Інтерфакс-Україна
17:55 28.05.2025

УЗ ініціювала підвищення ставок на контейнерні перевезення, що може знизити їх конкурентоспроможність - АМЕУ

3 хв читати
УЗ ініціювала підвищення ставок на контейнерні перевезення, що може знизити їх конкурентоспроможність - АМЕУ

АТ "Укрзалізниця" (УЗ) ініціювала підвищення ставок на контейнерні перевезення вагою понад 26 т, що можепоставити під загрозу подальший розвиток контейнерного залізничного сегмента й знизити його конкурентоспроможність, заявила Асоціація міжнародних експедиторів України (АМЕУ).

"АТ "Укрзалізниця" вчергове ініціює підвищення тарифів для контейнерних перевезень вагою понад 26 тонн. Це нижче міжнародного стандарту й загрожує гальмуванням розвитку залізничної логістики", - повідомила АМЕУ в Телеграм у вівторок.

Згідно з повідомленням, АМЕУ 22 травня направила звернення віце-прем'єр-міністру – міністру розвитку громад та територій України Олексію Кулебі, голові Державної регуляторної служби (ДРСУ) Олексію Кучеру, голові правління "Укрзалізниці" Олександру Перцовському, в якому висловила глибоке занепокоєння ініціативою.

"Це рішення, на нашу думку, ставить під загрозу подальший розвиток контейнерного залізничного сегмента, знижує його конкурентоспроможність, і — що найважливіше — сприяє зростанню частки автотранспорту, який часто працює поза межами правового поля", - ідеться в тексті звернення насайті АМЕУ.

Згідно з наведеними в листі даними, максимальна ефективна вантажопідйомність морських контейнерів становить: 20-футового - 28,2 т; 40-футового - 28,6 т.

"Запропонована тарифна межа 26 т суперечить стандартам морської логістики і дискримінує контейнерні перевезення, які повністю дотримуються цих норм", - говориться в тексті звернення АМЕУ.

Асоціація закликала зупинити будь-які дії щодо перегляду тарифів на контейнерні перевезення вагою понад 26 т до моменту завершення відкритих консультацій з учасниками ринку та експертною спільнотою, а також, встановити граничний поріг застосування підвищених тарифів на рівні не нижче 28,5 т нетто, у відповідності до міжнародних стандартів морських контейнерних перевезень і ринковою практикою.

Окрім того, АМЕУ пропонує забезпечити рівний доступ для всіх операторів до механізмів тарифного стимулювання, включно з перевізниками, які здійснюють контейнерні перевезення, на умовах, аналогічних до інтермодальних поїздів зернової групи. Також пропонується створити міжвідомчу робочу групу при Міністерстві розвитку громад та територій із залученням представників бізнес-спільноти, "Укрзалізниця", ДРСУ й профільних асоціацій з метою вироблення узгодженої довгострокової тарифної стратегії.

Серед пропозицій асоціації - розробка й впровадження державної програми підтримки залізничних контейнерних перевезень як екологічно безпечного, енергетично ефективного та прозорого способу доставки вантажів.

АМЕУ представляє професійне середовище логістичних операторів, зокрема учасників ринку інтермодальних перевезень, зазначається у зверненні.

Як повідомлялося, в січні "УЗ" підготувала пропозиції щодо індексації тарифів на перевезення вантажів на 37% у 2025 році, їх надіслали Мінрозвитку. Проти індексації виступили більшість галузевих об'єднань, профільних асоціацій і великих бізнесів.

У травні заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" (УЗ) Валерій Ткачов повідомив, що рішення щодо індексації тарифів на перевезення вантажів у 2025 році досі не ухвалено.

У 2024 році "УЗ" зменшила операційний прибуток від вантажних перевезень на 2,3% порівняно із 2023 роком – до 20,39 млрд грн, водночас її операційний збиток від міжміських та міжнародних, а також приміських пасажирських перевезень зріс на 15,4% – до 18,1 млрд грн.

Компанія у 2024 році збільшила виручку на 11,1% – до 102,87 млрд грн, але отримала чистий збиток 2,71 млрд грн проти чистого прибутку 5,04 млрд грн у 2023 році.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Держгеонадра з чергової спроби реалізувала "Газ-МДС" Любинецьку нафтогазову площу з перевищенням ціни удвічі

Верховна Рада схвалила держбюджет-2026 з доходами 2,9 трлн грн та видатками 4,8 трлн грн

Ще шість проєктів відібрали для фінансування за Програмою відновлення України III

Кабмін ініціював припинення повноваження частини наглядових рад держенергокомпаній, нових членів оберуть до кінця грудня - Свириденко

Імпорт енергообладнання звільнено від ПДВ на 2026-2028 роки

"Укренерго" у четвер обмежуватиме електроспоживання на рівні останніх кількох днів – в усіх регіонах від 0,5 до 3 черг

Шмигаль підтвердив об'єднання "ДОТ" й "АОЗ" в одне підприємство, буде створена нова наглядова рада

Запровадження системи "еАкциз" відкладено до 1 листопада 2026р

Рада змінила норми оподаткування нерухомості для ВПО та відкоригувала критерії "Клубу білого бізнесу" – Гетманцев

Рада підняла податок на прибуток банків у 2026р з 25% до 50%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА