Інтерфакс-Україна
13:12 15.07.2019

АМПУ вважає, що відрахування 90% дивідендів ставить під загрозу реалізацію великих інвестпроектів у портах

4 хв читати

Адміністрація морських портів України заявила, що збереження для неї ставки дивідендів на рівні 90% призведе до зниження інвестицій у розвиток портової інфраструктури в 2,6 раза, що, відповідно, поставить під загрозу реалізацію великих інвестпроектів у портах.

Про це керівник портової адміністрації Райвіс Вецкаганс заявив під час робочої поїздки президента України Володимира Зеленського в Одесу 13 липня 2019 року, повідомляє сайт АМПУ.

За попередніми розрахунками, відрахування АМПУ 90% прибутку до бюджету призведе до того, що капітальні інвестиції підприємства в розвиток 13 українських портів у 2020 році скоротяться до 0,5 млрд грн., тоді як у 2018 році, коли розмір дивідендів був 50%, незважаючи на зниження портових зборів на 20%, у розвиток портової інфраструктури було вкладено 1,3 млрд грн.

На думку АМПУ, скорочення інвестицій у портову інфраструктуру з боку держпідприємства негативно позначиться на залученні приватних інвестицій у галузь.

"Зараз між АМПУ і бізнесом укладено меморандумів і угод з розвитку портової інфраструктури на суму понад 30 млрд грн. На кожну гривню, вкладену АМПУ, припадає, в середньому, 5 гривень приватних інвестицій. Однак без проведення держпідприємством реконструкції причалів та днопоглиблення, вкладення стивідорів у будівництво нових терміналів не матимуть сенсу. Вони просто не зможуть забезпечити використання нових потужностей на старих причалах і глибинах", - наголошується в повідомленні.

Вецкаганс також зазначив, що вирішення проблемних питань, які перешкоджають розвитку портової галузі України, багато в чому залежить від ухвалення ключових законопроектів і нормативних актів.

Керівник АМПУ звернувся до президента з проханням посприяти в ухваленні новим складом парламенту таких законопроектів: "Про концесію", "Про розвиток морегосподарського комплексу", а також в затвердженні Кабінетом Міністрів нормативних актів, які мають врегулювати ситуацію з екологічними перевірками в портах: "Порядок взаємодії при виявленні забруднень","Порядок забору проб" і "Порядок розрахунку збитків, завданих екології ".

Проблему взаємодії портовиків з екологами також підняв у своєму повідомленні на сторінці у Facebook співзасновник найбільшого українського приватного стивідора ТІС Андрій Ставніцер.

"Шота Хаджішвілі (директор Risoil S.A. - ІФ), ми з тобою виявилися членами ОЗУ ще з 90-х років! Нарешті я зрозумів, що нас об'єднує... Це сказав головний еколог, який продовжує кошмарити судновласників, і спасибі йому велике, до речі. Якщо ми для нього головні вороги, значить, ми йому реально заважаємо грабувати", - написав він.

Він повідомив, що Одеса за три роки втратила 5 млн тонн вантажів і 300 млн грн доходу, а також, як мінімум, одного гігантського інвестора через неадекватну роботу керівництва портової галузі.

"Портова галузь зараз буквально на дні - такого занепаду не було ніколи. Море роздали в управління кланам і дали їм повний карт-бланш. Керівник АМПУ де-факто контролює тільки дві філії з 13", - наголосив Ставніцер.

Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський запропонував призупинити перевірки суден у морських портах України співробітниками Державної екологічної інспекції на два місяці - до того, як новообраний парламент почне ухвалювати необхідні закони для врегулювання цієї проблеми.

У квітні група компаній "ТІС" заявила про зловживання Держекоінспекції при екологічному контролі суден у портах

Кабінет Міністрів ухвалив постанову №367 від 27 березня 2019 року "Щодо деяких питань дерегуляції господарської діяльності", яка, зокрема, скасовує контроль суднового ізольованого баласту і необхідність узгодження з Державною екологічною інспекцією технології перевантаження з кожного виду вантажів для суден, що перебувають у морських портах України.

Раніше українські портові компанії неодноразово інформували про зловживання Держекоінспекції при екологічному контролі суден у портах. Зокрема, в Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА) заявляли, що працівники інспекції безпідставно відмовляють у проставленні штампів в екологічних деклараціях, вимагаючи проведення відбору проб ізольованого баласту судна для лабораторного аналізу на предмет наявності забруднюючих речовин, що не передбачено законодавством України.

Однак 9 липня координатор логістичного комітету ЄБА Ярина Скороход повідомила, що компанії-члени асоціації майже щотижня повідомляють про спроби екологічних інспекторів накласти на власників суден штраф за забруднення акваторії морського порту, тоді як постанова Кабінету міністрів №367 скасувала ці повноваження.

"Бізнес занепокоєний такими діями, оскільки незрозуміло, якими законодавчими нормами регулюються такі перевірки та накладання штрафів", – цитує прес-служба ЄБА Ярину Скороход.

ЄБА звернулася до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана та уряду з проханням взяти під контроль дотримання законодавства в морських портах.

ОСТАННЄ

Держслужба зайнятості вперше виплатила ФОПу з інвалідністю компенсацію за облаштування робочого місця

Перехід до проєктного фінансування підвищить безпеку інвесторів в житло - думка

"Укрнафта" тренує власні моделі штучного інтелекту на даних нафтогазовидобутку за 65 років

Китай заборонив місцевим авіакомпаніям прийом поставок літаків Boeing

МЕА під тиском торговельних війн знизило оцінку зростання світового попиту на нафту в 2025 р. на 300 тис. б/д

ЄС опублікує план припинення імпорту російської нафти та газу в травні

ЄБРР надає Райффайзен Банку гарантію розподілу портфельних ризиків для інвестицій EUR100 млн в енергетику

Audi і Porsche відкличуть понад 60 тис. автомобілів

ДТЕК за тиждень повернув енергопостачання для 75,5 тис. абонентів в Донецькій і Дніпропетровській областях

Переговори з Болгарією про закупівлю обладнання для ХАЕС-3,4 все ще тривають через її ініціативу підвищити суму угоди – нардеп

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА