Інтерфакс-Україна
14:01 03.10.2019

Верховна Рада ухвалила закон про концесії

2 хв читати
Верховна Рада ухвалила закон про концесії

 Верховна Рада України ухвалила в другому читанні та в цілому закон про концесії, що передбачає зміну низки законодавчих норм з метою вдосконалення правового регулювання концесійної діяльності.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", законопроект №1046 підтримали на пленарному засіданні Ради у четвер 257 народних депутатів.

На думку авторів документа, зазначений законопроект має сприяти вдосконаленню правового регулювання концесійної діяльності, що, у свою чергу, забезпечить можливість ефективного залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в економіку України для розвитку інфраструктури. Документ також визначає чіткий механізм вибору концесіонера та впроваджує концесійні умови, відповідні міжнародній практиці.

Згідно з текстом закону, терміном "концесія" визначається форма здійснення державно-приватного партнерства (ДПП), яка полягає в наданні концесієдавцем концесіонеру прав на створення та/або будівництво (ремонт/технічне переоснащення та ін.), і/або управління об'єктом концесії, і/або надання послуг на умовах, визначених концесійним договором, і передбачає передання концесіонеру більшої частини операційного ризику.

Закон, зокрема, визначає: чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення ДПП; єдину процедуру ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП для всіх форм ДПП (зокрема концесії); впровадження прозорої процедури вибору концесіонера (концесійний конкурс, конкурентний діалог), що відповідає міжнародним практикам, а також можливість залучення радників і незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії.

Документ також передбачає додаткові гарантії для концесіонерів і кредиторів, зокрема, визначення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера.

Крім цього, закон спрощує процедури виділення земельних ділянок для проектів ДПП у формі концесії; визначає особливості концесії на ринках, які перебувають у стані природної монополії, а також особливості концесії з будівництва та експлуатації автомобільних доріг.

Водночас нова редакція закону вводить чітке регулювання права власності на об'єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об'єкт концесії.

Крім того, документ надає потенційним концесіонерам можливість ініціювати концесію.

Закон також визначає, що об'єктами концесії не можуть бути ліси, але можуть бути аеродроми, а концесійні платежі за автодороги стануть джерелом наповнення Дорожнього фонду.

Водночас, згідно з висновком парламентського комітету з питань інтеграції України з ЄС, закон не відповідає Угоді про асоціацію і потребує доопрацювання з урахуванням відповідних зауважень.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Аграрії намолотили майже 15,5 млн тонн зернових з 39% площ, поки врожай на 38,8% менше на цю дату торік

Кожен вагон "Укрзалізниці" у липні-25 перевіз у середньому на 14% більше пасажирів ніж у липні-24

Kasta у співпраці з банком "Кредит Дніпро" та Visa запустила власний банкінг

США з 7 серпня запроваджують мита щодо 68 країн і ЄС, їхній розмір - від 10% до 41%

Кількість виявлених податковою порушень оформлення трудових відносин за 6 міс. зменшилася вчетверо, обсяги штрафів - втричі

Свириденко доручила Марченку винести на уряд рішення про конкурсну комісію для відбору керівника митниці

Укргазбанк продав центральний офіс на Печерську за 317,9 млн грн

KLR Bus інвестував 40 млн грн у автобусний термінал у Хмельницькому

Магомедов: З 4 серпня клієнти "Фрідом Фінанс" можуть почати оформлювати звернення для повернення активів

Ощадбанк спростовує заяву "Три О" про передачу Gulliver в управління держбанкам

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА