Інтерфакс-Україна
11:37 10.09.2024

Кадрове питання є критичним для ринку будматеріалів - думка

2 хв читати
Кадрове питання є критичним для ринку будматеріалів - думка

Кадрове питання на сьогодні є критичним для виробників будівельних матеріалів поряд із низьким попитом і проблемами з електропостачанням, повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" в профільних асоціаціях.

"Уже зараз в Україні існує дефіцит кадрів всіх ланок. Це один із факторів, який може критично загрожувати цілісності процесів виробництва цементу та стримувати розвиток української економіки в цілому. Сьогодні частина висококваліфікованих співробітників захищає Україну в лавах ЗСУ - ця кадрова проблема є одним з найсерйозніших викликів, і не тільки для цементної промисловості", - повідомила виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Людмила Кріпка.

За її словами, підготовка кваліфікованих кадрів для виробництва цементу займає тривалий термін. Крім того, цементна сфера довгий час вважалася "чоловічою" професією. Ці фактори разом із мобілізацією вкрай негативно позначилися на ринку праці в галузі.

"Компроміс між потребами фронту і потребами економіки потрібен. Його вирішення можливе в тому, щоб мобілізація стосувалася в першу чергу тих, хто взагалі не працює. А зараз в основному йде мобілізація тих, хто реально працює", - зазначила Кріпка.

За словами президента Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтина Салія, приблизно чверть співробітників підприємств-виробників будівельних матеріалів уже мобілізовано.

"Відсутність достатнього бронювання залишається актуальною проблемою в галузі: з 200 тис. робітників вже біля 50 тис. мобілізовано", - зазначив він.

Незважаючи на бронювання частини працівників, кадровий дефіцит все одно позначається на виробничих процесах, зазначив директор Всеукраїнської асоціації виробників автоклавного газобетону (ВААГ) Олег Сиротін. Крім того, невеликі підприємства галузі часом позбавлені можливості бронювання взагалі через невідповідність ознакам критично важливих компаній.

Водночас не менш важливими проблемами в галузі залишаються порушення логістики, зниження попиту та перебої в електропостачанні.

"Деякі проблеми виробники вирішують самостійно. Наприклад, встановлюють на підприємствах потужні електрогенератори, здійснюють часткове бронювання своїх працівників і таке інше", - розповів директор ВААГ.

За словами Сиротіна, неконтрольовані відключення електроенергії призводять до зростання собівартості продукції, оскільки генератори не розраховані на тривалі блекаути, а зупинка виробництв спричиняє додаткові витрати.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

BlaBlaCar зменшив максимальний сервісний збор на 13% у межах саморегуляції після рекомендацій АМКУ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА