Інтерфакс-Україна
09:16 21.04.2018

Ми покладаємо надії на 2018 рік як на вирішальний у процесі реформування системи захисту прав споживачів - віце-прем'єр-міністр

4 хв читати

Не можна зволікати зі змінами системи захисту прав споживачів в Україні, бо маємо відповідальність перед громадянами, які хочуть споживати безпечні та якісні продукти, та перед добросовісним бізнесом, який виробляє товари із позначкою "Зроблено в Україні”, зазначила віце-прем'єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Клімпуш-Цинцадзе у Києві під час всеукраїнського форуму «Захищений Споживач – Конкурентоспроможний Бізнес – Європейський вибір України», організованому Міністерство економічного розвитку торгівлі України  при партнерстві FORBIZ, BRDO та за підтримки Української Ради Бізнесу.

«Ми покладаємо надії на 2018 рік як на вирішальний у процесі реформування системи захисту прав споживачів в Україні згідно вимог ЄС», - сказала віце-премєр-міністр. На її думку, зобов'язання, взяті перед Євросоюзом щодо впровадження змін протягом  трьох років після приєднання до Асоціації з ЄС, виконані не повністю. Шлях адаптації на сьогодні пройдено лише частково, а деякі сегменти недореформовані.

Перший віце-прем’єр-міністр України, міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів, закликав зосередити увагу на вирішенні трьох важливих завдань: по-перше, як забезпечити права споживача таким чином, щоб не постраждав сумлінний бізнес, по-друге, підвищити суспільну свідомість та роль споживачів у самозахисті своїх прав та інтересів, та, по-третє, як оптимально врегулювати законодавство та адаптувати українську систему захисту прав споживача до європейської.

«Ми проводимо системний перегляд регуляторних актів, щоб сформувати ефективну регуляцію у ключових сферах та галузях. Лише за 2017 рік переглянули більш ніж 2000 актів, а до 2021 року плануємо переглянути ще близько 5000 регулювань. Це велика робота. Не тільки Уряд, чи центральна влада відповідальні за виконання цих завдань. Сучасний споживач повинен стати свідомим учасником трансформацій», - наголосив він.

Без оптимізму оцінили стан із захистом прав споживачів в Україні й громадські активісти. Мораторій на перевірки бізнесу призвів до зміни балансу інтересів споживачів та бізнесу не на користь споживачів, ринок заполонила сфальшована, контрабандна, контрафактна продукція неналежної якості. Це змушує сумлінний бізнес покидати країну, бо він не може конкурувати в таких умовах.

«Забезпечення прав споживачів є політичним пріоритетом в країнах з розвиненою економікою, - заступник голови правління Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України" України Олег Цильвік. - Якщо в країнах ЄС кінцеві споживчі витрати від ВВП країни складають 57 %, то в Україні - 86%, що свідчить про те, що споживач - головний інвестор української економіки. Сподіваюсь, що зможемо донести до наших можновладців цю проблему».

Партнери форуму, спеціалісти програми EU4 Business, FORBIZ вихід вбачають у розбудові системи саморегулювання в Україні.

«Ми підтримуємо уряд України, тісно співпрацюємо з Мінекономрозвитку, адже наша програма є саме тим європейським мотором, що сприяє розбудові малого та середнього бізнесу із врахуванням захисту прав споживача», - сказав керівник проекту Матіас Хальдер. Партнери представили на форумі систему саморегулювання захисту прав споживачів в Україні, наголосивши, що в центрі системи - свідомий споживач та добросовісний бізнес, й це стане запорукою успіху її роботи.

Доброчесний бізнес був представлений на форумі низкою провідних профільних організацій. Вікторія Кулікова, менеджер комітету побутової електротехніки Європейської бізнес Асоціації наголосила на необхідності прийняття законопроекту № 6754 щодо підвищення відповідальності бізнесу за відсутність якісного споживчого інформування в е-комерц. Директор Асоціації українських виробників, член Української Ради Бізнесу Олег Іваненко,  від імені 64 українських бізнес-асоціацій висловив підтримку законопроекту Міністерства фінансів України про кешбек для споживача, анонсований 5 квітня цього року.

«Бізнес-об'єднання більш швидко та якісно реагують на проблему захисту прав споживачів, встановлення стандартів і вимог до учасників системи саморегулювання, - відзначив заступник директора департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики Мінекономрозвитку Валерій Прокопець.

Під час форуму голова комітету захисту прав споживачів Громадської ради при Держпродспоживслужби Василь Дарков презентував нову модель системи захисту прав споживача в Україні. На його думку, вона має складатись з чотирьох елементів - правового захисту, державного захисту (наприклад, створення профільного комітету  ВРУ із захисту прав споживачів та  адміністрації Президента України), ринкового захисту та громадського захисту. Крім того, на його думку, в Україні має бути створено єдиний представницький орган - Всеукраїнське об'єднання споживачів.

Олег Цильвік,

ОСТАННЄ

Зовнішнє фінансування держбюджету за I пів.-2025 зросло на 9% та становило $22 млрд - Мінфін

Голова енергокомітету Ради розраховує на ухвалення закону про обʼєднання ринків е/е України та Європи до жовтня

Правління "Укренерго" планується сформувати до кінця липня, як і вийти на завершення реструктуризації бондів, - Бойко

ІМК у 2025 р. скоротить фінансовий борг до $20 млн і почне виплачувати дивіденди акціонерам

КМВА підписала меморандум про залучення коштів на ремонт укриттів

Нацбанк повертає повноцінний нагляд за дотриманням валютних лімітів і нормативів капіталу

Уряд розширив на 25 позицій перелік товарів із вимогою локалізації у публічних закупівлях

Ощадбанк надав муніципалітетам майже 3 млрд грн з початку повномасштабної війни

Україна законодавчо розширить Єдину базу даних операцій з нерухомістю до кінця року – програма з МВФ

Фіксований податок на нерухомість показує більшу ефективність для розвитку громад ніж пайовий внесок - думка

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА