Українці за тиждень "чорної п'ятниці" -2018 витратили на побутову техніку та електроніку рекордні 2,5 млрд грн - GfK

Продаж побутової техніки і електроніки 19-25 листопада 2018 роки ("чорна п'ятниця") в Україні зріс майже в 1,5 разу до продажу "чорної п'ятниці" -2017 і досягли рекордного показника 2,5 млрд грн, повідомляє компанія GfK Ukraine з посиланням на дані щотижневого дослідження Point of Sales Tracking GfK Ukraine.
"Обіг продажу побутової техніки і електроніки в Україні став найбільшим за весь період проведення дослідження", - наголошується в повідомленні.
Згідно з ним, за тиждень до "чорної п'ятниці" українці витратили на побутову техніку та електроніку в 2,5 разу менше.
GfK зазначає, що найсильніше збільшився продаж телевізорів: у 3,6 разів до попереднього тижня і в 1,5 разу до торішньої "чорної п'ятниці". Найпопулярніша модель продавалася в середньому з 16% знижкою до ціни попереднього тижня, однак порівняно з минулим роком середній чек на телевізор зріс на 9%.
Продаж смартфонів у "чорну п'ятницю" виріс у 2,1 рази до попереднього тижня і в 1,5 разу до попередньої "чорної п'ятниці". За даними GfK, середній чек на смартфон за рік збільшився на 9%, а реальна знижка до ціни попереднього тижня становила лише 6%.
Згідно з дослідженням, продаж холодильників цьогорічної "чорної п'ятниці" збільшився в 3,2 рази порівняно з попереднім тижнем, пральних машин - майже втричі. Знижки за цими товарними групами становили 10-12%, проте порівняно з минулим роком вони подорожчали відповідно на 2% і 5%.
З перерахованих категорій подешевшав за рік лише чек на пилососи - у середньому на 11%. Середнє зниження цін на бестселери у цій товарній групі до попередньої "чорної п'ятниці" тижня становило 43%, що надало змогу збільшити продаж у 2,7 рази.
На ринку ноутбуків продаж збільшився в 1,8 разів у грошах і майже вдвічі в натуральному вимірнику при зниженні ціни до попереднього тижня в середньому на 6%.
Водночас у GfK Ukraine відзначили, що, незважаючи на такі рекордні показники "чорної п'ятниці" загалом у жовтні-листопаді цього року зафіксовано уповільнення динаміки ринку побутової техніки та електроніки.
"Ринок побутової техніки та електроніки зростає останні 10 кварталів, що призводить до збільшення порівняльної бази, а також вичерпання потенціалу відкладеного попиту у споживачів", - назвали дослідники одну з причин.
На їхню думку, частина покупців у жовтні-листопаді-2018 відклала покупки на "чорну п'ятницю", очікаючи знижок, однак ці кілька днів акційної активності не змогли компенсувати уповільнення попиту за попередні 4-5 тижнів 2018 року.