19:37 09.12.2024

"Укрзалізниця" пропонує підвищення вантажних тарифів на 37%

4 хв читати
"Укрзалізниця" пропонує підвищення вантажних тарифів на 37%

 Наглядова рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, повідомила пресслужба компанії.

"Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%. Водночас залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів суттєво помірною цифрою: лише 37%, або приблизно 13% у річному вимірі, зважаючи на те, що з останньої індексації минуло 2,5 року", - ідеться в повідомленні пресслужби.

Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів було затверджено правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.

Затверджені зміни надалі буде направлено для розгляду Тарифної ради при Міністерстві розвитку громад і територій України, уточнили в УЗ.

У компанії нагадали, що відповідно до постанови Кабміну від 16 грудня 2009 року № 1392 "Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України" тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватися щорічно.

"На жаль, цю норму не виконували регулярно і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця", - повідомили в УЗ, нагадавши, що тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексували майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%.

Зокрема, з часу останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель - на 110%, запчастини для тепловозів - на 217%, запчастини для електровозів - на 22%, підшипники - на 37%, колеса суцільнокатані - на 20%.

Зазначається, що це позбавило компанію можливості виконувати ремонти інфраструктури та рухомого складу в необхідному обсязі, а також, індексувати заробітні плати залізничників, з яких понад 10 тисяч захищають Україну в лавах ЗСУ, виконувати перед ними соціальні зобов'язання.

"Індексація тарифів на вантажні перевезення є життєво необхідною, щоб українська залізниця могла стійко функціонувати та дотримуватися стандартів безпеки. Рівень індексації тарифів був розрахований мінімально достатній для того, щоб фінансувалися операційні видатки, проводилися критично необхідні ремонти інфраструктури", - цитує пресслужба УЗ голову наглядової ради УЗ Хафера Гепарда.

Повідомляється, що запланована індексація дасть змогу на мінімально необхідному рівні фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. В іншому випадку виникнуть суттєві ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури держави.

Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито презентувати та пояснити клієнтам зміни, що готуються у вантажних тарифах.

"Пропозиції індексації ми відкрито презентуємо і пояснимо нашим клієнтам - і найбільшим, і меншим вантажовідправникам з усіх секторів економіки, а також зафіксуємо з ними, яких компенсаторів і операційних поліпшень вони очікують від "Укрзалізниці", - процитувала пресслужба Перцовського.

Він наголосив, що залізничники продовжують надійно доставляти вантажі, незважаючи на щоденні обстріли, відновлюють колійну та енергетичну інфраструктуру в найкоротші терміни, щоб не підвести клієнтів і всю українську економіку.

"Водночас ми суттєво заборгували самим залізничникам - рівень оплати їхньої праці суттєво нижчий за середній у промисловості, а низку соціальних виплат зупинено. Індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників принаймні не погіршувалися", - заявив Перцовський.

Раніше повідомлялося, що тарифна рада при Міністерстві розвитку громад територія та інфраструктури (Мінвідновлення) схвалила Проєкт рішення про уніфікацію тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом. Як повідомлялося, "УЗ" і представники українського бізнесу проводять спільну роботу щодо уніфікації системи тарифоутворення залізничних вантажних перевезень, запропоновану "Укрзалізницею" з жовтня 2022 року.

Ексголова правління "УЗ" Євген Лященко в інтерв'ю заявив, що без уніфікації компанія не зможе закінчити рік із прибутком. За його словами, на 2024 рік вона закладає не підвищення вантажних тарифів, а їхню гармонізацію. Це передбачає повну зміну моделі їхніх розрахунків за рахунок спрощення системи тарифоутворення, яка складається з п'яти різних класів і понад 20 коефіцієнтів. Серед пропозицій - єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів і поділ за класами в прив'язці до технології перевезення.

За попередніми розрахунками, гармонізація тарифів мала б принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року залежно від того, коли це рішення погодить уряд.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА