13:12 15.07.2019

АМПУ вважає, що відрахування 90% дивідендів ставить під загрозу реалізацію великих інвестпроектів у портах

4 хв читати

Адміністрація морських портів України заявила, що збереження для неї ставки дивідендів на рівні 90% призведе до зниження інвестицій у розвиток портової інфраструктури в 2,6 раза, що, відповідно, поставить під загрозу реалізацію великих інвестпроектів у портах.

Про це керівник портової адміністрації Райвіс Вецкаганс заявив під час робочої поїздки президента України Володимира Зеленського в Одесу 13 липня 2019 року, повідомляє сайт АМПУ.

За попередніми розрахунками, відрахування АМПУ 90% прибутку до бюджету призведе до того, що капітальні інвестиції підприємства в розвиток 13 українських портів у 2020 році скоротяться до 0,5 млрд грн., тоді як у 2018 році, коли розмір дивідендів був 50%, незважаючи на зниження портових зборів на 20%, у розвиток портової інфраструктури було вкладено 1,3 млрд грн.

На думку АМПУ, скорочення інвестицій у портову інфраструктуру з боку держпідприємства негативно позначиться на залученні приватних інвестицій у галузь.

"Зараз між АМПУ і бізнесом укладено меморандумів і угод з розвитку портової інфраструктури на суму понад 30 млрд грн. На кожну гривню, вкладену АМПУ, припадає, в середньому, 5 гривень приватних інвестицій. Однак без проведення держпідприємством реконструкції причалів та днопоглиблення, вкладення стивідорів у будівництво нових терміналів не матимуть сенсу. Вони просто не зможуть забезпечити використання нових потужностей на старих причалах і глибинах", - наголошується в повідомленні.

Вецкаганс також зазначив, що вирішення проблемних питань, які перешкоджають розвитку портової галузі України, багато в чому залежить від ухвалення ключових законопроектів і нормативних актів.

Керівник АМПУ звернувся до президента з проханням посприяти в ухваленні новим складом парламенту таких законопроектів: "Про концесію", "Про розвиток морегосподарського комплексу", а також в затвердженні Кабінетом Міністрів нормативних актів, які мають врегулювати ситуацію з екологічними перевірками в портах: "Порядок взаємодії при виявленні забруднень","Порядок забору проб" і "Порядок розрахунку збитків, завданих екології ".

Проблему взаємодії портовиків з екологами також підняв у своєму повідомленні на сторінці у Facebook співзасновник найбільшого українського приватного стивідора ТІС Андрій Ставніцер.

"Шота Хаджішвілі (директор Risoil S.A. - ІФ), ми з тобою виявилися членами ОЗУ ще з 90-х років! Нарешті я зрозумів, що нас об'єднує... Це сказав головний еколог, який продовжує кошмарити судновласників, і спасибі йому велике, до речі. Якщо ми для нього головні вороги, значить, ми йому реально заважаємо грабувати", - написав він.

Він повідомив, що Одеса за три роки втратила 5 млн тонн вантажів і 300 млн грн доходу, а також, як мінімум, одного гігантського інвестора через неадекватну роботу керівництва портової галузі.

"Портова галузь зараз буквально на дні - такого занепаду не було ніколи. Море роздали в управління кланам і дали їм повний карт-бланш. Керівник АМПУ де-факто контролює тільки дві філії з 13", - наголосив Ставніцер.

Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський запропонував призупинити перевірки суден у морських портах України співробітниками Державної екологічної інспекції на два місяці - до того, як новообраний парламент почне ухвалювати необхідні закони для врегулювання цієї проблеми.

У квітні група компаній "ТІС" заявила про зловживання Держекоінспекції при екологічному контролі суден у портах

Кабінет Міністрів ухвалив постанову №367 від 27 березня 2019 року "Щодо деяких питань дерегуляції господарської діяльності", яка, зокрема, скасовує контроль суднового ізольованого баласту і необхідність узгодження з Державною екологічною інспекцією технології перевантаження з кожного виду вантажів для суден, що перебувають у морських портах України.

Раніше українські портові компанії неодноразово інформували про зловживання Держекоінспекції при екологічному контролі суден у портах. Зокрема, в Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА) заявляли, що працівники інспекції безпідставно відмовляють у проставленні штампів в екологічних деклараціях, вимагаючи проведення відбору проб ізольованого баласту судна для лабораторного аналізу на предмет наявності забруднюючих речовин, що не передбачено законодавством України.

Однак 9 липня координатор логістичного комітету ЄБА Ярина Скороход повідомила, що компанії-члени асоціації майже щотижня повідомляють про спроби екологічних інспекторів накласти на власників суден штраф за забруднення акваторії морського порту, тоді як постанова Кабінету міністрів №367 скасувала ці повноваження.

"Бізнес занепокоєний такими діями, оскільки незрозуміло, якими законодавчими нормами регулюються такі перевірки та накладання штрафів", – цитує прес-служба ЄБА Ярину Скороход.

ЄБА звернулася до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана та уряду з проханням взяти під контроль дотримання законодавства в морських портах.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

"Київтеплоенерго": 70% боргів за тепло і гарячу воду в столиці припадають на 15%, як правило, елітних клієнтів

Кабмін схвалив залучення до $15 млрд гранту через Світовий банк за рахунок заморожених активів РФ

У листопаді вартість опалення в будинках із виконаними енергоефективними заходами в Києві - на 30% нижча

Енергооб'єкти в кількох регіонах пошкоджені через атаку РФ - "Укренерго"

АЗК "Укрнафти" продовжують працювати в період відключень е/е

Держдеп США створив робочу групу з економічного відновлення України

ОПК України зріс у 10 разів із лютого-2022 і здатний відібрати частку світового ринку у РФ - в.о.спецпредставника США

"Укрінтеренерго" як ПОН вимагає відключити "Харківводоканал" від е/е за борги

Голова комітету Ради Гетманцев очікує ухвалення закону про віртуальні активи в I кв.-2025

МВФ розгляне виділення Україні $1,1 млрд за підсумками шостого перегляду програми EFF 20 грудня

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА