Інтерфакс-Україна
09:45 08.02.2019

Бізнес у IV кв.-2018 почав частіше скаржитися на рейдерство і податкові перевірки - звіт українського бізнес-омбудсмена

2 хв читати

Бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета констатував зростання кількості скарг бізнесу в четвертому кварталі 2018 року на 39% порівняно з третім кварталом - до 427 звернень після трьох кварталів скорочення їх кількості, при цьому почастішали скарги на рейдерство і податкові перевірки.

"У четвертому кварталі значно зросла кількість звернень на дії реєстраційних служб Міністерства юстиції - на 83% порівняно з четвертим кварталом 2017 року (11 скарг - ІФ). Це питання, пов'язані з рейдерством. Але завдяки своєчасним діям у багатьох випадках вдалося відновити законні права підприємців, вони не зазнали значних збитків", - сказав А.Шемета на прес-конференції в Києві в четвер.

За його словами, кількість скарг на податкові перевірки зросла проти третього кварталу на 80% - до 80.

При цьому податковий і митний напрями залишаються лідерами за кількістю скарг у жовтні-грудні 2018 року - 263 (63% від усіх скарг).

Скарги на дії правоохоронців становили 14%, на дії контролюючих органів - 6%, на дії органів місцевого самоврядування - 3% від усіх скарг, додав А.Шемета.

"Ми тут (щодо скарг про податкові перевірки - ІФ) спостерігаємо погіршення ситуації щодо розгляду адміністративних скарг бізнесу: із 44 закритих розслідувань нам вдалося добитися позитивного результату для бізнесу лише у 12 випадках. Це найгірший показник за всіма предметами. ДФС, усупереч порядку, не завжди мотивовано реагує на наші аргументи щодо конкретних скарг", - прокоментував він.

А.Шемета також звернув увагу на зростання вдвічі скарг на блокування податкових накладних, однак пояснив це потраплянням підприємств до списку ризикових.

"Ми пропонуємо надати додаткові документи, щоб їх виключили з цього списку. Але не всі клієнти погоджуються, побоюючись податкових перевірок, вони вважають за краще звертатися до нас щоразу, коли блокується документ, тобто системно", - зазначив він.

Водночас, додав бізнес-омбудсмен, підприємства на 30% частіше скаржилися на дії Національної поліції в четвертому кварталі 2018 року - 30 звернень, тоді як кількість скарг на прокуратуру скоротилася на чверть - до 25, на Службу безпеки України на 13%, до семи.

"Позитивну роль тут відіграли і закони "маски-шоу-стоп" та "маски-шоу-стоп-2": ми практично перестали отримувати скарги щодо найгрубіших порушень прав бізнесу, коли приходять із балаклавами, вкладають усіх на підлогу і без опису вилучають документи. Такі скарги надходять лише в дуже окремих випадках", - сказав він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

IFC та "ОТП Лізинг" оголосили нову програму розвитку МСП та підтримки сталої енергетики в Україні на EUR50 млн

Уряд перерозподілив ще 30,6 млн грн на підтримку діяльності університетів Миколаївщини - Свириденко

Аграрії намолотили 24,8 млн тонн зернових з 55% площ, поки врожай на 12,8% менше аніж на цю дату торік

Товарообіг Varus.ua через "Нову пошту" у I пів.-2025 виріс в 1,61 раза

Норвегія виділила "Нафтогазу" майже $100 млн на закупівлю природного газу

АМКУ розгляне справу про набуття "Київстаром" контролю над власником сервісу Tabletki.ua "МТПК"

Заступник голови НБУ Ніколайчук став першим заступником замість Рожкової

Perfect Group вийшов із двох спільних з Saga Development проєктів ЖК

Київський ТРЦ "РайON" розширить tenant mix завдяки оптимізації площі супермаркету

Рада НБУ в п'ятницю розгляне питання звільнення Рожкової з посади 1-ї заступниці голови Нацбанку

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА