Інтерфакс-Україна
11:31 26.02.2025

Продаж ювелірних виробів в Україні відновився до 70% довоєнного – експерт

3 хв читати
Продаж ювелірних виробів в Україні відновився до 70% довоєнного – експерт
Фото: Pixabay

Попит на ювелірні вироби органічно зменшився на 15-20% від показників попереднього року, при цьому в найбільш сприятливі періоди (кінець 2023-го – початок 2024-го) продаж ювелірних виробів в Україні відновився приблизно до 70% довоєнного рівня, повідомив засновник ювелірного дому Kimberli Ігор Ільчишен агентству "Інтерфакс-Україна".

“Рік, що минув, був дуже непростим для вітчизняного ювелірного бізнесу. Компанії, як вправні еквілібристи, балансували між протилежними тенденціями. З одного боку – рекордне за останнє десятиліття зростання світових цін на дорогоцінні метали, зокрема золото (в середньому на 30%), з іншого – тенденція на зниження платоспроможного попиту в країні через війну, економічні складнощі та виїзд українців за кордон”, - вказав він на чинники, що вплинули на ринкову кон'юнктуру.

Ільчишен нагадав, що додатковим стресовим фактором для ювелірного ринку минулого року був оприлюднений проєкт змін до податкового кодексу, яким можновладці пропонували збільшити військовий збір на продаж ювелірних виробів до 30%.

“Ця ініціатива дуже збентежила гравців ринку, адже новий податок міг поховати всю вітчизняну ювелірну галузь. Майже кожен вагомий гравець ринку висловився на цю тему в публічному полі з обґрунтуванням ризиків та невтішних перспектив такого рішення. На щастя, до наших аргументів дослухались”, - зазначив він.

Натомість ставка військового була підвищена на загальних умовах, це також вплинуло на галузь – зросло навантаження на зарплати працівників, що в свою чергу відбилося на дохідності.

“Ювелірні компанії зазвичай збільшують ціни на прикраси тільки при зростанні вартості сировини. Тому збільшення ставки не дуже помітно нашим клієнтам, але вплинуло на дохідну частину компаній. Однак в порівнянні з тим, чого нам вдалося уникнути, це можна назвати позитивним результатом”, - повідомив Ільчишен.

Щодо споживчих запитів, то у дорогому сегменті ювелірного ринка, зокрема виробів з діамантами, затребуваними залишаються класичні дизайни. Також збільшився запит на символічні прикраси та етнічні мотиви. Компанії реагують на цей запит, виводячи на ринок відповідні лімітовані колекції.

Серед каналів реалізації онлайн-продажі, на відміну від багатьох інших сегментів ритейлу, займають дуже невелику частку продажів ювелірних компаній, в середньому по ринку близько 10%, і наразі перспектив збільшення цієї частки немає, констатує експерт. Це пояснюється специфікою продукції. Ювелірні вироби не можна віднести до спонтанних покупок: при виборі прикрас, особливо дорогого сегменту, потрібен емоційний контакт, можливість приміряти, отримати детальну консультацію наживо, пояснює Ільчишен. Серед сталих інструментів маркетингу, які працюють, – акції до свят, програми лояльності, капсульні тематичні колекції, які надають відчуття ексклюзивності власникам прикрас.

“Ми дуже тверезо дивимось на перспективи 2025 року. Оцінюючи процеси, що відбуваються навколо, зниження попиту буде продовжуватись, а фінансове навантаження підвищуватись, доведеться адаптуватися до нових податкових та ринкових умов”, - каже Ільчишен.

На його думку, великим компаніям буде легше втримати баланс за рахунок наявності ресурсів на розвиток, активний маркетинг та експансію.

“Ми це бачимо всередині галузі на прикладі гуртових продажів за 2024 рік. Якщо в 2023 році багато хто мав позитивні очікування та вірив у можливості розвитку, відкриваючи нові торгові точки, то в 2024-му їх закривали через нерентабельність. Ймовірно, що ці місця займуть більш успішні гравці, акумулюючи ще більше ресурсів”, - зазначив він.

При цьому він вказав, що великі мережі теж мають свої вразливі місця, зокрема через посилення контролю Нацбанку над роздрібними торговими точками, які працюють як ФОП.

"Зростання податкового навантаження теж змусить ритейл відмовлятися від таких форматів. Це збільшить навантаження на облік, потрібні будуть додаткові кваліфіковані спеціалісти, з якими також зараз проблема на ринку”,- вважає експерт.

На його думку, цьогоріч ювелірні компанії мають вирішити питання, як надалі працювати з новими викликами, які створює система, при цьому вони повинні залишатися в правовому полі і знаходити нові точки зростання.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НБУ оштрафував "Лінеура Україна" на 9,6 млн грн та попередив "Укрпошту" через неналежний фінмоніторинг

СОТ поліпшила прогноз світової торгівлі товарами у 2025 р. до зростання на 0,9% зі спаду на 0,2%

Укрзалізниця планує збільшити частку денного швидкісного руху до 30% за 3 роки

Британський суд видав наказ про арешт активів ексвласника банку "Фінанси та кредит" Жеваго через несплату 1,5 млрд грн

Українці у липні збільшили чисту купівлю готівкового євро до еквівалента $312 млн – НБУ

Зиски від об’єднання енергоринків України та Європи в рази переважать витрати на цей процес – СЕО "Укренерго"

Агрегатори будуть одними з ключових гравців спільного енергоринку України та Європи – СЕО "Укренерго"

З/п №12087-д вирішальний для інтеграції енергоринків, але потребує значних зусиль для впровадження європейських правил – думка

НБУ планує дозволити небанківським установам отримувати ліцензію на валютні операції

Інфляція у річному вимірі скоротилася до 14,1% після дефляції 0,2% у липні - Держстат

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА