14:01 03.10.2019

Верховна Рада ухвалила закон про концесії

2 хв читати
Верховна Рада ухвалила закон про концесії

 Верховна Рада України ухвалила в другому читанні та в цілому закон про концесії, що передбачає зміну низки законодавчих норм з метою вдосконалення правового регулювання концесійної діяльності.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", законопроект №1046 підтримали на пленарному засіданні Ради у четвер 257 народних депутатів.

На думку авторів документа, зазначений законопроект має сприяти вдосконаленню правового регулювання концесійної діяльності, що, у свою чергу, забезпечить можливість ефективного залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в економіку України для розвитку інфраструктури. Документ також визначає чіткий механізм вибору концесіонера та впроваджує концесійні умови, відповідні міжнародній практиці.

Згідно з текстом закону, терміном "концесія" визначається форма здійснення державно-приватного партнерства (ДПП), яка полягає в наданні концесієдавцем концесіонеру прав на створення та/або будівництво (ремонт/технічне переоснащення та ін.), і/або управління об'єктом концесії, і/або надання послуг на умовах, визначених концесійним договором, і передбачає передання концесіонеру більшої частини операційного ризику.

Закон, зокрема, визначає: чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення ДПП; єдину процедуру ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП для всіх форм ДПП (зокрема концесії); впровадження прозорої процедури вибору концесіонера (концесійний конкурс, конкурентний діалог), що відповідає міжнародним практикам, а також можливість залучення радників і незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії.

Документ також передбачає додаткові гарантії для концесіонерів і кредиторів, зокрема, визначення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера.

Крім цього, закон спрощує процедури виділення земельних ділянок для проектів ДПП у формі концесії; визначає особливості концесії на ринках, які перебувають у стані природної монополії, а також особливості концесії з будівництва та експлуатації автомобільних доріг.

Водночас нова редакція закону вводить чітке регулювання права власності на об'єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об'єкт концесії.

Крім того, документ надає потенційним концесіонерам можливість ініціювати концесію.

Закон також визначає, що об'єктами концесії не можуть бути ліси, але можуть бути аеродроми, а концесійні платежі за автодороги стануть джерелом наповнення Дорожнього фонду.

Водночас, згідно з висновком парламентського комітету з питань інтеграції України з ЄС, закон не відповідає Угоді про асоціацію і потребує доопрацювання з урахуванням відповідних зауважень.

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Суд наклав арешт на майно Миколаївського суднобудівного заводу "Океан" - Офіс генпрокурора

Аеропорт "Бориспіль" не отримував від МОЗ рекомендації про обмеження на поїздки і торгівлю з Китаєм через коронавірус

Мінінфраструктури України та німецька DB підписали меморандум про стратегічне партнерство для трансформації "Укрзалізниці"

НБУ продав на аукціоні всі виставлені набори "Монети України 2019" на 74,65 тис. грн

Зеленський обіцяє спецумови при інвестиціях в Україну від $100 млн і податкові пільги при приватизації від $10 млн

Україна має стати інвестиційною Меккою Східної та Центральної Європи - Зеленський

Мінінфраструктури не планує передавати аеропорт "Запоріжжя" в концесію всупереч думці місцевої влади

У МВФ відзначають прогрес й очікують повного завершення Україною всіх дій для ухвалення рішення про нову програму фінансування

Промвиробництво в Україні в 2019 році знизилося на 1,8% - Держстат

Керівництво "Київметробуду" готове співпрацювати з правоохоронними органами для продовження будівництва метро на Виноградар

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА