Інтерфакс-Україна
12:08 22.04.2025

Банки прогнозують зростання кредитування бізнесу та населення у ІІ кв.-2025

2 хв читати
Банки прогнозують зростання кредитування бізнесу та населення у ІІ кв.-2025

Українські банкіри очікують зростання кредитного портфеля як упродовж другого кварталу, так і всього цього року і для бізнесу, і для населення попри ризики та погіршення якості позик домогосподарствам, свідчать результати опитування Національного банку України (НБУ), опубліковані на його сайті.

"У квітні–червні значна частка респондентів очікує зростання попиту населення як на іпотеку, так і на споживчі кредити. За оцінками банків, у першому кварталі боргове навантаження бізнесу залишалося середнім. Водночас фінустанови, зокрема низка великих, вважають, що закредитованість домогосподарств є низькою", - йдеться в опитуванні НБУ.

Основними причинами зростання попиту на всі види кредитів для бізнесу у другому кварталі банки назвали покращення споживчих настроїв, зростання витрат на товари тривалого користування, позитивні очікування на ринку нерухомості та нижчі ставки.

Банкіри прогнозують, що якість корпоративних позик залишиться стабільною, а якість кредитів домогосподарствам дещо погіршиться.

Зазначається, що рівень схвалення заявок на кредити для бізнесу загалом залишився без змін. Як зазначають фінансові установи, на цей показник негативно вплинуло подорожчання вартості залучених ресурсів.

"У січні–березні банки пом’якшили кредитні стандарти як для іпотеки, так і для споживчих позик", - сказано також в опитуванні.

Така тенденція зберігається вже чотири квартали поспіль. Основними чинниками послаблення кредитних стандартів респонденти називали посилену конкуренцію з боку інших банків і небанківських фінансових установ.

Зростання платоспроможності позичальників стало додатковим фактором для пом’якшення стандартів споживчого кредитування, а поліпшення перспектив на ринку нерухомості сприяло послабленню вимог за іпотекою, зазначають респонденти. Водночас деякі великі банки зазначили, що погіршення очікувань щодо загальної економічної активності стримувало ширше пом’якшення кредитних стандартів.

У другому кварталі банки мають намір дещо пом’якшити кредитні стандарти для корпоративних клієнтів, передусім щодо короткострокових та гривневих позик.

Також банкіри планують послабити кредитні стандарти і для споживчих позик, і для іпотечного кредитування. Упродовж січня–березня рівень схвалення заявок на всі види кредитів для домогосподарств зріс. Водночас фінустанови дещо зменшили вартість іпотеки, збільшили суми споживчих позик і підвищили співвідношення суми кредиту до вартості заставленого майна.

Більшість опитаних фінансових установ, зокрема деякі великі банки, протягом наступних 12 місяців очікують зростання обсягів клієнтських депозитів, особливо з боку населення.

Опитування щодо умов банківського кредитування проводилося в період із 18 березня по 7 квітня 2025 року серед кредитних менеджерів банків. Участь у ньому взяли 26 фінансових установ, на які сукупно припадає 96% активів банківської системи.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна та спецкомітет власників її ВВП-варантів припинили переговори після обміну пропозиціями реструктуризації

Страховики України продовжують об’єднуватися та виходити на міжнародний ринок - з’їзд ЛСОУ

Всі виплати "Національного кешбеку" за серпень відбудуться наступного тижня - глава Мінекономіки

Українським морським коридором уже пройшло 92 млн тонн зерна - Кулеба

Імпорт молокопродуктів Україною у жовтні переважав експорт у 1,5 раза - аналітики

Україна в жовтні наростила на 26% експорт льону, основні покупці – країни ЄС

В Україні зростає кількість водоканалів з ВДЕ для стабілізації енергопостачання і водозабезпечення – НКРЕКП

"Українські розподільні мережі" роз'яснили різницю між п'ятьма видами графіків обмежень е/е, які застосовує "Укренерго"

Врожай-2025 буде на 6% більшим за минулорічний завдяки зерновим культурам - міністр

Замголови профільного комітету Ради наполягатиме на фінансуванні держзамовлення на пасажирські вагони для КВБЗ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА