09:45 08.02.2019

Бізнес у IV кв.-2018 почав частіше скаржитися на рейдерство і податкові перевірки - звіт українського бізнес-омбудсмена

2 хв читати

Бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета констатував зростання кількості скарг бізнесу в четвертому кварталі 2018 року на 39% порівняно з третім кварталом - до 427 звернень після трьох кварталів скорочення їх кількості, при цьому почастішали скарги на рейдерство і податкові перевірки.

"У четвертому кварталі значно зросла кількість звернень на дії реєстраційних служб Міністерства юстиції - на 83% порівняно з четвертим кварталом 2017 року (11 скарг - ІФ). Це питання, пов'язані з рейдерством. Але завдяки своєчасним діям у багатьох випадках вдалося відновити законні права підприємців, вони не зазнали значних збитків", - сказав А.Шемета на прес-конференції в Києві в четвер.

За його словами, кількість скарг на податкові перевірки зросла проти третього кварталу на 80% - до 80.

При цьому податковий і митний напрями залишаються лідерами за кількістю скарг у жовтні-грудні 2018 року - 263 (63% від усіх скарг).

Скарги на дії правоохоронців становили 14%, на дії контролюючих органів - 6%, на дії органів місцевого самоврядування - 3% від усіх скарг, додав А.Шемета.

"Ми тут (щодо скарг про податкові перевірки - ІФ) спостерігаємо погіршення ситуації щодо розгляду адміністративних скарг бізнесу: із 44 закритих розслідувань нам вдалося добитися позитивного результату для бізнесу лише у 12 випадках. Це найгірший показник за всіма предметами. ДФС, усупереч порядку, не завжди мотивовано реагує на наші аргументи щодо конкретних скарг", - прокоментував він.

А.Шемета також звернув увагу на зростання вдвічі скарг на блокування податкових накладних, однак пояснив це потраплянням підприємств до списку ризикових.

"Ми пропонуємо надати додаткові документи, щоб їх виключили з цього списку. Але не всі клієнти погоджуються, побоюючись податкових перевірок, вони вважають за краще звертатися до нас щоразу, коли блокується документ, тобто системно", - зазначив він.

Водночас, додав бізнес-омбудсмен, підприємства на 30% частіше скаржилися на дії Національної поліції в четвертому кварталі 2018 року - 30 звернень, тоді як кількість скарг на прокуратуру скоротилася на чверть - до 25, на Службу безпеки України на 13%, до семи.

"Позитивну роль тут відіграли і закони "маски-шоу-стоп" та "маски-шоу-стоп-2": ми практично перестали отримувати скарги щодо найгрубіших порушень прав бізнесу, коли приходять із балаклавами, вкладають усіх на підлогу і без опису вилучають документи. Такі скарги надходять лише в дуже окремих випадках", - сказав він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА