Інтерфакс-Україна
15:56 18.10.2017

Обсяги продажу кави в Україні у 2016/2017 рр. зросли на 3%

3 хв читати
Обсяги продажу кави в Україні у 2016/2017 рр. зросли на 3%

Український ринок кави продемонстрував зростання продажу на 3% у натуральному виразі в період з вересня 2016 року по серпень 2017 року, йдеться в повідомленні дослідницької компанії Nielsen.

Відповідно до прес-релізу, за аналогічний період 2015/2016 рр. обсяги продажу кави демонстрували зниження на 8%.

Найбільший внесок у покращення динаміки категорії кави вніс сегмент натуральної кави (меленої та в зернах) і кава-мікси. Значно знизилися обсяги продажу сегмента кавових сумішей.

У вересні 2016 року - серпні 2017 року в структурі продажу категорії кави найбільшу частку займає сегмент натуральної (меленої та в зернах), який має 35% у натуральному і 24% в грошовому виразі.

На частку розчинної кави припадають 26% у натуральному та 54% у грошовому виразі в загальній структурі продажів.

Кава-мікси займають 33% у натуральному та 18% у грошовому виразі.

Кавові суміші, які займають 4% частки в натуральному та 2% в грошовому виразі, демонструють від’ємну динаміку продажу за рахунок зниження попиту: на 12% у натуральному виразі та на 10% у грошовому порівняно з минулим роком.

За даними Nielsen, ключовими виробниками кави в Україні є Food Empire, Jacobs Douwe Egberts, Nestle, Orimi Trade, Strauss Coffee.

"Кава стала однією з категорій, що активно просуваються, на ринку товарів повсякденного попиту за минулий рік - 50% продажу кави проходять через промо. Саме завдяки ціновим промо провідні виробники змогли наростити обсяги продажу категорії", - наводяться в повідомленні слова керівника групи з роботи з виробниками продуктового ринку та напоїв Nielsen в Україні Ганни Ільчук.

У 2017 році порівняно з 2016-м продаж власних торговельних марок (ВТМ) мереж у категорії кави скоротився загалом на 8% у натуральному і на 18% в грошовому виразі, тоді як у 2016-му році їх обсяги продажу знижувалися на 2% в натуральному та зростали на 17% у грошовому виразі.

У сегменті ВТМ у 2017 році знижуються обсяги продажу і розчинної кави (40% у натуральному, 35% у грошовому виразі), і натуральної (31% в натуральному, 23% в грошовому виразі).

"Вітчизняний покупець став розумнішим і заощаджує в режимі smart - це означає, що він не готовий відмовляти собі у смачній і хорошій каві і вважає брендовану кави гарантією якості та смаку. Покупець швидше витратить більше часу на пошуки знижки на каву відомої торговельної марки, ніж купить ВТМ, у якості та смаку якої сумнівається", - зазначає Г.Ільчук.

За її словами, рітейлерам варто поміркувати, як донести до покупця якісні та смакові переваги власної торговельної марки мережі.

Серед каналів найбільшу частку в продажу кави займають гіпер/супермаркети - 43% у натуральному виразі та 45% у грошовому. У 2017 році обсяги продажу в цьому каналі зросли на 1% у натуральному виразі та на 3% в грошовому.

У 2017 році найсильніше зростання продажу показали мінімаркети: 10% у натуральному і 12% у грошовому виразі, що в результаті підвищило важливість цього каналу для категорії (до 9% у натуральному виразі).

Традиційна торгівля у 2017 році забезпечує 48% обсягів продажу категорії в натуральному виразі. Обсяги продажу в цьому каналі зросли на 1% у натуральному виразі та знизилися на 1% у грошовому, що пов'язано зі зниженням середньої ціни за кілограм на 3%.

The Nielsen Company - один із провідних гравців ринку маркетингових досліджень у світі. Компанія заснована у 1923 році в Чикаго (США), на сьогодні проводить свої дослідження в понад 100 країнах світу, охоплюючи більше ніж 90% світового населення. В Україні Nielsen присутній з 1995 року, наразі в компанії працюють понад 500 осіб.

ОСТАННЄ

ЄІБ може вкласти EUR15 млн в Ukraine Phoenix Tech Fund

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА