Інтерфакс-Україна
19:21 16.04.2025

Балтійські порти залишаються важливими альтернативними шляхами для українського агроекспорту - думка

2 хв читати
Балтійські порти залишаються важливими альтернативними шляхами для українського агроекспорту - думка

Логістика залишається однією з найскладніших проблем українських експортерів продуктів переробки зернових з початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну у 2022 році, заявив директор ГС "Борошномели України" Родіон Рибчинський на міжнародній конференції Baltic Grains & Oils Conference в Ризі 16 квітня.

"Дуже допомогли нам шляхи співдружності, тобто ті відкриті шляхи, які нам надали європейські країни на свою залізницю, в тому числі сюди на балтійські порти та на польські порти. Але це все одно не дає змоги в повному обсязі компенсувати ті втрати, яких ми зазнали з початку війни", - процитувало його виступ інформаційно-аналітичне агентство "АПК-Інформ".

За його словами, є можливість через Дунай відвантажувати продукцію до порту Констанца, але залишаються воєнні ризики, страхові компанії ці ризики оцінюють як високі, відповідно залишається суттєвою вартість логістики.

"Балтійські порти, з одного боку, цікаві тим, що тут є прямі контейнерні лінії і є можливість відвантажування на Північну Америку, на Південну Азію й таке інше. Але це дуже велике коло для того, щоб товар туди потрапив… Фактично ми бачимо, що порівняно з 2021 роком лише порт Венспілс перевалив трішки більше української продукції, всі інші порти зменшили. Наприклад, через порт Клайпеда фактично удвічі скоротилися обсяги перевалки у 2023 році", - зазначив Рибчинський.

Водночас польські порти суттєво збільшили обсяги перевалки української продукції, зокрема продуктів переробки зернових.

Балтійські порти, за словами Рибчинського, залишаються важливими альтернативними шляхами для експорту з України. Серед основних переваг – доступ до Північної та Західної Європи, терміни доставки, стабільність клімату, сучасна інфраструктура, менше заторів і, головне, безпека судноплавства. Серед недоліків – логістичні витрати у 2-3 рази вищі порівняно з портами Дунаю, вища вартість обробки вантажів, "вузькі" місця на залізниці.

 

ОСТАННЄ

Сьогоднішні власники валютних ОВДП не зможуть їх продати без змін Нацбанком його регулювання

Зеленський обговорив з міністром фінансів довгострокові перспективи України

АМКУ надав дозвіл на концентрацію 100% акцій ОГХК підконтрольним NEQSOL Holding ТОВ "Цемін Україна"

БЕБ підозрює 50 тис. ФОП у протиправних схемах, більшість з них - молодь

АМКУ оштрафував ДМЗ групи DCH Ярославського на 350 тис. грн за неподання інформації

Фармацевти звертаються до президента із закликом захистити реформу та зберегти прозорі правила на ринку

Чистий прибуток Укрексімбанку у І кв.-2025 зріс на 26,0% – до 2,4 млрд грн

Власник "Київхліба" заснував власне аграрне підприємство і цьогоріч отримає перший врожай

Обсяги виробництва молока в січні-квітні на 4% менше минулорічних, експорт під загрозою через очікувані квоти ЄС

Україна та МВФ досягли домовленості на рівні персоналу щодо 8-го перегляду програми EFF

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА