13:17 15.08.2018

Венесуела має намір підвищити ціни на паливо до світового рівня

3 хв читати
Венесуела має намір підвищити ціни на паливо до світового рівня

 Влада Венесуели хоче підвищити ціни на паливо до світового рівня, оскільки це сприятиме вирішенню проблеми контрабанди бензину, через яку країна втрачає величезні суми грошей.

"Паливо має продаватися за світовими цінами, щоб припинити контрабанду до Колумбії та країн Карибського басейну", - сказав президент Венесуели Ніколас Мадуро під час телевізійного виступу.

Як і багато країн, які живуть за рахунок доходів від продажу нафти та газу, Венесуела продає жителям країни бензин за дуже заниженими цінами, зазначає BBC. Останній раз ціни на нафту в країні помітно підвищували в 1989 році, і тоді підйом вартості бензину викликав запеклі протести в Каракасі, які вилилися в заворушення.

Із того часу ціни на паливо незначно збільшували лише кілька разів.

Венесуела протягом багатьох років перебуває в складній економічній ситуації. Міжнародний валютний фонд у липні спрогнозував, що інфляція у Венесуелі до кінця року може досягти мільйона відсотків. За його оцінками, економіка країни цього року може продемонструвати спад до 18%. Зазначається, що для Венесуели це буде третій рік поспіль, коли показники скорочення ВВП обчислюються двозначними цифрами.

Незважаючи на це, ціни на паливо у Венесуелі майже не змінюються.

Літр бензину наразі коштує один болівар. На чорному ринку венесуельці платять більше ніж 4 млн боліварів за $1. Це означає, що за $1 житель країни може заправити бак середнього за розмірами автомобіля 720 разів.

У суміжних державах паливо коштує набагато дорожче, і контрабандисти отримують суттєвий прибуток. За даними уряду Венесуели, країна втрачає близько $18 млрд на рік через незаконне вивезення палива.

Н.Мадуро стверджує, що якщо підвищити ціни до рівня світових, то проблема контрабанди вирішиться сама собою. Підвищення паливних цін є частиною плану уряду щодо збільшення доходів бюджету в умовах скорочення видобутку нафти, головного джерела доходу країни.

Платитимуть, за словами Н.Мадуро, лише ті громадяни, хто не захоче пройти реєстрацію й отримати соціальну карту Fatherland ID. Ці соціальні карти почали видавати в 2017 році.

Знижки на паливо для власників Fatherland ID діятимуть протягом двох років.

Проте багато жителів країни, які не підтримують політику Н.Мадуро, раніше відмовилися отримувати соціальні картки. Вони вважають, що таким чином влада країни намагається встановити контроль за ними. Адміністрація президента стверджує, що карти потрібні для того, щоб ефективніше реалізовувати соціальні програми.

Посвідчення Fatherland ID може отримати будь-який громадянин країни починаючи з 15-річного віку. Для цього потрібно відповісти на низку запитань соціально-економічного характеру, а також зазначити, які пільги та субсидії йому вже надає держава.

Отримання Fatherland ID є добровільним.

Згідно з даними влади, на початок цього року карти отримали 16,5 млн венесуельців із 31,5 млн населення країни.

Отже, плани щодо підвищення цін на паливо більшою мірою торкнуться супротивників Н.Мадуро та практично не торкнуться його прихильників, зазначає BBC.

Президент пообіцяв найближчими днями оприлюднити подробиці того, як працюватиме система субсидування. Як очікується, ціни на паливо підвищать із 20 серпня.

Ефективність підвищення цін на паливо як спосіб боротьби з контрабандою викликає низку запитань. Контрабандисти, у яких є карта Fatherland ID, продовжать купувати паливо за низькою ціною. Ті, які не встигли оформити карту, зможуть отримати її без зусиль.

Деякі опозиційні політики говорили про те, що уряд може пізніше ввести обмеження на обсяги купівлі палива для власників Fatherland ID. Однак поки що про такі плани уряд не повідомляв.

Багато венесуельців пересуваються особистими автомобілями, зазвичай у сім'ї є кілька машин, зокрема через великі відстані від дому до роботи. Громадський транспорт працює погано, при цьому останнім часом було скорочено значну кількість рейсів.

Власники транспортних компаній, швидше за все, спробують відшкодувати втрати від підвищення цін на паливо за рахунок збільшення вартості проїзду.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Ранній кінець опалювального сезону заощадить до 500 млн куб. м газу

Пропозиція про реструктуризацію євробондів України, ймовірно, міститиме норму про часткове списання боргу

Найбільший виробник соняшникової олії Молдови зупинив два заводи й вимагає відновлення імпорту українського соняшнику

Латвійська airBaltic через три-шість місяців після відновлення польотів може розмістити в Києві п’ять власних літаків

ВВП України зріс у 2023 році на 5,3% - Держстат

Торгівля має бути взаємовигідною для сільгоспвиробників у Польщі та Україні - заява Шмигаля і Туска

"Запоріжкокс" продовжує капремонт коксової батареї №2 з інвестиціями в 60 млн грн, вкладення в оновлення за 2 роки перевищують 276 млн грн - СЕО

Шмигаль за результатами українсько-польських урядових консультацій: Розуміємо, як будемо рухатися

Прямі збитки українських ритейлерів через війну сягають майже $2,5 млрд - дослідження

"Укрнафта" планує завершити ребрендинг АЗК Glusco у квітні

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА