Інтерфакс-Україна
18:35 23.06.2018

"Укрзалізниця" звинувачує Крюківський вагонзавод у завищенні цін на пасажирські вагони

2 хв читати
"Укрзалізниця" звинувачує Крюківський вагонзавод у завищенні цін на пасажирські вагони

ПАТ "Укрзалізниця" вважає економічно необґрунтованим зростання вартості пасажирських вагонів виробництва Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ, Полтавська обл.), зазначаючи, що за останні два роки зростання цін сягнуло 65%.

Як повідомляється в прес-релізі відомства в суботу, згідно з підписаною угодою КВБЗ з "УЗ" у липні 2016 року, вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 становила понад 16,9 млн грн (із ПДВ), за договором від квітня 2017 року - більше ніж 23,3 млн грн (із ПДВ), а в травні 2018 року цінова пропозиція вітчизняного виробника на цей вагон у ProZorro сягнула 28,044 млн грн.

"Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонзавод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4% в національній валюті, а в доларовому еквіваленті - на 57%", - наведено в релізі констатацію фахівців "Укрзалізниці".

Окрім цього, йдеться в повідомленні, ціни на вагони КВБЗ у період із липня 2016-го по травень 2018 року зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції.

При цьому прес-служба посилається на дані Держстату, згідно з якими індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників - на 42,2%.

Крім того, за цей період курс долара зріс на 5,6%, а інфляція в країні становила 27,2%.

"Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування", - резюмує "Укрзалізниця".

Для ілюстрації твердження, що ціни КВБЗ вищі, ніж в інших виробників, "Укрзалізниця" порівнює їх із цінами російського Тверського вагонобудівного заводу.

"Наприклад, якщо у 2017 році вартість вагону у вітчизняного виробника становила понад $1, 070 млн, то, наприклад, Тверський вагонзавод у 2017 році продавав свої вагони РЗ за $825 тис., що на 30% дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції КВБЗ", - стверджують в "Укрзалізниці".

При цьому в прес-релізі наголошується, що "підтримка національного виробника та розвиток української економіки, безумовно, пріоритетне завдання для такої системоутворюючої компанії, як "Укрзалізниця".

"Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обґрунтовану ціну на свою продукцію, інакше в програші залишаться пасажири - через невиправдані апетити КВБЗ в парк "Укрзалізниці" надійде менше вагонів", - йдеться в прес-релізі.

Як повідомлялося, в 2018 році "Укрзалізниця" планує придбати 54 нові пасажирські вагони, здійснити капітально-відновлювальний ремонт ще 150. Усі ці вагони буде обладнано системами кондиціонування повітря.

У 2017 році КВБЗ поставив "Укрзалізниці" 50 пасажирських вагонів.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Шмигаль обговорив з делегацією МВФ видатки на оборону на 2025-2026 рр.

"Нафтогаз" та уряд опрацьовують механізми вирішення боргової проблеми в теплопостачанні – глава НАК

Доходи держбюджету за 8 міс.-2025 зросли на 24,2%, видатки – на 23,7%

Більше половини підприємців очікують зростання бізнесу у 2026 році - ЄБА

НБУ має намір уніфікувати вимоги до структури власності надавачів фінпослуг в одному нормативно-правовому акті

Ситуація з падінням цін на енергоринку 1-5 вересня адекватна сезонним факторам – ексміністерка енергетики

Пишний про регулювання ринку ВА: Ми не хочемо жодного трансферу наших монетарних повноважень

ТЕС мають план Б з імпортом вугілля на випадок втрати видобутку через обстріли РФ – член наглядради "Укренерго"

Стан готовності основних секторів до опалювального сезону понад 80% - Свириденко

Керівництво та наглядова рада "Нафтогазу" зустрілися з місією МВФ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА