АМПУ вважає, що відрахування 90% дивідендів ставить під загрозу реалізацію великих інвестпроектів у портах
Адміністрація морських портів України заявила, що збереження для неї ставки дивідендів на рівні 90% призведе до зниження інвестицій у розвиток портової інфраструктури в 2,6 раза, що, відповідно, поставить під загрозу реалізацію великих інвестпроектів у портах.
Про це керівник портової адміністрації Райвіс Вецкаганс заявив під час робочої поїздки президента України Володимира Зеленського в Одесу 13 липня 2019 року, повідомляє сайт АМПУ.
За попередніми розрахунками, відрахування АМПУ 90% прибутку до бюджету призведе до того, що капітальні інвестиції підприємства в розвиток 13 українських портів у 2020 році скоротяться до 0,5 млрд грн., тоді як у 2018 році, коли розмір дивідендів був 50%, незважаючи на зниження портових зборів на 20%, у розвиток портової інфраструктури було вкладено 1,3 млрд грн.
На думку АМПУ, скорочення інвестицій у портову інфраструктуру з боку держпідприємства негативно позначиться на залученні приватних інвестицій у галузь.
"Зараз між АМПУ і бізнесом укладено меморандумів і угод з розвитку портової інфраструктури на суму понад 30 млрд грн. На кожну гривню, вкладену АМПУ, припадає, в середньому, 5 гривень приватних інвестицій. Однак без проведення держпідприємством реконструкції причалів та днопоглиблення, вкладення стивідорів у будівництво нових терміналів не матимуть сенсу. Вони просто не зможуть забезпечити використання нових потужностей на старих причалах і глибинах", - наголошується в повідомленні.
Вецкаганс також зазначив, що вирішення проблемних питань, які перешкоджають розвитку портової галузі України, багато в чому залежить від ухвалення ключових законопроектів і нормативних актів.
Керівник АМПУ звернувся до президента з проханням посприяти в ухваленні новим складом парламенту таких законопроектів: "Про концесію", "Про розвиток морегосподарського комплексу", а також в затвердженні Кабінетом Міністрів нормативних актів, які мають врегулювати ситуацію з екологічними перевірками в портах: "Порядок взаємодії при виявленні забруднень","Порядок забору проб" і "Порядок розрахунку збитків, завданих екології ".
Проблему взаємодії портовиків з екологами також підняв у своєму повідомленні на сторінці у Facebook співзасновник найбільшого українського приватного стивідора ТІС Андрій Ставніцер.
"Шота Хаджішвілі (директор Risoil S.A. - ІФ), ми з тобою виявилися членами ОЗУ ще з 90-х років! Нарешті я зрозумів, що нас об'єднує... Це сказав головний еколог, який продовжує кошмарити судновласників, і спасибі йому велике, до речі. Якщо ми для нього головні вороги, значить, ми йому реально заважаємо грабувати", - написав він.
Він повідомив, що Одеса за три роки втратила 5 млн тонн вантажів і 300 млн грн доходу, а також, як мінімум, одного гігантського інвестора через неадекватну роботу керівництва портової галузі.
"Портова галузь зараз буквально на дні - такого занепаду не було ніколи. Море роздали в управління кланам і дали їм повний карт-бланш. Керівник АМПУ де-факто контролює тільки дві філії з 13", - наголосив Ставніцер.
Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський запропонував призупинити перевірки суден у морських портах України співробітниками Державної екологічної інспекції на два місяці - до того, як новообраний парламент почне ухвалювати необхідні закони для врегулювання цієї проблеми.
У квітні група компаній "ТІС" заявила про зловживання Держекоінспекції при екологічному контролі суден у портах
Кабінет Міністрів ухвалив постанову №367 від 27 березня 2019 року "Щодо деяких питань дерегуляції господарської діяльності", яка, зокрема, скасовує контроль суднового ізольованого баласту і необхідність узгодження з Державною екологічною інспекцією технології перевантаження з кожного виду вантажів для суден, що перебувають у морських портах України.
Раніше українські портові компанії неодноразово інформували про зловживання Держекоінспекції при екологічному контролі суден у портах. Зокрема, в Європейській Бізнес Асоціації (ЄБА) заявляли, що працівники інспекції безпідставно відмовляють у проставленні штампів в екологічних деклараціях, вимагаючи проведення відбору проб ізольованого баласту судна для лабораторного аналізу на предмет наявності забруднюючих речовин, що не передбачено законодавством України.
Однак 9 липня координатор логістичного комітету ЄБА Ярина Скороход повідомила, що компанії-члени асоціації майже щотижня повідомляють про спроби екологічних інспекторів накласти на власників суден штраф за забруднення акваторії морського порту, тоді як постанова Кабінету міністрів №367 скасувала ці повноваження.
"Бізнес занепокоєний такими діями, оскільки незрозуміло, якими законодавчими нормами регулюються такі перевірки та накладання штрафів", – цитує прес-служба ЄБА Ярину Скороход.
ЄБА звернулася до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана та уряду з проханням взяти під контроль дотримання законодавства в морських портах.