Інтерфакс-Україна
09:51 22.02.2019

Модель підтримки ВДЕ в Україні необхідно вдосконалити з урахуванням світового досвіду - Міненерговугілля

3 хв читати
Модель підтримки ВДЕ в Україні необхідно вдосконалити з урахуванням світового досвіду - Міненерговугілля

Поточну модель підтримки відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) необхідно вдосконалити з урахуванням передового досвіду розвинених країн, таку позицію Міністерства енергетики та вугільної промисловості України озвучила гендиректор директорату енергетичних ринків відомства Ольга Буславець під час міжнародної конференції "Аукціонна система підтримки відновлюваної електроенергетики в Україні" 21 лютого.

Вона нагадала, що частка ВДЕ в загальному виробітку е/е в Україні – майже 2%, тоді як питома вага у вартості проданої е/е всіма видами генерації – приблизно 9%. При цьому ВДЕ перебувають у пріоритеті, отримуючи повну оплату за продану в оптовий ринок е/е, на відміну від інших енерговиробників.

За даними регулятора, середній "зелений" тариф у четвертому кварталі 2018 року становить 5,7 грн за кВт-год із ПДВ.

За словами О.Буславець, високий тариф на відпуск "зеленої" е/е - це лише частина викликів. Змінний режим генерації та низька точність прогнозування ВДЕ спричиняє необхідність використання балансувальних потужностей. Після вичерпання можливостей ГЕС і ГАЕС задіюються потужності теплової генерації з вторинного регулювання. У 2018 році їх використання зросло на 200 МВт - до 850 МВт, що призвело до збільшення виплат "тепловикам" за маневреність на 1 млрд грн. І це при тому, що плата за маневреність формується за принципом замикального блоку й не відповідає собівартості, зазначила чиновник Міненерговугілля.

За її даними, дефіциту потужностей вторинного регулювання в Україні немає, на сьогодні їхній обсяг - 2 ГВт, проте зі зростанням введення ВДЕ попит на них зростатиме.

Минулого року потужності ВДЕ збільшилися на 740 МВт або 50% - до 2117 МВт. У 2019 році темпи приросту збільшаться до 1 ГВт.

Водночас Україна, на відміну від європейських країн, з'єднаних інтерконекторами, немає можливості отримати суттєві обсяги е/е в пікові години ззовні, кажуть у Міненерговугілля. Поточна пропускна здатність міждержавних ліній - 850 МВт, але навіть після приєднання до європейської енергосистеми ENTSO-E вона зросте лише до 4 ГВт, це 17% від зимового максимуму споживання в Україні.

О.Буславець також повідомила про зростання втрат у системі розподілу електроенергії, викликаних перетіканнями е/е з енергонадлишкових до енергодефіцитних регіонів. За оцінками міністерства, передання е/е з району озера Сиваш (Запорізька область, район планованого будівництва потужних ВЕС) до зони Київського енерговузла спричинить зростання втрат у мережах на 6%, а їхній рівень на сьогодні вже перевищує 9% і з 2014 року не скорочується.

Гендиректор директорату енергетичних ринків Міненерговугілля заявила про необхідність удосконалення системи підтримки електроустановок ВДЕ побутових споживачів, які мають можливість продавати е/е в оптовий ринок по 18 євроцентів за кВт-год. "Насамперед їх мають використовувати для забезпечення власного споживання, як це прийнято у світовій практиці, у нас же це переросло у високорентабельний бізнес, що надає фінансове навантаження на інших споживачів і погіршує нормативні показники якості енергопостачання", - наголосила О.Буславець.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

BlaBlaCar зменшив максимальний сервісний збор на 13% у межах саморегуляції після рекомендацій АМКУ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА