12:34 16.12.2019

Законопроект Кабміну щодо банків за програмою з МВФ вимагає кардинального перероблення - заступник голови комітету ВР Дубінський

3 хв читати
Законопроект Кабміну щодо банків за програмою з МВФ вимагає кардинального перероблення - заступник голови комітету ВР Дубінський

 Парламентський комітет з питань фінансів, податкової та митної політики не планує розглядати урядовий законопроект №2571 про окремі питання функціонування банківської системи, ухвалення якого є prior action за новою програмою співпраці з Міжнародним валютним фондом (МВФ), а має намір працювати з альтернативним законопроектом, повідомив заступник голови комітету Олександр Дубінський (фракція "Слуга народу").

"Ми не плануємо його розглядати (№2571). Його потрібно кардинально змінювати та подавати альтернативний до нього законопроект. Це, в принципі, позиція, обговорена з головою комітету", - сказав депутат, який курирує у комітеті банківський напрям, агентству "Інтерфакс-Україна" у понеділок.

"Тому що цей законопроект, який вніс Кабінет Міністрів, він не просто суперечить логіці, а суперечить, в принципі, правовій системі та Конституції", - вважає Дубінський.

Зокрема, він піддав критиці норми законопроекту, які вимагають від судів брати до уваги не закони, а суб'єктивні судження та розрахунки Національного банку, не спираючись на жодні інші джерела.

"Він вимагає підмінити норми власності, які закладено у Конституції, рішеннями Національного банку та Фонду гарантування вкладів", - стверджує заступник голови комітету.

На його думку, авторів цього законопроекту, якщо вони працюють в Нацбанку, має бути звідти звільнено, і їм необхідно заборонити працювати у фінансовій системі, оскільки закладене у законопроекті регулювання правовідносин між кредиторами, вкладниками, акціонерами та банками є "повним правовим нігілізмом".

Як повідомив Дубінський на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в понеділок, альтернативний урядовому законопроект буде зареєстровано у Верховній Раді цього тижня. "Альтернативний законопроект буде зареєстровано цього тижня. В нього мають увійти... також пропозиції, які ми подали окремими законопроектами, щодо переміщення НБУ з першої черги гарантованих кредиторів до сьомої черги, щоб у НБУ було менше спокус "дерибанити" ці активи (неплатоспроможних банків- ІФ), щоб вкладників переводити в початкові черги кредиторів, а також врегулювання питання щодо відповідності дій НБУ закону", - сказав він.

"Чим далі ми рухаємося, тим далі НБУ відходить від виконання вимог законів та Конституції та перетворюється на окремий, непідзвітний жодному органу влади, центр управління економікою України", - додав Дубінський.

Як повідомлялося, Кабмін 12 грудня зареєстрував у Верховній Раді законопроект №2571, який, зокрема, пропонує встановити за Верховним Судом розгляд справ про виведення банку з ринку, можливу докапіталізацію державою та відшкодування збитків за визнання банку неплатоспроможним. Згідно з ним, всі поточні судові справи з цих питань на стадії апеляції має бути передано на розгляд Великої палати Верховного Суду. Законопроект встановлює, що у разі визнання банку неплатоспроможним його власники мають право вимагати через суд лише відшкодування, для розрахунку якого залучатимуться аудитори.

Документ, у разі ухвалення, також заборонить у рамках забезпечення таких позовів зупиняти дії рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів) НБУ, а також забороняти НБУ та його працівникам здійснювати певні дії.

Крім того, законопроект містить цілу низку поправок безпосередньо з регулювання діяльності банків і вимог до них, наділяючи Нацбанк додатковим повноваженнями, але водночас скасовуючи норму про збільшення їхнього мінімального статутного капіталу з 200 млн грн до 500 млн грн. Зокрема, НБУ зможе вимагати зміни складу ради або правління банку, якщо він вважає їх неефективними, а також зобов'язати банк визначати пов'язаних осіб до здійснення операцій із ними.

Згідно із законопроектом, банк буде зобов'язаний постійно підтримувати рівень ліквідності та фінансування, достатній для забезпечення своєчасного і повного виконання своїх зобов'язань, і одночасно дотримуватися мінімальних значень нормативів ліквідності, які встановив Нацбанк.

Крім цього, документ детально уточнює порядок отримання або збільшення суттєвої участі, а за порушення його пропонується передбачити тимчасове позбавлення такого власника використання його права голосу і/або вимагати відчуження його акцій банку Національним банком.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА