В "Укроборонпромі" розраховують на подальші інвестиції та технологічний розвиток ДП "Антонов" у рамках реалізації проекту Ан-132

У держконцерні "Укроборонпром" розраховують на подальші інвестиції і технологічний розвиток базового підприємства авіакластера держконцерну ДП "Антонов" (Київ) у рамках програми нового легкого транспортного Ан- 132 вантажопідйомністю 9,2 тонни, що реалізовується в широкій міжнародній кооперації в партнерстві з Саудівською Аравією.
Оцінюючи на прохання журналістів поточну ситуацію та потенціал ДП "Антонов", новопризначений гендиректор "Укроборонпрому" Павло Букін нагадав, що на сьогодні підприємство спільно з інозамовником просуває на ринок новий Ан-132, і програма була успішно презентована на Близькому Сході.
"Антонов" анонсував проект Ан-132 із залученням іноземного замовника, і цей проект був у подальшому презентований успішно в Дубаї", - зазначив П.Букін. Він наголосив: "Антонов" потребує подальших інвестицій, подальшого технологічного розвитку".
"Є ще питання в частині залежності щодо комплектуючих. Залежність скорочується, але вона все ще є", - сказав він, уточнивши, що темпи реалізації програми залежать, зокрема, від просування робіт щодо НДДКР.
"Скажімо, розробка нової або зміна конфігурації наявного літака – це науково-дослідна робота, пов'язана з тестуванням сумісності обладнання, кліматичними питаннями, обльотами, навантаженнями", - сказав голова держконцерну.
"Це все забирає час. Іноді ми дуже гостро відчуваємо вартість відкладених рішень", - додав П.Букін.
Багатоцільовий Ан-132 вантажопідйомністю 9,2 тонн - модифікація легкого транспортного Ан-32, який має замінити на ринку Ан-32 та Ан-26. Програму Ан-132 реалізує ДП "Антонов" у рамках укладеної у квітні 2015 року угоди в кооперації з саудівськими King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) і Taqnia Aeronautics Co. Літак будується у рамках міжнародної кооперації за участю провідних західних виробників: канадських Pratt & Whitney Canada та CMC Electronics, американської Honeywell, французької Liebherr, британської Dowty Propellers.
Складання демонстраційного зразка Ан-132 на потужностях ДП "Антонов" завершено в грудні 2016 року. У березні 2017 року літак піднято в повітря, в листопаді минулого року в Саудівській Аравії відбувся показ літака-демонстратора потенційним саудівським замовникам.
Під час Le Bourget-2015 саудівська Taqnia, ДП "Антонов", УкрНДІАТ, "Альтіс Холдинг" (усі Україна) та Broetje-Automation (Німеччина) підписали протокол про наміри щодо проектування і спорудження авіаційного заводу в Саудівській Аравії.
У рамках міжнародної оборонної IDEF-2017 у Стамбулі (Туреччина) в травні "Укроборонпром", саудівська Taqnia Aeronautics і турецька Havelsan закріпили підписанням меморандуму плани співпраці щодо створення на базі Ан-132 модифікації для несення морської патрульної служби.
За підсумками переговорів під час міжнародної Dubai Airshow-2017 у листопаді в Дубаї (ОАЕ) сторони досягли домовленості про перехід до нового етапу співпраці та початок формування програми кооперації серійного виробництва літака. Продовження переговорів із співпраці в проекті намічене у рамках 4-ї міжнародної оборонної AFED-2018, яка відбудеться з 25 лютого по 3 березня в Ер-Ріяді (Саудівська Аравія).
За попередніми оцінками, внутрішня потреба саудівського замовника і його силових структур у багатоцільовому Ан-132 та його модифікаціях оцінюється у близько 80 машин. Потреба ринку в новому Ан-132 на період до 2025 року - понад 200 машин. Літак також може бути затребуваний замовниками близькосхідного регіону.
ДП "Антонов" - провідний український розробник і виробник авіатехніки, визнаний світовий лідер у ніші транспортних літаків найширшого призначення. За рішенням уряду з 2015 року ДП "Антонов" входить до держконцерну "Укроборонпром".