20:33 11.10.2017

ФРУ пропонує підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 р. на 8,4% і у 2018 р. - на 9%

3 хв читати
ФРУ пропонує підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 р. на 8,4% і у 2018 р. - на 9%

Президія ради Федерації роботодавців України (ФРУ) сформулювала узгоджену позицію бізнесу щодо підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею.

Відповідно до прес-релізу ФРУ, це позиція галузевих бізнес-асоціацій, які об'єднують підприємства промисловості й агропромислового комплексу України та забезпечують понад 90% вантажообігу "Укрзалізниці".

У повідомленні наголошується, що будь-яке підвищення тарифів на перевезення має бути економічно обґрунтованим. Зокрема, необхідно орієнтуватися на індекс цін товаровиробників. Тому представники бізнесу запропонували компромісну позицію щодо індексації тарифів на залізничні перевезення.

"Ця позиція така: підвищення тарифів на 8,4% (фактичний індекс цін виробників промислової продукції за вісім місяців 2017 року - 108,4), починаючи з 1 жовтня 2017 року, і підвищення на 9% у два етапи по 4,5% з 1 квітня та з 1 жовтня 2018 року відповідно (прогнозний індекс цін виробників промислової продукції на 2018 рік за сценарієм, затвердженим постановою Кабміну, - 109)", - наголошується в повідомленні.

У ФРУ вважають, що зазначена пропозиція є найбільш логічною, збалансованою, прийнятною для переважної більшості вантажовласників і дає змогу створити передумови для ефективної роботи ПАТ "Укрзалізниця".

"Будь-яке більш значне необґрунтоване підвищення тарифів неодмінно призведе до деструктивних наслідків загалом для економіки України", - наголошують у ФРУ.

Зі свого боку федерація ініціюватиме перед Кабміном і Верховною Радою питання про зняття або істотне зниження ставки податку на землю об'єктів "Укрзалізниці" й акцизного збору на паливо, а також зниження перехресного субсидування пасажирських перевезень.

"Погоджуючись на чергове підвищення тарифів, вантажовласники очікують зустрічних кроків від уряду й української залізниці", - наголосив голова ради ФРУ Дмитро Олійник.

Він додав, що ці кроки мають передбачати гарантії узгодження з бізнесом фінансового плану та інвестиційної програми ПАТ, упровадження ефективних механізмів спільного контролю органів влади, провідних вантажовласників і громадськості за виконанням узгодженої з бізнесом інвестиційної програми, розробку у співпраці з бізнесом взаємоприйнятного механізму справедливого тарифоутворення на послуги "Укрзалізниці" в майбутньому.

При цьому всі закупівлі рухомого складу для залізниці, продукції машинобудування, супутніх товарів і послуг ПАТ мають відбуватися максимально прозоро й ефективно, насамперед виробників із високим рівнем локалізації виробництва в Україні.

ФРУ зазначає, що для реалізації зазначених цілей при "Укрзалізниці" має бути створений постійний дорадчий орган, до складу якого необхідно включити представників вантажовласників і ФРУ.

Раніше "Укрзалізниця" повідомила, що індексація тарифів на вантажні залізничні перевезення в 2017 році дасть їй змогу покрити менше ніж на третину потреби в інвестиціях на оновлення рухомого складу.

Тим часом у повідомленні ПАТ зазначалося, що під час наради з учасниками транспортного ринку у Федерації роботодавців України обговорювалася можливість їх індексації у 2017 році в розмірі 15%.

Як повідомлялося 13 вересня 2017 року Кабінет Міністрів України затвердив консолідований фінансовий план ПАТ "Укрзалізниця" на 2017 рік у розрахунку підвищення тарифу з 1 жовтня на 22,5%.

Однак Державна регуляторна служба України запропонувала переглянути обсяг підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення в країні, й документ про 22,5-відсоткове підвищення зазначених тарифів залишився неузгодженим.

Голова служби Ксенія Ляпіна за підсумками обговорення цього питання запропонувала бізнесу підготувати аналіз, а Міністерству інфраструктури запропонувати той рівень підвищення тарифів, кошти від якого "Укрзалізниця" реально зможе спрямувати на розвиток поточного року.

Еще по теме

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА