховує на 25% приріст чистого гривневого кредитного портфелю бізнесу в 2025 р.

Додавання з 1 травня 5% біоетанолу в пальне суттєво не вплине на його ціну на АЗС – власник "Параллелі" Дубінін

НБУ розглядає перспективу посилення ролі євро в валютній політиці

Населення в останні дні більше продає валюти, ніж купує, – НБУ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА