Інтерфакс-Україна
14:01 03.10.2019

Верховна Рада ухвалила закон про концесії

2 хв читати
Верховна Рада ухвалила закон про концесії

 Верховна Рада України ухвалила в другому читанні та в цілому закон про концесії, що передбачає зміну низки законодавчих норм з метою вдосконалення правового регулювання концесійної діяльності.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", законопроект №1046 підтримали на пленарному засіданні Ради у четвер 257 народних депутатів.

На думку авторів документа, зазначений законопроект має сприяти вдосконаленню правового регулювання концесійної діяльності, що, у свою чергу, забезпечить можливість ефективного залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в економіку України для розвитку інфраструктури. Документ також визначає чіткий механізм вибору концесіонера та впроваджує концесійні умови, відповідні міжнародній практиці.

Згідно з текстом закону, терміном "концесія" визначається форма здійснення державно-приватного партнерства (ДПП), яка полягає в наданні концесієдавцем концесіонеру прав на створення та/або будівництво (ремонт/технічне переоснащення та ін.), і/або управління об'єктом концесії, і/або надання послуг на умовах, визначених концесійним договором, і передбачає передання концесіонеру більшої частини операційного ризику.

Закон, зокрема, визначає: чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення ДПП; єдину процедуру ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП для всіх форм ДПП (зокрема концесії); впровадження прозорої процедури вибору концесіонера (концесійний конкурс, конкурентний діалог), що відповідає міжнародним практикам, а також можливість залучення радників і незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії.

Документ також передбачає додаткові гарантії для концесіонерів і кредиторів, зокрема, визначення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера.

Крім цього, закон спрощує процедури виділення земельних ділянок для проектів ДПП у формі концесії; визначає особливості концесії на ринках, які перебувають у стані природної монополії, а також особливості концесії з будівництва та експлуатації автомобільних доріг.

Водночас нова редакція закону вводить чітке регулювання права власності на об'єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об'єкт концесії.

Крім того, документ надає потенційним концесіонерам можливість ініціювати концесію.

Закон також визначає, що об'єктами концесії не можуть бути ліси, але можуть бути аеродроми, а концесійні платежі за автодороги стануть джерелом наповнення Дорожнього фонду.

Водночас, згідно з висновком парламентського комітету з питань інтеграції України з ЄС, закон не відповідає Угоді про асоціацію і потребує доопрацювання з урахуванням відповідних зауважень.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Ощадбанк у IV кв.-2024 сформував консорціум з Укргазбанком та ПУМБ для кредиту 2,8 млрд грн ОПК під держгарантію

"Ліси України" в 2025р. передбачили на централізовані закупівлі 3,1 млрд грн

Середня зарплата серед вакансій в Україні зростає на 500 грн третій місяць поспіль

Україна та ЄС ще не розпочали переговори щодо торгівлі за ст.29 DCFTA – Стефанішина

Українські виробники добрив обговорили контроль імпорту та можливості збільшення експорту

Угода про інвестфонд відбудови зобов’язує Україну забезпечити захист активів та інвестицій незалежно від змін законодавства – юрист

Посли країн G7: Високо оцінюємо лідерство НБУ у впевненому проходженні через період викликів

Україна отримала 1 млрд євро від ЄС у межах програми ERA

Пролонговані ліцензії на надрокористування залишаться поза межами угоди з США про інвестфонд – Свириденко

Угода із США перспективна для українських greenfield-компаній з дозволами на поклади критичних мінералів – думка

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА