Інтерфакс-Україна
14:43 17.07.2019

Новий шовковий шлях до Китаю не працює, вантажі йдуть до Казахстану - Мінінфраструктури

3 хв читати
Новий шовковий шлях до Китаю не працює, вантажі йдуть до Казахстану - Мінінфраструктури

Китайці не розвивають транспортного коридору "Новий Шовковий шлях", використовуючи його як важіль тиску на Росію в цінових питаннях, сказав в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна" заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань.

"Незважаючи на постійні переговори з китайцями, поки що "Новий Шовковий шлях" не працює. І поки що він для них залишається геополітично запасним. Вони використовують його для переговорів із росіянами, для апеляції щодо зниження їхніх тарифів тощо", - констатував він.

За його словами, Китай не використовує "Новий Шовковий шлях", не пускає ним вантажі, відправляючи їх переважно через Казахстан, Росію та Білорусь.

Водночас, за словами Довганя, попри відсутність вантажів із Китаю, зазначений транспортний коридор все одно розвивається, хай і повільніше, ніж очікували.

"Щодня з Чорноморська йдуть два пороми - це 150-200 вагонів. І це лише пороми, а є ще вантажні кораблі, де цифри з перевезення товарів за напрямком Схід-Захід удвічі більші. Ми відправляємо вантажі, які заборонені до транзиту через Росію. Інше питання в тому, що ці вантажі закінчують свій шлях у Казахстані і не йдуть до Китаю", - повідомив заступник міністра інфраструктури.

Він також зазначив, що через низькі обсяги імпорту з країн Середньої Азії, поїзди, що прямують цим транспортним коридором, нічим завантажити на зворотному шляху. Тому перевізникам доводиться оплачувати перегонку порожніх вагонів, що дуже дорого і негативно впливає на ринки збуту.

"Раніше у нас були великі ринки збуту в Середній Азії - переважно продукти харчування, які прибували фурами і вагонами. Нині вони їдуть двома поромами: через Чорне море і Каспій. Це вдвічі дорожче, а деяка продукція, наприклад продукція Roshen, не завжди витримує цей шлях", - заявив Довгань.

За його словами, на сьогодні в східному напрямку йдуть 66 поїздів, тоді як раніше могло стояти до 600 щодня.

"Із 2016 року, після того, як Путін (президент Росії Володимир Путін - ІФ) увів свої обмеження, наш експорт до цих країн скоротився вдесятеро", - наголосив заступник міністра, зауваживши, що Україна з кожним днем стає дедалі неконкурентнішою на цих ринках.

Він уточнив, що причиною цього є дешева російська продукція, яка замінює українську, оскільки та стала дорогою через транспортування.

Як повідомлялося, в 2017 році "Укрзалізниця" з метою мінімізації наслідків блокування перевезень вантажів територією Росії та можливості торгівлі з країнами Азіатського регіону здійснила роботу з розвитку транспортного коридору "Новий Шовковий шлях".

Мінінфраструктури спільно з "Укрзалізницею" 15 січня 2016 року запустили демонстраційний рейс контейнерного поїзда "Новим Шовковим шляхом".

Тестовий рейс нового контейнерного поїзда за маршрутом Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай (через Каспійське та Чорне моря) дістався Китаю на 16-й день шляху - в ніч з 30 на 31 січня 2016 року.


Повний текст інтерв'ю з Віктором Довганем буде оприлюднено на сайті агентства "Інтерфакс-Україна".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

"Укренерго" реалізує заходи для приєднання до європейських платформ балансуючої енергії ENTSO-E

Уряд пропонує дозволити використання власних рахунків при продажах на ЦП до трьох разів/рік обсягом до EUR2 тис.

Доходність ОВДП на аукціонах залишилася незмінною напередодні засідання НБУ щодо облікової ставки

НКЦПФР пропонує відтермінувати передачу Нацбанку 25% держчастки Нацдепозитарію

В умовах профіциту е/е генкомпанії занижують цінові заявки на РДН, щоб не попасти на балансуючий ринок – представник "Укренерго"

Укрексімбанк профінансував 700 МВт ВДЕ, приблизно 300 МВт з яких – ВЕС - член правління

Агросектор генерує 30% усіх кредитів у межах програми "5-7-9%" - Мінекономіки

У Львівській області є приблизно 500 МВт ВДЕ, ще 700 МВт може бути додано найближчими роками - глава ОВА

Система онлайн-моніторингу грального бізнесу у 1-й версії запрацює до кінця 2025р - 1-й віцепремʼєр

Запуск банку залишається пріоритетною ціллю "Укрпошти " – гендиректор

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА