Інтерфакс-Україна
15:41 15.08.2025

"Укрзалізниця" обговорює майбутнє вагоноремонтного напряму з бізнесом з опціями оренди, продажу та ДПП

2 хв читати
"Укрзалізниця" обговорює майбутнє вагоноремонтного напряму з бізнесом з опціями оренди, продажу та ДПП

АТ "Укрзалізниця" розглядає оренду, продаж або державно-приватне партнерство (ДПП) частини вагоноремонтних потужностей як один варіантів трансформації вагоноремонтного напряму та залучає бізнес до відкритого обговорення майбутньої моделі його розвитку, передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна".

Голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський у п’ятницю на зустрічі з бізнесом, міжнародними фінансовими інституціями та експертами, наголосив, що рішення мають бути ефективними та швидко впроваджуваними, адже важливо вивести вагоноремонтну галузь у прибуток.

Як зазначили у компанії, обсяги вантажних перевезень в Україні вже скоротилися зі 180 млрд т/км у 2021 році до 113 млрд т/км у 2024 році, а перевезення вагонами компанії – з 1206 тис. до 727 тис., а цього року очікується зменшення цих показників відповідно до 106 млрд т/км та 481 тис.

Було наголошено, що такі умови спричинили зниження обсягів ремонтів вагонів з 31,75 тис. у 2021 році (з них вагони "Укрзалізниці" – 20,15 тис.) до 24,23 тис. у 2024 році (12,48 тис.), а цього року очікується подальше скорочення до 14,04 тис. (3,96 тис.).

За рахунок зменшення завантаження кількість прибуткових вагоноремонтних підрозділів, які складаються з 25 депо та чотирьох заводів, знизилась у два рази – до восьми, пояснили у компанії. Очікується, що сумарні збитки вагоноремонтного напряму можуть сягнути 600 млн грн.

Член правління "Укрзалізниці", керівник напрямку "Ремонт і виробництво" Євген Шрамко зауважив, що протягом наступного десятиліття понад 50% наявного вагонного парку буде виведено з експлуатації, а прогнози щодо приватного сектора подібні – близько 44%.

Згідно з наданими матеріалами, ще до 2030 року за наявної ситуації вибуття парку "Укрзалізниці", який налічує 80,4 тис. вагонів, може скласти 38%, а парку з 79,8 тис. приватних вагонів – 19%.

Як зауважили у компанії під час зустрічі, цього року, як очікується, буде побудовано в два рази менше нових вагонів порівняно з 2024 роком, коли цей показник склав 2,72 тис.

Окремо, обговорювалось питання правового забезпечення трансформацій. Учасники акцентували, що зміни у сфері державного майна мають базуватись на чіткій нормативно-правовій базі, щоб уникнути юридичних ризиків і надмірного втручання з боку правоохоронних органів.

Спікери, зокрема, регіональний директор EPSA у регіонах DACH та CEE Марк Клоепфель зазначив, що поки проєктів з "Укрзалізницею" не було, але компанія також відкрита до співпраці. Асоційований директор, старший банкір Групи сталої інфраструктури ЄБРР Денис Гайовий підтвердив, що інституція вже співпрацює з "Укрзалізницею" та готова детальніше вивчити можливості для кооперації у сфері вагоноремонту.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Держгеонадра з чергової спроби реалізувала "Газ-МДС" Любинецьку нафтогазову площу з перевищенням ціни удвічі

Верховна Рада схвалила держбюджет-2026 з доходами 2,9 трлн грн та видатками 4,8 трлн грн

Ще шість проєктів відібрали для фінансування за Програмою відновлення України III

Кабмін ініціював припинення повноваження частини наглядових рад держенергокомпаній, нових членів оберуть до кінця грудня - Свириденко

Імпорт енергообладнання звільнено від ПДВ на 2026-2028 роки

"Укренерго" у четвер обмежуватиме електроспоживання на рівні останніх кількох днів – в усіх регіонах від 0,5 до 3 черг

Шмигаль підтвердив об'єднання "ДОТ" й "АОЗ" в одне підприємство, буде створена нова наглядова рада

Запровадження системи "еАкциз" відкладено до 1 листопада 2026р

Рада підняла податок на прибуток банків у 2026р з 25% до 50%

Зеленський про ухвалення бюджету: є свідчення для партнерів, що підстав для нестабільності в Україні не буде

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА