Інтерфакс-Україна
19:37 09.12.2024

"Укрзалізниця" пропонує підвищення вантажних тарифів на 37%

4 хв читати
"Укрзалізниця" пропонує підвищення вантажних тарифів на 37%

 Наглядова рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, повідомила пресслужба компанії.

"Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%. Водночас залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів суттєво помірною цифрою: лише 37%, або приблизно 13% у річному вимірі, зважаючи на те, що з останньої індексації минуло 2,5 року", - ідеться в повідомленні пресслужби.

Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів було затверджено правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.

Затверджені зміни надалі буде направлено для розгляду Тарифної ради при Міністерстві розвитку громад і територій України, уточнили в УЗ.

У компанії нагадали, що відповідно до постанови Кабміну від 16 грудня 2009 року № 1392 "Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України" тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватися щорічно.

"На жаль, цю норму не виконували регулярно і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця", - повідомили в УЗ, нагадавши, що тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексували майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%.

Зокрема, з часу останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель - на 110%, запчастини для тепловозів - на 217%, запчастини для електровозів - на 22%, підшипники - на 37%, колеса суцільнокатані - на 20%.

Зазначається, що це позбавило компанію можливості виконувати ремонти інфраструктури та рухомого складу в необхідному обсязі, а також, індексувати заробітні плати залізничників, з яких понад 10 тисяч захищають Україну в лавах ЗСУ, виконувати перед ними соціальні зобов'язання.

"Індексація тарифів на вантажні перевезення є життєво необхідною, щоб українська залізниця могла стійко функціонувати та дотримуватися стандартів безпеки. Рівень індексації тарифів був розрахований мінімально достатній для того, щоб фінансувалися операційні видатки, проводилися критично необхідні ремонти інфраструктури", - цитує пресслужба УЗ голову наглядової ради УЗ Хафера Гепарда.

Повідомляється, що запланована індексація дасть змогу на мінімально необхідному рівні фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. В іншому випадку виникнуть суттєві ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури держави.

Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито презентувати та пояснити клієнтам зміни, що готуються у вантажних тарифах.

"Пропозиції індексації ми відкрито презентуємо і пояснимо нашим клієнтам - і найбільшим, і меншим вантажовідправникам з усіх секторів економіки, а також зафіксуємо з ними, яких компенсаторів і операційних поліпшень вони очікують від "Укрзалізниці", - процитувала пресслужба Перцовського.

Він наголосив, що залізничники продовжують надійно доставляти вантажі, незважаючи на щоденні обстріли, відновлюють колійну та енергетичну інфраструктуру в найкоротші терміни, щоб не підвести клієнтів і всю українську економіку.

"Водночас ми суттєво заборгували самим залізничникам - рівень оплати їхньої праці суттєво нижчий за середній у промисловості, а низку соціальних виплат зупинено. Індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників принаймні не погіршувалися", - заявив Перцовський.

Раніше повідомлялося, що тарифна рада при Міністерстві розвитку громад територія та інфраструктури (Мінвідновлення) схвалила Проєкт рішення про уніфікацію тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом. Як повідомлялося, "УЗ" і представники українського бізнесу проводять спільну роботу щодо уніфікації системи тарифоутворення залізничних вантажних перевезень, запропоновану "Укрзалізницею" з жовтня 2022 року.

Ексголова правління "УЗ" Євген Лященко в інтерв'ю заявив, що без уніфікації компанія не зможе закінчити рік із прибутком. За його словами, на 2024 рік вона закладає не підвищення вантажних тарифів, а їхню гармонізацію. Це передбачає повну зміну моделі їхніх розрахунків за рахунок спрощення системи тарифоутворення, яка складається з п'яти різних класів і понад 20 коефіцієнтів. Серед пропозицій - єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів і поділ за класами в прив'язці до технології перевезення.

За попередніми розрахунками, гармонізація тарифів мала б принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року залежно від того, коли це рішення погодить уряд.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Держгеонадра з чергової спроби реалізувала "Газ-МДС" Любинецьку нафтогазову площу з перевищенням ціни удвічі

Верховна Рада схвалила держбюджет-2026 з доходами 2,9 трлн грн та видатками 4,8 трлн грн

Ще шість проєктів відібрали для фінансування за Програмою відновлення України III

Кабмін ініціював припинення повноваження частини наглядових рад держенергокомпаній, нових членів оберуть до кінця грудня - Свириденко

Імпорт енергообладнання звільнено від ПДВ на 2026-2028 роки

"Укренерго" у четвер обмежуватиме електроспоживання на рівні останніх кількох днів – в усіх регіонах від 0,5 до 3 черг

Шмигаль підтвердив об'єднання "ДОТ" й "АОЗ" в одне підприємство, буде створена нова наглядова рада

Запровадження системи "еАкциз" відкладено до 1 листопада 2026р

Рада змінила норми оподаткування нерухомості для ВПО та відкоригувала критерії "Клубу білого бізнесу" – Гетманцев

Рада підняла податок на прибуток банків у 2026р з 25% до 50%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА