Інтерфакс-Україна
18:35 23.06.2018

"Укрзалізниця" звинувачує Крюківський вагонзавод у завищенні цін на пасажирські вагони

2 хв читати
"Укрзалізниця" звинувачує Крюківський вагонзавод у завищенні цін на пасажирські вагони

ПАТ "Укрзалізниця" вважає економічно необґрунтованим зростання вартості пасажирських вагонів виробництва Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ, Полтавська обл.), зазначаючи, що за останні два роки зростання цін сягнуло 65%.

Як повідомляється в прес-релізі відомства в суботу, згідно з підписаною угодою КВБЗ з "УЗ" у липні 2016 року, вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 становила понад 16,9 млн грн (із ПДВ), за договором від квітня 2017 року - більше ніж 23,3 млн грн (із ПДВ), а в травні 2018 року цінова пропозиція вітчизняного виробника на цей вагон у ProZorro сягнула 28,044 млн грн.

"Таким чином, користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонзавод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4% в національній валюті, а в доларовому еквіваленті - на 57%", - наведено в релізі констатацію фахівців "Укрзалізниці".

Окрім цього, йдеться в повідомленні, ціни на вагони КВБЗ у період із липня 2016-го по травень 2018 року зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції.

При цьому прес-служба посилається на дані Держстату, згідно з якими індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників - на 42,2%.

Крім того, за цей період курс долара зріс на 5,6%, а інфляція в країні становила 27,2%.

"Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування", - резюмує "Укрзалізниця".

Для ілюстрації твердження, що ціни КВБЗ вищі, ніж в інших виробників, "Укрзалізниця" порівнює їх із цінами російського Тверського вагонобудівного заводу.

"Наприклад, якщо у 2017 році вартість вагону у вітчизняного виробника становила понад $1, 070 млн, то, наприклад, Тверський вагонзавод у 2017 році продавав свої вагони РЗ за $825 тис., що на 30% дешевше, ніж КВБЗ. Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції КВБЗ", - стверджують в "Укрзалізниці".

При цьому в прес-релізі наголошується, що "підтримка національного виробника та розвиток української економіки, безумовно, пріоритетне завдання для такої системоутворюючої компанії, як "Укрзалізниця".

"Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обґрунтовану ціну на свою продукцію, інакше в програші залишаться пасажири - через невиправдані апетити КВБЗ в парк "Укрзалізниці" надійде менше вагонів", - йдеться в прес-релізі.

Як повідомлялося, в 2018 році "Укрзалізниця" планує придбати 54 нові пасажирські вагони, здійснити капітально-відновлювальний ремонт ще 150. Усі ці вагони буде обладнано системами кондиціонування повітря.

У 2017 році КВБЗ поставив "Укрзалізниці" 50 пасажирських вагонів.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Рада директорів МВФ планує розгляд 8-го перегляду програми EFF для України 30 червня – джерело

Верховний суд вдруге підтвердив рішення податківців щодо сплати Південним ГЗК 3,7 млрд грн до бюджету за неправильно виплачені дивіденди

Кредит Європа Банк змінив назву на Нексент Банк

Темпи жнив-2025 відстають від минулорічних у 3,8 раза, врожайність зернових суттєво нижча

Верховний Суд підтвердив правомірність рішень НБУ про виведення з ринку Мегабанку

IFC планує частково покрити ризики ПриватБанку щодо портфелю нових кредитів та гарантій на $100 млн

Кількість виявлених фактів незаконного переправлення наркотичних засобів за 5міс.-2025 зросла в зросла в 1,2 рази - ДМС

Переробні підприємства отримають від держави 127 млн грн грантів за 25 заявками на розвиток та модернізацію

ЄБРР покриє ризики Укрексімбанку на EUR50 млн за новими кредитами для МСП

Переробні підприємства отримають від держави 127 млн грн грантів за 25 заявками на розвиток та модернізацію

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА