Інтерфакс-Україна
16:53 04.11.2019

Топ-менеджер "Нафтогазу" навів аргументи неспроможності позиції "Газпрому" про "порушення балансу" Стокгольмським арбітражем

3 хв читати
Топ-менеджер "Нафтогазу" навів аргументи неспроможності позиції "Газпрому" про "порушення балансу" Стокгольмським арбітражем

Виконавчий директор НАК "Нафтогаз України" Юрій Вітренко навів аргументи, на яких базувалися рішення Стокгольмського арбітражу у судовому спорі з російським "Газпромом".

Коментуючи претензії "Газпрому" про нібито "порушення балансу" в контрактних відносинах на своїй сторінці у Facebook, він звернув увагу, що контракти на постачання і транзит газу "є різними за своєю природою".

Положення "бери або плати", яке, зокрема, передбачає підвищене зобов'язання з купівлі Україною газу, було прописано у такий спосіб, що воно не відповідало європейському законодавству про захист конкуренції. Так, "Газпром" міг продати непотрібні Україні обсяги російського газу в Європі, тоді як для "Нафтогазу" діяла заборона на його реекспорт, і незрозуміло було, що країні робити з цим ресурсом. Водночас потужності для транзиту, які "Нафтогаз" забезпечив для "Газпрому", не могли бути нікому перепродані.

"Тобто для нас це безповоротні втрати, коли ми забезпечили потужності для "Газпрому", а він за них не заплатив. А "Газпром" при цьому міг спокійно повністю завантажити ці потужності – просто "Газпром" спеціально обмежував транзит, таким чином зменшуючи сукупну пропозицію газу на європейському ринку, щоб там була вища ціна", - зазначив Вітренко.

Топ-менеджер "Нафтогазу" також навів надані для Стокгольмського арбітражу розрахунки за 2009-2018 роки, згідно з якими російська компанія отримала на $46,6 млрд більше від продажу газу Україні, ніж країна отримала за транзит. При цьому така різниця становила б в 3,6 раза менше, майже $13 млрд, якби "Газпром" продавав газ Україні за ціною його реалізації Німеччині, а транзитний тариф відповідав європейським нормам.

"Ця різниця у $33,6 мільярдів між тим, що є, і тим, щоб мало б бути, дорівнює приблизно чверті ВВП України. (...) Хочеться сподіватися, що дивлячись на ці цифри, стане зрозуміло, що рішення попереднього Стокгольмського арбітражу лише покращили "баланс у відносинах між сторонами", і аж ніяк не порушили його на користь України", - резюмував Вітренко.

Як повідомлялося, Стокгольмський арбітраж наприкінці лютого 2018 року за результатами двох арбітражних спорів між "Нафтогазом" і "Газпромом" на постачання і транзит газу зобов'язав російську компанію доплатити НАК $2,56 млрд.

"Газпром" подав апеляцію на це рішення до апеляційного суду округу Свеа (Швеція). Проте у звітності за РСБО "Газпром" зазначив, що зарезервував повну суму штрафу за транзитним контрактом з українською стороною розміром $4,7 млрд.

"Нафтогаз" намагається стягнути борг із "Газпрому" в міжнародних судах, проводить кампанію щодо арешту активів "Газпрому" в Швейцарії, Великій Британії, Нідерландах і Люксембурзі. НАК уже домігся арешту в Англії належних "Газпрому" 51% Nord Stream AG, а також 50% + 1 акція Blue Stream Pipeline Company BV (оператор газопроводу "Блакитний потік") у Нідерландах. Крім того, в Нідерландах заарештовано боргові зобов'язання перед "Газпромом" на загальну суму близько $2,5 млрд.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА