Інтерфакс-Україна
15:08 05.12.2024

Торгові центри фіксують зростання кількості відвідувачів і товарообігу

3 хв читати
Торгові центри фіксують зростання кількості відвідувачів і товарообігу
Фото: Gulliver

Торгові центри і споживачі адаптувалися до викликів воєнного часу, відвідуваність і товарообіг зростають, повідомили представники ТРЦ під час RAU Summit-2024 у середу.

За словами операційного директора Budhouse Group Максима Гаврюшина, з чотирьох ТРЦ компанії працюють три - ТРЦ Lubava (Черкаси), ТРЦ Forum (Львів) і ТРЦ Nikolsky (Харків). Херсонський ТРЦ Fabrika на цьому етапі не відновлюють.

"Дуже велика різниця між заходом, центром і сходом України. Найгірша ситуація зараз у Харкові - там торговий центр ще не відновився до показників довоєнного часу. Ми відновили роботу ТРЦ Nikolsky наприкінці 2022 року. 2024-й почався дуже погано, у Харкові були масові обстріли, до 70% робочого часу було зайнято під тривоги, але восени ситуація покращилася. Зараз ТРЦ Nikolsky працює краще, ніж у 2023, товарообіг вищий. Але якщо порівнювати з 2021, то на фудхол, наприклад, мінус 40-50%", - сказав Гаврюшин.

Водночас, за його словами, ТРЦ Lubava в Черкасах уже перевищив показники довоєнного часу. "Товарообіг - вищий на 50%, по фудхолу - плюс 20% порівняно з 2021, але ще не перевищили доковідні показники", - сказав Гаврюшин.

Найвищі результати - у ТРЦ Forum (Львів), де показники товарообігу вищі на 80% за довоєнний 2021 рік.

Комерційна директорка Dragon Capital PM Наталія Кравець (київські Smart Plaza Obolon, Piramida, Aladdin, "Караван", львівський ТРЦ Victoria Gardens і вінницький Sky Park) відзначила зростання відвідуваності, яка на цьому етапі навіть вища, ніж до ковіду.

При цьому у всіх торгових комплексах компанії нульова вакантність, окрім купленого нещодавно "Каравану".

"Але ми за останні 12 місяців зробили багато якісних ротацій... І нещодавно з колегами підрахували, товарообіг на тих площах, де ми змінили орендарів, збільшився вдвічі і більше разів. Також щомісяця у нас є позитивна динаміка товарообігу по всьому ТРЦ", - сказала Кравець, наголосивши, що половина нових орендарів представляє українські бренди.

У столичному БФК Gulliver товарообіг зріс на 16% за останні 12 місяців, а кількість чеків за той самий період на 5%, повідомила генеральний директор Ірина Круппа.

У Дніпрі, в торгових центрах Alef Estate відвідуваність відновилася до довоєнного рівня.

"За результатами 10 місяців 2024 року ми дійшли до показників 2021 року" - повідомила генеральна менеджерка комерційного центру Alef Estate Анжела Борисова. Підлаштовуючись під комендантську годину, компанія змінила графік роботи, знизивши початок і фінал, тепер робочі години з 9 ранку до 21:00. При цьому змінилися пікові дні. Якщо до війни, враховуючи розміщення ТЦ у діловому центрі Дніпра, основний потік був у робочі дні, то зараз - у суботу-неділю.

У ТРЦ ПортСity (Луцьк) товарообіг зріс на 40% порівняно з попереднім роком. "Відвідуваність у нас вища, ніж у середньому по Західній Україні - 540 осіб/1 тис. кв. м порівняно з 390/1 тис. кв. м", - повідомила CEO "Порт Сіті Груп" Наталія Антоненко.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Держслужба зайнятості вперше виплатила ФОПу з інвалідністю компенсацію за облаштування робочого місця

Перехід до проєктного фінансування підвищить безпеку інвесторів в житло - думка

"Укрнафта" тренує власні моделі штучного інтелекту на даних нафтогазовидобутку за 65 років

Китай заборонив місцевим авіакомпаніям прийом поставок літаків Boeing

МЕА під тиском торговельних війн знизило оцінку зростання світового попиту на нафту в 2025 р. на 300 тис. б/д

ЄС опублікує план припинення імпорту російської нафти та газу в травні

ЄБРР надає Райффайзен Банку гарантію розподілу портфельних ризиків для інвестицій EUR100 млн в енергетику

Audi і Porsche відкличуть понад 60 тис. автомобілів

ДТЕК за тиждень повернув енергопостачання для 75,5 тис. абонентів в Донецькій і Дніпропетровській областях

Переговори з Болгарією про закупівлю обладнання для ХАЕС-3,4 все ще тривають через її ініціативу підвищити суму угоди – нардеп

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА