Інтерфакс-Україна
12:52 27.05.2025

НКРЕКП спростила транспортування газу до України через Трансбалканський коридор

3 хв читати
НКРЕКП спростила транспортування газу до України через Трансбалканський коридор

Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), ухвалила рішення про погодження надання ТОВ "Оператор ГТС України" спільного продукту послуг транспортування разом з операторами газотранспортних систем Республіки Болгарія (Bulgartransgaz), Грецької Республіки (DESFA SA), Республіки Молдова (VestMoldTransgaz SRL) та Румунії (Transgaz SA).

Відповідна постанова "Про особливості здійснення розподілу потужності у точках міждержавного з’єднання з Республікою Молдова та Румунією для послуг транспортування, які надаються спільно з операторами Трансбалканського газотранспортного коридору" прийнята на засіданні регулятора у вівторок.

НКРЕКП пояснила, що це рішення передбачає проведення єдиного аукціону для розподілу потужностей на всіх точках Трансбалканського коридору за маршрутом транспортування природного газу з Греції до України – орієнтовно, 3 млн куб. на добу.

Як зазначили у Комісії, такий крок сприятиме підвищенню привабливості українського ринку природного газу, а також розширенню можливостей диверсифікації джерел постачання.

"Це, своєю чергою, зміцнить енергетичну безпеку регіону в умовах збройної агресії з боку російської федерації", – наголосив енергорегулятор.

Своєю чергою про важливість значення Трансбалканського маршруту у контексті розширення альтернативних маршрутів постачання газу заявив також міністр енергетики Герман Галущенко.

"Газотранспортна система України, як і наші підземні газові сховища, що є складовою цього маршруту, відіграватимуть важливу роль у посиленні енергетичної безпеки всього регіону. Тож ми сподіваємось на позитивні рішення усіх країн-учасниць щодо використання Трансбалканського маршруту для наших спільних стратегічних цілей", - зазначив він.

Як пояснили у Міненерго, Трансбалканський маршрут має значний потенціал для задоволення нагальних потреб України та забезпечує доступ до джерел LNG. Водночас маршрут проходить через п’ять країн і пряме застосування регульованих тарифів робить його комерційно невигідним, порівнюючи з альтернативами.

"З огляду на ситуацію, оператори ГТС пропрацювали оптимізоване рішення, яке дозволить, зокрема, використати і так незадіяні потужності Трансбалканського трубопроводу для імпорту газу в Україну за конкурентним тарифом, що особливо актуально протягом підготовки до наступного опалювального сезону", - доповнили у міністерстві.

Як повідомлялося з посиланням на ексміністерку енергетики Ольгу Буславець, імпорт газу в Україну по Трансбалканському коридору, окрім поточного імпорту газу з Угорщини, Польщі та Словаччини, може розпочатися вже найближчим часом.

Раніше ОГТСУ повідомив, що товариство з метою запобігання можливим ціновим шокам на окремих ізольованих ринках, запропонувало доступ європейським операторам до значних підземних газових сховищ (ПСГ) України, а також працює над з’єднанням центрально-європейського і південно-європейського ринків. Зокрема, як зазначив начальник управління роботи із замовниками послуг ОГТСУ Андрій Прокоф’єв, згідно з планом Єврокомісії, з 2027 року російський газ більше не буде частиною газового балансу ЄС, тому газова інфраструктура України може і має згладити можливі шоки для найбільш вразливих ринків.

За його словами, Україна знаходиться на перетині маршрутів між півднем і північчю й готова надавати свою інфраструктуру для сезонного зберігання та транспортування газу. В умовах вказаних факторів ОГТСУ працює над тим, щоб у майбутньому використовувались всі маршрути і газ міг надходити з усіх джерел.

Прокоф’єв також нагадав про гнучкість української ГТС, яка завдяки великій потужності точок виходу на кордоні з ЄС може оперативно забезпечити транспортування значних обсягів газу зі сховищ. Він пояснив, що така гнучкість особливо актуальна у контексті, коли європейські ринки переорієнтовуються на LNG-поставки як на основне джерело ресурсу.

 

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

BlaBlaCar зменшив максимальний сервісний збор на 13% у межах саморегуляції після рекомендацій АМКУ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА