Економіка

Число вантажівок для міжнародних перевезень за роки транспортного безвізу зросло більш ніж вдвічі – Мінрозвитку

Кількість вантажних транспортних засобів в Україні, які використовуються для міжнародних перевезень, з моменту введення у червні 2022 року транспортного безвізу з Європейським Союзом зросла більше, ніж в два рази – до "100 тис. з копійками", повідомив заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач.

"Тобто ми за період війни купили вантажних автомобілей більше, ніж їх було куплено за всі роки незалежності. Щоб ви зрозуміли просто, як зріс ринок вантажних автомобільних перевезень", – сказав він під час заходу "Інфраструктурний день 2025 "від Європейської бізнес асоціації (ЄБА) наприкінці цього тижня, передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна".

Щодо кількості перевезень, то, за словами Деркача, вона сильно зросла в 2023 році, тоді як цього року "трошки зменшується кількість перевезень, але не суттєво".

"І це більше через таку економічну ситуацію, а не через те, що морський коридор функціонує", – додав заступник міністра.

Деркач наголосив, що щорічне продовження транспортного безвізу було важкою роботою через складні перемовини з окремими країнами.

"Основна країна, яка вважає Україну зараз великим конкурентом на майбутнє, – це Польща, оскільки Польща стала найбільшим автомобільним перевізником в Європі: вони десь тримають 60-65% всього ринку автомобільних перевезень в Європі. І захід українського перевізника на європейський ринок, звісно, він створює якісь ризики для наших сусідніх країн", – пояснив заступник міністра.

Він нагадав, що наразі транспортний безвіз з ЄС продовжено до кінця березня 2027 року.

"Тому ми не переживаємо: наступні 15 місяців ми спокійно живемо в форматі транспортного безвізу" – констатував Деркач.

Він наголосив, що ведеться активна робота над виконанням критеріїв Євросоюзу для впровадження після березня 2027 року угоди про безстроковий транспортний безвіз.

За його словами, з липня 2026 року всі автомобілі, зареєстровані в Україні, повинні бути обладнані смарт-тахографами. Для цього вже створено необхідну інфраструктуру: видаються смарт-картки, близько 20 компаній ліцензовані на встановлення та сертифікацію тахографів. А перевізникам рекомендують встановлювати смарт-тахографи навіть на автомобілі, куплені до липня, щоб уникнути подвійних витрат у майбутньому.

Крім того, зазначив Деркач, для доступу до ринку міжнародних перевезень компанії повинні відповідати трьом критеріям ЄС: мати доброчесну ділову репутацію, фінансову незалежність та професійність.

"Ми зараз якраз встановлюємо критерії (доброчесності). Плануємо, що за замовчуванням всі українські компанії доброчесні і мають хорошу ділову репутацію. Якщо компанія з часом здійснює купу порушень (критеріїв), їй може бути присвоєний статус недоброчесної і тоді компанія втратить можливість, наприклад, виїзду за кордон", – описав перспективи заступник міністра.

Щодо фінансової незалежності, за словами Деркача, європейський регламент передбачає утримання в банку певної суми коштів з розрахунку на кожен автомобіль, але українська сторона пропонує розглядати у якості фінансової гарантії страховку.

Щодо професійності автомобільних перевезень, то, як пояснив заступник міністра, кожна компанія з ліцензією на міжнародні вантажні перевезення повинна мати менеджера-управителя з відповідним сертифікатом, який пройшов короткострокове навчання за програмою ЄС.

"Ми з цим працюємо, це невелика історія. Це навчання буде досить короткострокове, є конкретна програма від Європейського Союзу. І наші компанії або своїх працівників зможуть легко навчити, або наняти людину, яка фактично має цей сертифікат та є професіоналом в сфері міжнародних автомобільних перевезень", - повідомив Деркач.

Загалом, за словами заступника міністра, українське законодавство з автомобільного транспорту на сьогоднішній день вже відповідає більше ніж 50% європейським стандартам.

"І це буде дуже крутий аргумент, з яким ми будемо виходити до Єврокомісії про те, що ми маємо продовжити (угоду про транспортний безвіз) безстроково, тому що вимоги до українських перевізників ідентичні, як і до перевізників Європейського Союзу, а наші перевізники вже до цього звикли. Тому, я думаю, що тут теж з ринком не буде ніяких проблем", – наголосив Деркач.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ