14:43 17.07.2019

Новий шовковий шлях до Китаю не працює, вантажі йдуть до Казахстану - Мінінфраструктури

3 хв читати
Новий шовковий шлях до Китаю не працює, вантажі йдуть до Казахстану - Мінінфраструктури

Китайці не розвивають транспортного коридору "Новий Шовковий шлях", використовуючи його як важіль тиску на Росію в цінових питаннях, сказав в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна" заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань.

"Незважаючи на постійні переговори з китайцями, поки що "Новий Шовковий шлях" не працює. І поки що він для них залишається геополітично запасним. Вони використовують його для переговорів із росіянами, для апеляції щодо зниження їхніх тарифів тощо", - констатував він.

За його словами, Китай не використовує "Новий Шовковий шлях", не пускає ним вантажі, відправляючи їх переважно через Казахстан, Росію та Білорусь.

Водночас, за словами Довганя, попри відсутність вантажів із Китаю, зазначений транспортний коридор все одно розвивається, хай і повільніше, ніж очікували.

"Щодня з Чорноморська йдуть два пороми - це 150-200 вагонів. І це лише пороми, а є ще вантажні кораблі, де цифри з перевезення товарів за напрямком Схід-Захід удвічі більші. Ми відправляємо вантажі, які заборонені до транзиту через Росію. Інше питання в тому, що ці вантажі закінчують свій шлях у Казахстані і не йдуть до Китаю", - повідомив заступник міністра інфраструктури.

Він також зазначив, що через низькі обсяги імпорту з країн Середньої Азії, поїзди, що прямують цим транспортним коридором, нічим завантажити на зворотному шляху. Тому перевізникам доводиться оплачувати перегонку порожніх вагонів, що дуже дорого і негативно впливає на ринки збуту.

"Раніше у нас були великі ринки збуту в Середній Азії - переважно продукти харчування, які прибували фурами і вагонами. Нині вони їдуть двома поромами: через Чорне море і Каспій. Це вдвічі дорожче, а деяка продукція, наприклад продукція Roshen, не завжди витримує цей шлях", - заявив Довгань.

За його словами, на сьогодні в східному напрямку йдуть 66 поїздів, тоді як раніше могло стояти до 600 щодня.

"Із 2016 року, після того, як Путін (президент Росії Володимир Путін - ІФ) увів свої обмеження, наш експорт до цих країн скоротився вдесятеро", - наголосив заступник міністра, зауваживши, що Україна з кожним днем стає дедалі неконкурентнішою на цих ринках.

Він уточнив, що причиною цього є дешева російська продукція, яка замінює українську, оскільки та стала дорогою через транспортування.

Як повідомлялося, в 2017 році "Укрзалізниця" з метою мінімізації наслідків блокування перевезень вантажів територією Росії та можливості торгівлі з країнами Азіатського регіону здійснила роботу з розвитку транспортного коридору "Новий Шовковий шлях".

Мінінфраструктури спільно з "Укрзалізницею" 15 січня 2016 року запустили демонстраційний рейс контейнерного поїзда "Новим Шовковим шляхом".

Тестовий рейс нового контейнерного поїзда за маршрутом Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай (через Каспійське та Чорне моря) дістався Китаю на 16-й день шляху - в ніч з 30 на 31 січня 2016 року.


Повний текст інтерв'ю з Віктором Довганем буде оприлюднено на сайті агентства "Інтерфакс-Україна".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ОГХК почала продавати титанову сировину до Італії, Іспанії, Німеччини, системно розширює географію експорту - керівництво

На одній із ТЕС у понеділок виникла пожежа - Міненерго

"Автомагістраль-Південь" візьме участь у будівництві аеропорту поруч із Бухарестом

Майже третина опитаних українців вважає розслідування порушень законів підприємцями як тиск на бізнес - соцопитування КМІС

У ВР зареєстровано законопроєкт про прив'язку акцизного податку на тютюнові вироби до євро

Голова польської LPP відкинув звинувачення про прихований бізнес із РФ

Генпрокурор: Зафіксовано понад 800 спроб кібератак РФ на державні установи й сервіси України

УЗ запускає поїзд Чернівці - Чоп - Ужгород для стикування з маршрутом Прага - Чоп чеського RegioJet

НБУ в понеділок знизив курс гривні на 19 коп. - до нового мінімуму

Польські порти завантажені на 60% від своєї потужності, на частку українського транзитного зерна припадає 10% - польські ЗМІ

РЕКЛАМА
Milk
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА