Інтерфакс-Україна
09:55 21.06.2018

Споживча довіра в Україні знизилася вперше за півтора року - Nielsen

2 хв читати
Споживча довіра в Україні знизилася вперше за півтора року - Nielsen

 Індекс споживчої довіри в Україні в першому кварталі 2018 року знизився на 3 пункти - до 58 пунктів (за шкалою від 0 до 200), такі результатами дослідження споживчої довіри The Conference Board Global Consumer Confidence Survey, підготовленого у співпраці з Nielsen.

"Споживачі залишаються обережними у витратах, оскільки рівень їхньої впевненості є найнижчим у Європі. Однак навіть в умовах споживчого песимізму бізнес з оптимізмом дивиться в майбутнє, і ці тенденції створюють ґрунт для розвитку", - наводяться в релізі слова генерального директора Nielsen в Україні та Білорусі Вайоса Діморагаса.

Згідно з документом, це перше погіршення споживчих настроїв за останні півтора року, оскільки з третього кварталу 2016 року спостерігалося їх безперервне зростання, що дало змогу індексу піднятися з 50 до 61 пункту.

Nielsen уточнює, що індекс обчислюється за трьома показниками: оцінка споживачами перспектив на ринку праці та рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в цей момент.

Як зазначають дослідники, зниження індексу споживчої довіри в першому кварталі 2018 року порівняно з четвертим кварталом 2017 року пояснюється зниженням показників рівня фінансового благополуччя і готовності витрачати гроші, тоді як за показником оцінки перспектив на ринку праці зафіксовано зростання.

Згідно з документом абсолютна більшість українців продовжує вважати, що країна перебуває в стані рецесії, при цьому кількість таких незначно зросла: 95% - у першому кварталі-2018 проти 93% - у четвертому кварталі-2018.

Кількість споживачів, які вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, підвищилася до 77% на початку 2018 року з 66% кварталом раніше.

На першому і другому місцях у списку занепокоєнь українців, як і раніше, - страхи про зростання тарифів на комунальні послуги та війна: 29% і 28% відповідно. У п'ятірці причин для переживання також знову здоров'я, економіка і зростання цін на продукти харчування.

За даними дослідження, 28% українських споживачів не мають вільних коштів після купівлі товарів першої необхідності. А ті, хто має вільні гроші, витрачають їх на новий одяг (31%), відпустку (27%), роблять заощадження і відпочивають не вдома (по 21%).

Значення індексу вище 100 пунктів свідчить про переважання в країні оптимістів, нижче 100 пунктів - песимістів, а значення в 100 пунктів - про рівновагу між оптимістичними та песимістичними очікуваннями від майбутнього.

Nielsen входить до списку S&P 500, проводить дослідження в понад 100 країнах світу.

В Україні компанія присутня з 1995 року, на сьогодні в ній працює понад 500 осіб.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Fitch підтвердило рейтинг України "обмежений дефолт" та погіршило прогноз ВВП на 2025р до 2,5%

США запровадять 50% мита на товари з ЄС із 1 червня — Трамп не очікує торговельної угоди

Україна та США завершили необхідні процедури для створення Американсько-українського інвестфонду

Понад 450 МВт додаткової генерації встановлено в Україні завдяки сприянню ПРООН

Словаччина готова виділити EUR84 млн на відновлення об'єктів "Укренерго"

Девелопери підкреслюють необхідність розширення фінансування та спрощення доступу населення до "єОселі"

"Укренерго" використає досвід Ісландії як одного з лідерів технологій підвищення ефективності високовольтних електромереж

Уряд затвердив план дій для подолання кризової ситуації на ринку нафти та нафтопродуктів

Уряд запроваджує процедуру державної реєстрації ГМО

Понад 17 тис. сімей придбали житло за програмою "єОселя"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА