Інтерфакс-Україна
16:25 23.08.2018

НКРЕКП постановила скасувати "Роттердам+" з липня-2019 через перехід до нового ринку електроенергії

2 хв читати
НКРЕКП постановила скасувати "Роттердам+" з липня-2019 через перехід до нового ринку електроенергії

Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг України (НКРЕКП) з огляду на перехід роботи електроенергетичного ринку на нові правила скасувала з 1 липня 2019 року дію низки своїх постанов, зокрема ухваленої 3 березня 2016 року про формування оптової ринкової ціни на е/е, що запровадила формульне ціноутворення на енергетичне вугілля за принципом "Роттердам+".

Водночас присутні на засіданні комісії в четвер громадські активісти та експерти наполягали на скасуванні або зміні цього формульного ціноутворення раніше за 1 липня 2019 року.

"Ми готові до майбутніх діалогів і запрошуємо всіх до відкритих обговорень у подальшому", - зазначила голова НКРЕКП Оксана Кривенко.

Як повідомлялося, з 1 липня 2019 року в Україні має розпочати роботу новий ринок електроенергії. При цьому ціна електроенергії, яку відпускають ТЕС та інші виробники, регулюватиметься виключно ринковим попитом і пропозицією.

НКРЕКП наприкінці квітня 2016 року розпочала застосовувати новий порядок формування прогнозної ОРЦ на електроенергію, яка впливає на встановлення тарифів на електроенергію для промислових споживачів. Порядок, зокрема, передбачає визначення ціни вугілля за формулою "вартість у порту Роттердам (API2) плюс вартість доставки в Україну".

У середині липня у Верховній Раді зареєстровано законопроект №8626 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо здешевлення електроенергії", згідно з яким депутати хочуть встановити ціну вугілля на рівні 90% середньої ціни в портах Амстердам-Роттердам-Антверпен (API2).

"Оскільки в Роттердамі формується індекс вугілля із вмістом сірки менше ніж 1%, а в Україні спалюється вугілля із вмістом сірки майже 2%, то пропонується врахувати різницю в якості за допомогою понижуючого коефіцієнта 0,9", - йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.

Вартістю доставки планується встановити середню вартість транспортування вугілля залізничним транспортом територією України. "У переважній більшості на теплоелектростанціях використовується вугілля вітчизняного виробництва. Так, у 2017 році лише близько 20% вугілля (антрацит) імпортувалося, з них близько 5% імпортувалося морським шляхом (основний імпорт здійснювався з РФ). Тому застосування до всього вугілля його доставки з портів Нідерландів є невиправданим", - йдеться в законопроекті.

НКРЕКП здійснює державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій в електроенергетиці, теплопостачанні, нафтогазовому комплексі, централізованому водопостачанні та водовідведенні, переробці та захороненні побутових відходів, а також забезпечує здійснення цінової та тарифної політики в цих сферах.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

"ДТЕК Енерго" планує щорічно викуповувати євробонди на суму до $100 млн та просить змін до умов їх випуску

Ціни на будівельно-монтажні роботи в Україні у I кварталі зросли на 6,7% – Держстат

Збитки від шахрайських операцій з картками у 2024р зросли на 37% за скорочення їх кількості на 1% – НБУ

Ідея санкцій ЄС проти Nord Stream 2 розрахована на те, щоб відлякати будь-яких інвесторів - ЄК

Експорт зерна із початку 2024/25 МР досяг 36,4 млн тонн - Мінагрополітики

Arricano продовжує реставраційні роботи на пам’ятках культурної спадщини на Лук’янівці

Інтерпайп зібрав представників 26 компаній-клієнтів на оз.Гарда в Італії для зміцнення стосунків

Українським морським коридором експортовано близько 76 млн тонн зерна

Уряд виплатив українцям кешбек за березень

Правекс Банк виграв справу щодо понад $3 млн у спорі з клієнтом банківського сейфа

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА