Залізниця Баку-Тбілісі-Карс створить нові умови для розвитку в регіоні

Відкриття залізниці Баку-Тбілісі-Карс (БТК) надасть змогу Грузії бути сполучним мостом між Європою і Азією, заявив прем'єр-міністр республіки Георгій Квірікашвілі в понеділок в Баку на церемонії відкриття міжнародної залізничної магістралі.
"Упевнений, що нова залізнична лінія значною мірою змінить економічну реальність і створить абсолютно нові умови розвитку не лише в нашому регіоні, а й за його межами", - наводить слова Г.Квірікашвілі прес-служба глави грузинського уряду.
За його словами, для стимулювання міжнародних перевезень і поглиблення торгово-економічних відносин Грузія надає великого значення здійсненню нових транспортних інфраструктурних проектів, модернізації та ефективній роботі наявних.
"Разом із будівництвом і модернізацією залізниці, Грузія розвиває портову інфраструктуру, а також вкладає великі інвестиції в дорожню інфраструктуру, що передбачає будівництво на грузинській ділянці чотирьохсмугової магістралі в транзитному коридорі.
"Ми хочемо, щоб Грузія внесла свій вклад у справу відродження та реалізації проекту "Один шлях - один пояс", - заявив Г.Квірікашвілі, зазначивши, що успіхи БТК сприяли зміцненню торгово-економічних зв'язків з Китаєм.
За даними прем'єра, наразі контейнерному поїзду від Китаю до Грузії через Казахстан і Азербайджан потрібно 8 днів.
"Ми хочемо, щоб цим шляхом Грузія і наш регіон були інтегровані з транс'європейською транспортною мережею Європи", - заявив Г. Квірікашвілі.
Прем'єр повідомив, що 28-29 листопада в Тбілісі відбудеться міжнародний форум "Шовковий шлях".
"Це буде вже друга зустріч в Грузії, яка збере представників державного та приватного секторів з більш ніж 40 країн", - зазначив грузинський прем'єр.
Раніше повідомлялося, що Грузія, Азербайджан і Туреччина у лютому 2007 року підписали міжурядову угоду про створення залізничного коридору Баку-Тбілісі-Карс.
Проект передбачав будівництво залізниці Карс-Ахалкалакі протяжністю 98 км, з яких 68 км - територією Туреччини, 30 км - Грузії, а також реконструкцію в Грузії 183-кілометрової ділянки Ахалкалакі-Тбілісі. Роботу на грузинській частині магістралі фінансував Азербайджан, що виділив Грузії два пільгові кредити на загальну суму $775 млн.
Загальна протяжність БТК становить 826 кілометрів. З початку експлуатації БТК на першому етапі передбачається перевозити один мільйон пасажирів і 6,5 млн тонн вантажів, на другому етапі обсяг вантажоперевезень може досягти 17 млн тонн, а пасажиропотік - до 3 млн людей на рік.