Інтерфакс-Україна
14:45 04.02.2019

Порошенко підписав закон про врегулювання порядку маркування харчових продуктів

2 хв читати
Порошенко підписав закон про врегулювання порядку маркування харчових продуктів

Президент України Петро Порошенко 4 лютого підписав закон "Про інформацію для споживачів про харчові продукти" (№8450), повідомляється на сайті українського парламенту.

"Цей закон дозволить забезпечити високий рівень захисту здоров'я та інтересів споживачів шляхом надання всієї необхідної інформації для здійснення споживачами свідомого вибору харчових продуктів та запровадити відповідальність операторів ринку, що відповідають за інформацію про харчові продукти, за введення споживачів в оману", - написав заступник голови аграрного комітету народний депутат Олександр Бакуменко (фракція "БПП") на своїй сторінці в соцмережі Facebook.

За його словами, законопроект №8450 було розроблено відповідно до Всеохоплюючої стратегії імплементації глави IV "Санітарні та фітосанітарні заходи Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Зазначений документ має на меті приведення українського законодавства у відповідність до положень регламенту ЄС №1169/2011 від 25 жовтня 2011 року про надання споживачам інформації про харчові продукти.

Як повідомлялося, Верховна Рада 6 грудня ухвалила в другому читанні та в цілому законопроект про врегулювання порядку маркування харчових продуктів і введення штрафів за надання недостовірної інформації на упаковці "Про інформацію для споживачів про харчові продукти".

За відповідне рішення проголосував 231 народний депутат.

Законопроектом передбачено інформування споживачів про вміст у продуктах харчових домішок, допоміжних речовин для переробки та інших речовин або продуктів, які можуть спричиняти алергічні реакції або непереносимість.

Документ встановлює вимогу щодо надання споживачеві інформації про те, чи зазнавав харчовий продукт розморожування, враховуючи, що заморожування та подальше розморожування певних продуктів обмежує можливості їх подальшого використання і може впливати на їхню безпечність, смакові та фізичні властивості.

Законопроект передбачає відходження від вимоги обов'язкового надання інформації про поживну цінність щодо певних категорій харчових продуктів, які не зазнавали переробки або щодо яких інформація про поживну цінність не є визначальним фактором прийняття споживачами рішень про їх купівлю, або площа упаковки яких занадто мала, щоб умістити всю інформацію.

Порушення вимог законодавства шляхом надання неточної, недостовірної інформації про продукт, зміна оператором ринку інформації про продукт, що супроводжує його, передбачає накладення штрафу на юросіб у розмірі 15 мінімальних заробітних плат (МЗП), на фізосіб-підприємців - у розмірі 10 МЗП.

Пропозиція до реалізації або реалізація продуктів харчування чи кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це не створює загрози для життя, здоров'я людини або тварини, передбачає накладення штрафу на юросіб у розмірі п'яти МЗП, на фізосіб - підприємців - у розмірі трьох МЗП.

Ненадання інформації споживачеві та введення в оману щодо речовин і харчових продуктів, що викликають алергічні реакції або непереносимість, передбачає накладення штрафу на юросіб у розмірі 30 МЗП, на фізосіб-підприємців - у розмірі 20 МЗП.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

IFC та "ОТП Лізинг" оголосили нову програму розвитку МСП та підтримки сталої енергетики в Україні на EUR50 млн

Уряд перерозподілив ще 30,6 млн грн на підтримку діяльності університетів Миколаївщини - Свириденко

Аграрії намолотили 24,8 млн тонн зернових з 55% площ, поки врожай на 12,8% менше аніж на цю дату торік

Товарообіг Varus.ua через "Нову пошту" у I пів.-2025 виріс в 1,61 раза

Норвегія виділила "Нафтогазу" майже $100 млн на закупівлю природного газу

АМКУ розгляне справу про набуття "Київстаром" контролю над власником сервісу Tabletki.ua "МТПК"

Заступник голови НБУ Ніколайчук став першим заступником замість Рожкової

Perfect Group вийшов із двох спільних з Saga Development проєктів ЖК

"Укрзалізниця" обговорює майбутнє вагоноремонтного напряму з бізнесом з опціями оренди, продажу та ДПП

Київський ТРЦ "РайON" розширить tenant mix завдяки оптимізації площі супермаркету

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА