Інтерфакс-Україна
12:34 16.12.2019

Законопроект Кабміну щодо банків за програмою з МВФ вимагає кардинального перероблення - заступник голови комітету ВР Дубінський

3 хв читати
Законопроект Кабміну щодо банків за програмою з МВФ вимагає кардинального перероблення - заступник голови комітету ВР Дубінський

 Парламентський комітет з питань фінансів, податкової та митної політики не планує розглядати урядовий законопроект №2571 про окремі питання функціонування банківської системи, ухвалення якого є prior action за новою програмою співпраці з Міжнародним валютним фондом (МВФ), а має намір працювати з альтернативним законопроектом, повідомив заступник голови комітету Олександр Дубінський (фракція "Слуга народу").

"Ми не плануємо його розглядати (№2571). Його потрібно кардинально змінювати та подавати альтернативний до нього законопроект. Це, в принципі, позиція, обговорена з головою комітету", - сказав депутат, який курирує у комітеті банківський напрям, агентству "Інтерфакс-Україна" у понеділок.

"Тому що цей законопроект, який вніс Кабінет Міністрів, він не просто суперечить логіці, а суперечить, в принципі, правовій системі та Конституції", - вважає Дубінський.

Зокрема, він піддав критиці норми законопроекту, які вимагають від судів брати до уваги не закони, а суб'єктивні судження та розрахунки Національного банку, не спираючись на жодні інші джерела.

"Він вимагає підмінити норми власності, які закладено у Конституції, рішеннями Національного банку та Фонду гарантування вкладів", - стверджує заступник голови комітету.

На його думку, авторів цього законопроекту, якщо вони працюють в Нацбанку, має бути звідти звільнено, і їм необхідно заборонити працювати у фінансовій системі, оскільки закладене у законопроекті регулювання правовідносин між кредиторами, вкладниками, акціонерами та банками є "повним правовим нігілізмом".

Як повідомив Дубінський на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в понеділок, альтернативний урядовому законопроект буде зареєстровано у Верховній Раді цього тижня. "Альтернативний законопроект буде зареєстровано цього тижня. В нього мають увійти... також пропозиції, які ми подали окремими законопроектами, щодо переміщення НБУ з першої черги гарантованих кредиторів до сьомої черги, щоб у НБУ було менше спокус "дерибанити" ці активи (неплатоспроможних банків- ІФ), щоб вкладників переводити в початкові черги кредиторів, а також врегулювання питання щодо відповідності дій НБУ закону", - сказав він.

"Чим далі ми рухаємося, тим далі НБУ відходить від виконання вимог законів та Конституції та перетворюється на окремий, непідзвітний жодному органу влади, центр управління економікою України", - додав Дубінський.

Як повідомлялося, Кабмін 12 грудня зареєстрував у Верховній Раді законопроект №2571, який, зокрема, пропонує встановити за Верховним Судом розгляд справ про виведення банку з ринку, можливу докапіталізацію державою та відшкодування збитків за визнання банку неплатоспроможним. Згідно з ним, всі поточні судові справи з цих питань на стадії апеляції має бути передано на розгляд Великої палати Верховного Суду. Законопроект встановлює, що у разі визнання банку неплатоспроможним його власники мають право вимагати через суд лише відшкодування, для розрахунку якого залучатимуться аудитори.

Документ, у разі ухвалення, також заборонить у рамках забезпечення таких позовів зупиняти дії рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів) НБУ, а також забороняти НБУ та його працівникам здійснювати певні дії.

Крім того, законопроект містить цілу низку поправок безпосередньо з регулювання діяльності банків і вимог до них, наділяючи Нацбанк додатковим повноваженнями, але водночас скасовуючи норму про збільшення їхнього мінімального статутного капіталу з 200 млн грн до 500 млн грн. Зокрема, НБУ зможе вимагати зміни складу ради або правління банку, якщо він вважає їх неефективними, а також зобов'язати банк визначати пов'язаних осіб до здійснення операцій із ними.

Згідно із законопроектом, банк буде зобов'язаний постійно підтримувати рівень ліквідності та фінансування, достатній для забезпечення своєчасного і повного виконання своїх зобов'язань, і одночасно дотримуватися мінімальних значень нормативів ліквідності, які встановив Нацбанк.

Крім цього, документ детально уточнює порядок отримання або збільшення суттєвої участі, а за порушення його пропонується передбачити тимчасове позбавлення такого власника використання його права голосу і/або вимагати відчуження його акцій банку Національним банком.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄІБ може вкласти EUR15 млн в Ukraine Phoenix Tech Fund

Підтримка підприємницької ініціативи ветеранів має будуватися на державно-приватному партнерстві – голова НБУ

Загальний обсяг виділеного від ЄБРР фінансування для України сягнув EUR7,6 млрд

ЄБРР виділив "Новій пошті" кредит до EUR50 млн

Проєкт BGV Graphite дає початок визнанню Європою потенціалу України щодо критичної сировини – топменеджер BGV Group на URC-2025

ЄБРР надає VARUS позику в розмірі $25 млн на стале енергоефективне зелене розширення

Україна в рамках Food from Ukraine буде надавати гуманітарну допомогу продуктами харчування

ЄБРР надає понад EUR65 млн кредитів на муніципальні проєкти українських міст

Україні для відновлення та розвитку потрібні безпека, забезпечення гарантій та страхування інвестицій – CCO "Метінвесту" на URC-2025

ЄІБ надасть "Укргідроенерго" EUR120 млн кредиту на модернізацію ГЕС – угода на URS-2025

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА