17:24 31.05.2018

Зростання залізничних швидкостей в Україні до 250 км і вище неможливе без держфінансування інфраструктури - "Укрзалізниця"

3 хв читати
Зростання залізничних швидкостей в Україні до 250 км і вище неможливе без держфінансування інфраструктури - "Укрзалізниця"

 ПАТ "Укрзалізниця" вважає неможливим з'єднати обласні центри високошвидкісним пасажирським сполученням на швидкості 250 км/год і вище без держфінансування розвитку інфраструктури, заявив у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна" директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Саболевський.

Згідно із затвердженою Кабінетом Міністрів України Національною транспортною стратегією країни на період до 2030 року, що визначає пріоритети розвитку галузі, до 2025 року заплановано створити умови для прискорення пасажирського залізничного сполучення між обласними центрами з 160 до 200 км/год, а до 2030 - з 250 до 400 км/год.

Також заплановано прискорення залізничної експрес-доставки цінних вантажів до 350 км/год, а також створення умов для прискореної доставки контейнерних вантажів - до 200 км/год.

Водночас в "Укрзалізниці" такий сценарій вважають дуже оптимістичним.

"Якщо держава скаже, що їй потрібна інфраструктура, на якій ми будемо їздити 200-400 км на годину - ми з радістю забезпечимо її будівництво. Але під державне замовлення необхідно відповідне фінансування за рахунок бюджетних коштів. Своїми силами ми це не побудуємо", - заявив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Саболевський.

За його словами, в світі немає жодного залізничного інфраструктурного проекту, який був би реалізований виключно силами приватного інвестора - держава в будь-якому разі бере участь у таких проектах.

"Якщо говорити про реалістичні терміни - інфраструктурні проекти такого типу мають дуже довгий життєвий цикл. Від року до двох йде на підготовку проектної документації. Ще рік-два - на опрацювання структури угоди, адже МФО необхідний час на повноцінну оцінку проекту. Ще близько року потребує вибір підрядника для такого будівництва - і ось ми вже впираємося в п'ятирічний термін, навіть не почавши безпосередньо будівельні роботи за проектом", - наголосив А.Соболевський.

Самі будівельні роботи він оцінює в термін від п'яти до десяти років.

"Для підвищення швидкості з 160 км до 200 і вже тим більше до 400 км/год необхідно побудувати абсолютно новий шлях, оскільки в цьому випадку його кривизна буде зовсім іншою. Реалізація такого проекту на перегоні Київ-Харків потребуватиме мінімум 10 років. Для прикладу - роботи на перегоні "Берлін-Мюнхен" в результаті становили понад 15 років: 5 років підготовки, і 10 - активного будівництва ", - зазначив А.Саболевський.

За його словами, шанси на реалізацію національної транспортної стратегії України до "Укрзалізниці" може надати новий проект закону про залізничний транспорт, що передбачає державне замовлення на залізничну інфраструктуру.

Нагадаємо, що окрім прискорення вантажо- і пасажиросполучення на залізничному транспорті, у Національній транспортній стратегії також передбачено збільшення частини об'єктів залізничного транспорту, обладнаного з урахуванням потреб людей з інвалідністю до 60% до 2030 року.

Крім того, заплановано створення умов для конкуренції на залізничному транспорті, зокрема й перевізників недержавної форми власності (до 25% ринку перевезень в 2025 році і до 40% - у 2030 році).

Крім цього, Національна транспортна стратегія країни на період до 2030 року передбачає забезпечення інтероперабельної національної транспортної системи з мультимодальною світовою транспортною мережею, зокрема із залізничною мережею колій завширшки 1435 мм.

Як повідомлялося, 30 травня 2018 року Кабінет Міністрів України затвердив національну транспортну стратегію країни на період до 2030 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА