Інтерфакс-Україна
20:01 20.11.2017

"Південмаш" вважає некоректними спроби пов'язати ситуацію на підприємстві з термінами запуску супутника "Либідь"

3 хв читати
"Південмаш" вважає некоректними спроби пов'язати ситуацію на підприємстві з термінами запуску супутника "Либідь"

ДП "Південний машинобудівний завод ім. Макарова" (ПМЗ, Дніпро) заявляє про некоректність озвучених главою ДКАУ Павлом Дегтяренком оцінок щодо наявності "опосередкованого зв'язку" між непростою ситуацією на ПМЗ і термінами запуску першого українського телекомунікаційного супутника "Либідь".

У поширеній у понеділок прес-службою ПМЗ заяві у зв'язку з озвученими нещодавно в інтерв'ю "Урядовому кур'єру" оцінками глави ДКАУ ситуації щодо проекту "Либідь", "Південмаш" висловлює незгоду з "тезою" про наявність "опосередкованого зв'язку" між складною ситуацією, в якій перебуває "Південмаш" і ситуацією із супутником.

"Затримка з виготовленням РН "Зеніт" для запуску супутника "Либідь" пов'язана з браком фінансування (за проектом-ІФ), яке отримав "Південмаш". Саме ця проблема є головною і єдиною причиною ситуації", - йдеться в заяві.

"Південмаш" ні сьогодні, ні в минулому, не мав відповідних важелів і не міг впливати на дисципліну платежів інших учасників проекту, особливо тих, до залучення яких не мав жодного відношення", - заявляє також у зв'язку з цим прес-служба.

"Південмаш" наголошує на відсутності випадків затримки відвантаження готової продукції з власної вини і заявляє про свою готовність сумлінно дотримуватися такої політики і надалі", - наголошується в заяві.

У зв'язку з цим прес-служба уточнює, що лише в листопаді за участю українського підприємства забезпечено два успішних запуски ракет-носіїв (РН), створених у рамках міжнародної галузевої промкооперації за участю "ПМЗ": запуски американської РН Antares та європейкої РН Vega. "До кінця року з космодрому Байконур заплановано запуск РН "Зеніт" із супутником Angosat на борту", - нагадують у ПМЗ.

Як повідомлялося, в 2009 році ДКАУ і канадська MacDonald Dettwiler and Associates (MDA) підписали контракт на створення супутника національної супутникової системи зв'язку (НССЗ) "Либідь", MDA виступає головним підрядником зі створення системи. Фінансування проекту забезпечено за рахунок залученого в 2009 році під держгарантії кредиту Канадського експортного агентства (EDS) обсягом $254,6млн. Реалізація проекту була під загрозою зриву в зв'язку з анексією Криму і втратою українською стороною задіяної в проекті наземної інфраструктури, що залишилася на півострові. Узявши на себе додаткові фінансові зобов'язання, Україна забезпечила подолання форс-мажору: в 2014-2015 роках на материку створено новий центр управління польотом космічним апаратом, а також новий командно-вимірювальний пункт. Створений на платформі Express 1000HТ ВАТ "Інформаційні супутникові системи ім. Решетньова" (ІСС, РФ) супутник, з літа 2014 року за бажанням канадського генпідрядника перебуває на відповідальному зберіганні на російському підприємстві-виробнику.

Спочатку запуск "Либіді" був запланований на 2012 рік, терміни запуску неодноразово зміщувалися з різних причин.

Уряд України на засіданні в початку жовтня підтримав пропозицію ДКАУ про дофінансування проекту на $17 млн у зв'язку з його подорожчанням за нових умов для завершення проекту і забезпечення запуску українського супутника зв'язку.

Минулого тижня, оцінюючи ситуацію з реалізацією проекту створення супутника Національної системи зв'язку (НСС) "Либідь" в інтерв'ю "Урядовому кур'єру", П. Дегтяренко озвучив плани ДКАУ завершити виконання комплексу необхідних заходів для виведення на орбіту і початку експлуатації "Либідь" до другої половині 2018 року. За його словами, накопичення невирішених у минулому проблем за проектом становлять сьогодні "досить серйозний виклик", з яким ДКАУ має впоратися. При цьому він також згадав про наявність "опосередкованого зв'язку" ситуації із супутником з непростою ситуацією на ПМЗ.

Згідно з раніше озвученими ДКАУ оцінками, за підсумками першого півріччя 2017 року завантаження потужностей ПМЗ становило 12,4%.

У держбюджеті-2017 на виконання боргових зобов'язань за залученим для реалізації проекту "Створення Національної супутникової системи зв'язку" кредиту за лінією загального фонду передбачені видатки в розмірі 1,5 млрд грн, або 61,5% в загальному обсязі фінансування космічної галузі.

Серед озвучених спостерігачами на початку 2017 року викликів проекту "Либідь" називалося банкрутство ПАТ "Діамантбанк" (Київ), одним з клієнтів і кредиторів якого з 2015 року виступало ДП "Укркосмос" - український замовник супутника.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

BlaBlaCar зменшив максимальний сервісний збор на 13% у межах саморегуляції після рекомендацій АМКУ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА