AB InBev і Efes завершують злиття в РФ та Україні
Пивоварні концерни Anadolu Efes та AB InBev отримали всі необхідні дозволи регуляторів для об'єднання бізнесу в Росії та Україні. Компанії підписали зобов’язальну угоду щодо операції, її закриття очікується до кінця березня, повідомив Efes.
Компанія також розкрила структуру операції: її "дочка" Efes Breweries International N.V. внесе 99,999% частки "Пивоварні Москва-Ефес" у нову дочірню компанію Efes - AB InBev Efes B.V. Потім AB InBev Western European Holding внесе в цю компанію свої російські та українські активи, а натомість отримає нові акції AB InBev Efes.
Після завершення додаткової емісії Efes Breweries International і AB InBev Western European Holding володітимуть по 50% акцій AB InBev Efes.
Оцінка вартості російських та українських активів AB InBev у рамках операції - $1,002-1,223 млрд (на основі методу дисконтування грошових потоків). Активи Efes було оцінено в $962 млн - $1,145 млрд.
Синергія від об'єднання оцінюється в $80-100 млн на рік за рахунок скорочення витрат.
Після завершення операції показники об'єднаної компанії будуть консолідовані у звітності Anadolu Efes. AB InBev не включатиме результатів у свою глобальну звітність, але враховуватиме отриманий прибуток як повернення інвестицій у спільне підприємство відповідно до розміру своєї частки.
Об'єднання операцій у Росії та Україні зміцнить конкурентні позиції брендів обох компаній і створить потенціал для майбутнього зростання. Амбіції об'єднаної компанії - стати лідером на ринках пива в Росії та Україні, йдеться в повідомленні Efes.
Нині лідер на російському ринку - данський пивоварний концерн Carlsberg. За даними Nielsen, які розкривала "Балтика" ("дочка" Carlsberg у Росії), частка данського концерну на російському ринку пива минулого року становила 31,9%. У Efes було 14,5%, у Heineken - 13,7%, у AB InBev - 10,5%.
На глобальному ринку Anheuser-Busch InBev посідає перше місце. AB InBev та Anadolu Efes, лідер на ринку Туреччини, в серпні минулого року підписали угоду про наміри об'єднати бізнес у Росії та Україні в рівних частках. Об'єднання є наслідком операції зі злиття AB InBev з SABMiller, яка була закрита в жовтні 2016 року і в результаті якої AB InBev отримала 24% акцій Anadolu Efes.
За даними аналітичної системи "СПАРК-Інтерфакс", АТ "САН Інбев" (російська структура AB InBev) у 2016 році збільшило виручку на 5,9%, до 41,7 млрд рублів, і скоротило чистий збиток до 1,84 млрд рублів із 9,77 млрд рублів роком раніше.
Глобальні компанії не розкривають показників на російському ринку. AB InBev повідомляла, що в 2017 році її виручка в Східній Європі знизилася приблизно на 1-3% (low single digits) здебільшого через обмеження обсягів виробництва і продажу пива в ПЕТ-тарі в Росії, яке призвело до скорочення ринку.
Портфель брендів AB InBev об'єднує марки Budweiser, Stella Artois, Beck's, Leffe і Hoegaarden, а також локальні бренди "Клинское", "Сибирская корона", "Чернігівське" та інші. Портфель Anadolu Efes містить бренди Efes Pilsener, Velkopopovicky Kozel, Bavaria, Pilsner Urquell, "Старый мельник", "Золотая бочка".