Інтерфакс-Україна
18:31 11.07.2018

Зрив доправлення українських туристів із Тунісу не був страховим випадком - експерт

3 хв читати
Зрив доправлення українських туристів із Тунісу не був страховим випадком - експерт

 Проблема з доправленням українських пасажирів із Тунісу та скасуванням рейсів, що виникла наприкінці червня через конфлікт між авіакомпанією "Браво" і туроператором Oasis, не є страховим випадком, вважає голова правління "Європейського туристичного страхування" Мирослав Бойчин.

"Страхування в таких випадках не допоможе. По-перше, страхування відповідальності оператора може настати, якщо він вивіз людей, збанкрутував і пішов з ринку - тоді це справа страхової компанії: надати гарантії готелям у разі поселення туристів за кордоном, авіакомпаніям - на вивезення туристів із-за кордону, й надати гарантії повернення коштів тим, хто оплатив, але не поїхав. У ситуації з "Оазисом" туроператор "живий", він готовий і хоче працювати далі - цей випадок не є страховим", - розповів М.Бойчин на прес-конференції в середу.

Директор мережі турагентств "Поїхали з нами" Олег Кулик вважає, що для уникнення проблем із доправленням туристів в Україні необхідно посилити відповідальність авіаперевізників.

"Якби (українські - ІФ) авіакомпанії мали таку саму відповідальність, як європейські авіакомпанії перед пасажирами - коли в разі затримки рейсу кожен отримує компенсацію в розмірі EUR200-650, то наші авіакомпанії при плануванні своєї роботи розуміли б: можна втратити гроші в разі затримки рейсу", - зазначив О.Кулик.

За його словами, у Верховній Раді зареєстровано законопроект, який передбачає впровадження відповідної фінансової відповідальності авіакомпаній, однак документ потребує доопрацювання, оскільки в ньому містяться норми лише про регулярні рейси, без урахування чартерних.

Як зазначив О.Кулик, згідно з чинним законодавством, українські авіаперевізники зобов'язані забезпечити тільки поселення і харчування клієнтам у разі затримки рейсів.

"У нас усе навпаки: їм (авіаперевізникам - ІФ) байдужі ризики пасажирів, які цілодобово сидять в аеропортах через неправильно розплановану річну програму. І за ці ризики вони, по суті, не несуть ніякої відповідальності. Авіакомпанії зобов'язані поселити й погодувати, що й так відбувається вкрай рідко, і потім ці витрати лягають на туроператора, який у результаті не може ці кошти забрати в авіаперевізника", - зазначив директор "Поїхали з нами".

На його думку, якщо законопроект, як доповнення до чинного Повітряного кодексу України, буде ухвалено, і його підпише президент, це може поліпшити ситуацію з авіаперевезеннями.

"Це може кардинально змінити ситуацію на ринку. Авіакомпанії резервуватимуть авіаборти, й таких ситуацій не буде... Вони скорочуватимуть льотну програму, щоб не "попасти" на ще більші гроші в разі, якщо станеться "ефект доміно", - резюмував О.Кулик.

Як повідомлялося, з 30 червня виникли масові затримки та скасування чартерних авіарейсів, у результаті яких близько 1,5 тис. громадян України "застрягли" в Тунісі, Албанії, Грузії.

Як повідомила авіакомпанія "Браво", проблема з доправленням пасажирів і скасуванням рейсів виникла через заборгованість туроператора Oasis у розмірі 25 млн грн.

Водночас Oasis назвав цю інформацію недостовірною і поклав відповідальність за зрив польотів на авіакомпанію.

Перший віце-прем'єр - міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів доручив створити робочу групу для розробки законодавчих змін у сфері туризму та врегулювання ситуації на ринку туристичних послуг.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Перехід до проєктного фінансування підвищить безпеку інвесторів в житло - думка

"Укрнафта" тренує власні моделі штучного інтелекту на даних нафтогазовидобутку за 65 років

Китай заборонив місцевим авіакомпаніям прийом поставок літаків Boeing

МЕА під тиском торговельних війн знизило оцінку зростання світового попиту на нафту в 2025 р. на 300 тис. б/д

ЄС опублікує план припинення імпорту російської нафти та газу в травні

ЄБРР надає Райффайзен Банку гарантію розподілу портфельних ризиків для інвестицій EUR100 млн в енергетику

Audi і Porsche відкличуть понад 60 тис. автомобілів

ДТЕК за тиждень повернув енергопостачання для 75,5 тис. абонентів в Донецькій і Дніпропетровській областях

Переговори з Болгарією про закупівлю обладнання для ХАЕС-3,4 все ще тривають через її ініціативу підвищити суму угоди – нардеп

Темпи експорту зерна відстають на 5 млн тонн від минулорічних - Мінагрополітики

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА