Інтерфакс-Україна
09:53 25.03.2025

ВАР закликала уряд повернути 30% знижки на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій

2 хв читати
ВАР закликала уряд повернути 30% знижки на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій

Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) звернулася до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, віцепрем’єр-міністра з відновлення — міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби та міністра аграрної політики та продовольства Віталія Коваля щодо неправомірного скасування АТ "Укрзалізниця" ("УЗ") 30% знижки на перевезення агропродукції з прифронтових територій до українських портів, повідомила пресслужба ассоціації.

У ВАР нагадали, що 20 березня 2025 року "УЗ" припинила надання знижки, посилаючись на новий наказ Міністерства розвитку громад та територій (Мінрозвитку) №376 від 28 лютого 2025 року, яким затверджено оновлений перелік територій бойових дій. При цьому "Укрзалізниця" вважає, що через скасування попереднього наказу Міністерства з питань реінтеграції втратили чинність і підстави для надання пільгового тарифу.

Однак ця позиція "УЗ" є юридично необґрунтованою, зауважили в бізнес-об’єднанні. Постанова Кабінету Міністрів №129 від 9 лютого 2024 року і розпорядження №380-р від 30 квітня 2024 року, що передбачають компенсацію втрат підприємства через надання знижки, залишаються чинними. Саме на їхній основі "Укрзалізниці" було дозволено залишити собі частину прибутку за 2023 рік.

"Оскільки жоден з цих актів Кабінету Міністрів не втратив чинності, вони є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами на всій території України", — наголосила ВАР.

Крім того, зазначені урядові документи не мають посилань на дату наказу, яким визначається перелік територій бойових дій, його і не може бути, бо цей наказ постійно оновлюється через зміну переліку таких територій.

"Вказані вище акти Кабміну містять посилання лише на відповідний перелік територій і не вказують реквізити конкретного наказу, яким визначається такий перелік, а тому новий наказ Мінрозвитку має застосовуватися АТ "Укрзалізниця" під час надання відповідної знижки", - пояснює асоціація.

ВАР вважає, що підхід "Укрзалізниці" до застосування положень законодавства є не лише безвідповідальним до аграріїв, які ведуть свою діяльність в надскладних умовах та ризикують життям, продовжуючи працювати, а й юридично безпідставним.

ВАР вимагає від керівництва уряду та профільних міністерств забезпечити виконання чинного законодавства щодо надання 30% знижки до встановлених тарифів на експортні перевезення сільськогосподарської продукції з прифронтових територій.

"Вимагаємо негайно втрутитися в ситуацію та забезпечити безумовне виконання АТ "Укрзалізниця" вимог зазначених актів Кабінету Міністрів щодо надання знижки на перевезення аграрної продукції з прифронтових територій до українських портів", — закликали у ВАР.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Наглядова рада "Укрнафти" актуалізувала цілі на 2025 рік

Банки розділилися в оцінках ймовірності підвищення НБУ ставки в четвер

Павелл попередив про уповільнення економіки, але ФРС поки що не втручається

ЄЦБ відмовиться від паузи в пом'якшенні ГКП і знову знизить ставки в четвер - прогноз

США запроваджують санкції проти китайського нафтопереробного заводу за купівлю іранської нафти - Держдеп

Макроситуація в Україні в І кв.-2025 краща за попередні очікування – міністр фінансів

"Контінентал" у сезоні-2025 відведе під сою 96 тис. га

Балтійські порти залишаються важливими альтернативними шляхами для українського агроекспорту - думка

Молдовська залізниця має намір перевозити вантажі паромною переправою Чорноморськ-Батумі

З 1 липня в Україні відбудеться перехід на номінальну напругу 230/400 В відповідно до євростандарту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА