Інтерфакс-Україна
16:55 18.06.2025

Відтермінування штрафів за відсутність бензину з біоетанолом допоможе забезпечити попит на пальне в Україні – глава А-95

2 хв читати
Відтермінування штрафів за відсутність бензину з біоетанолом допоможе забезпечити попит на пальне в Україні – глава А-95

Відтермінування парламентом штрафів за недотримання норми у 5% біоетанолу у бензинах допоможе забезпечити зростання попиту на пальне, оскільки закордонні постачальники мають обмежені можливості виробництва бензину Е-5, вважає директор консалтингової груп А-95 Сергій Куюн.

"Це рішення є реакцією на сезонне зростання попиту на бензин як в Україні, так і в Європі і обмежені потужності виробництва Е-5 (5% біоетанолу – ЕР) у закордонних постачальників. Вони й так робили його спеціально для нас, оскільки на європейському паливному ринку стандартом є Е-10", – сказав Куюн у коментарі "Енергореформі" у середу.

Він підкреслив, що Рада не відмінила закон про додавання, щонайменше, 5% біоетанолу в бензин, він продовжує працювати, але фактично АЗС можуть продавати Е-0 (без додавання біоетанолу – ЕР), і їх не будуть за це карати до 1 січня 2026 року.

При цьому Куюн висловив думку, що мережі будуть діяти, виходячи з своїх можливостей постачання пального, і завозитимуть як Е-0, так і Е-5.

Глава А-95 наголосив, що жодних скарг на Е-5 за півтора місяці його пропозиції на ринку він не бачив.

"Проблем не було. Ніяких скарг наша група не отримувала, більш того – я не бачив нічого подібного у соцмережах, що є показовим", – прокоментував Куюн.

За його словами, півроку, на які відтерміновується накладання штрафу за відсутність Е-5, АЗС можуть використати на пошук можливостей для безперебійного забезпеченням ним ринку з початку 2026 року, в тому числі, і зі змішування його в Україні.

Як повідомлялося, Верховна Рада відтермінувала до 1 січня 2026 року накладення штрафів на виробників, імпортерів та продавців пального за порушення норми додавання не менше 5% біоетанолу у бензини автомобільні.

Обов'язкове додавання до бензинів з октановим числом менше 98 з 1 травня передбачено законом №3769-IX від 4 червня 2024 року (за винятком пального для потреб Міноборони, Держрезерву та для створення мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів).

Як коментувала рішення податкового комітету Ради від 16 червня про підтримку відтермінування штрафів за відсутність Е-5 його член Ніна Южаніна (фракція "Європейська солідарність"), першим аргументом для такого рішення була необхідність швидкої заміни втрачених через удари російських агресорів потужностей одного з НПЗ, який постачав на ринок України приблизно 25-33% бензину і до 10% дизелю. Крім того, вона зазначала, що необхідний обсяг бензину Україна зможе закупити у Греції чи Туреччині, але він буде без обов’язкової частки біоетанолу, як того наразі вимагає закон.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄІБ може вкласти EUR15 млн в Ukraine Phoenix Tech Fund

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА