20:50 05.06.2019

Стримування цін на е/е для населення за планом Кабміну призведе до погіршення ситуації у всій економіці

3 хв читати
Стримування цін на е/е для населення за планом Кабміну призведе до погіршення ситуації у всій економіці

Затверджений Кабінетом Міністрів механізм спецзобов’язань (PSO, Public Service Obligation) із постачання е/е для потреб населення, яким компенсується різниця між фіксованими тарифами на е/е та її ринковою ціною, призведе до значних негативних наслідків у всій економіці, написав представник президента в уряді Андрій Герус на своїй сторінці у Facebook.

"Не треба дурити українців, зрештою це все перекладеться на населення - через зростання тарифів на холодну воду, подорожчання проїзду в метро та тролейбусі, підвищення цін та інфляцію. Через вищу інфляцію НБУ триматиме вищу облікову ставку. А це означає дорогі кредити та слабку економіку", - заявив Герус.

За його прогнозом, який базується на висновках Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), ціни для непобутових споживачів після запуску нового ринку з 1 липня до затвердженого механізмом PSO зростуть на 40-50%.

"Із новим зростанням тарифів на е/е для непобутових споживачів у нас виникне величезна різниця між різними тарифами - у 3-4 рази. Це створення умов для масштабних корупційних схем, коли дешеву е/е нібито для населення продаватимуть для непобутових споживачів", - вважає представник президента в Кабміні.

Він зазначив, що імпорт е/е на сьогодні не відкрито, внаслідок чого конкуренція на ринку штучно обмежується.

Покладання PSO на державні НАЕК "Енергоатом", АТ "Укргідроенерго" та НЕК "Укренерго", а також компенсацію вартості "зеленої" енергії за рахунок тарифу "Укренерго" Герус назвав дискримінаційним підходом.

Він наголосив, що не підтримує такої "реформи" енергоринку, вважає її дискредитацією суті реформ і висловив сподівання, що майбутня коаліція і майбутній уряд зможуть "скасувати/виправити такі псевдореформи".

Наразі різницю між ринковою ціною е/е і тарифами для населення (які встановлені адміністративно та не змінюються останні три роки) оплачують непобутові споживачі через механізм дотаційних сертифікатів. Після упровадження нового ринку цей механізм буде неможливо використовувати. Щоб зберегти незмінною вартість е/е для населення, Кабмін розробив новий механізм - PSO (загальноприйнятий у ЄС). Однак суть процесу не зміниться - кінцевими платниками різниці в цінах залишаться непобутові споживачі, проте навантаження на них зросте ще більше у зв'язку з підвищенням цін продажу е/е виробниками в умовах упровадження конкурентного ринку і скасування регулювання їх тарифів з боку НКРЕКП.

Як повідомлялося, Кабінет Міністрів поклав PSO з постачання е/е для потреб населення з 1 липня 2019 року по 31 грудня 2020 року на державні енергогенерувальні компанії НАЕК "Енергоатом", АТ "Укргідроенерго" та оператора системи передачі "Укренерго". Відповідну постанову було ухвалено на засіданні уряду в середу.

Це рішення запобігатиме зростанню ціни для населення в новому ринку е/е, запуск якого запланований на 1 липня.

Напередодні, 3 червня, глава НКРЕКП Оксана Кривенко направила до Кабінету Міністрів, у якому заявила, що застосування затвердженого урядом порядку компенсації різниці між ціною е/е для населення та її ринковою ціною в новій моделі енергоринку призведе до зростання цін для непобутових споживачів на 40-50%. Для уникнення колапсу ринку порядок має бути змінено.

Для врегулювання ситуації комісія пропонує зобов'язати "Енергоатом" продавати на аукціонах мінімум 80%, а "Укргідроенерго" - мінімум 50% виробленої е/е за фіксованими цінами. Це запобігатиме неконтрольованому зростанню цін на е/е АЕС, вважає регулятор. При цьому ціна на аукціонах буде однаковою для всіх покупців, що унеможливить маніпуляції на закупівлю-продаж (тобто ПУП не зможе придбати е/е за ціною для населення і перепродати її малому непобутовому споживачу удвічі-втричі дорожче).

На 1 липня 2019 року в Україні заплановано запуск нової моделі ринку е/е. Єдиний покупець і продавець е/е - ДП "Енергоринок" - ліквідовується. Вводяться двосторонні договори між виробниками та постачальниками/споживачами, біржі - ринок "на добу вперед" і внутрішньодобовий ринок, а також балансувальний ринок, на якому розраховуватиметься вартість небалансів (різниці між прогнозним і фактичним споживанням).

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

"Запоріжкокс" продовжує капремонт коксової батареї №2 з інвестиціями в 60 млн грн, вкладення в оновлення за 2 роки перевищують 276 млн грн - СЕО

Шмигаль за результатами українсько-польських урядових консультацій: Розуміємо, як будемо рухатися

Прямі збитки українських ритейлерів через війну сягають майже $2,5 млрд - дослідження

"Укрнафта" планує завершити ребрендинг АЗК Glusco у квітні

Сервіс покупок Meest Shopping розпочав співпрацю з криптобіржею Binance

Графіки відключень е/е залишилися лише в Харківській області, але ще можливе повернення до них в Одеській і Хмельницькій - "Укренерго"

RegioJet виконав перший рейс за маршрутом Прага - Чоп

На Бурштинській і Ладижинській ТЕС ДТЕК ударом РФ повністю або частково пошкоджено всі енергоблоки

Барселона з 1 квітня знову підвищує туристичний податок

НКЦПФР поповнила список ненадійних інвестпроєктів 12 кейсами

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА