21:54 21.12.2019

Укладення транспортної угоди Нафтогазу з Газпромом стане відмовою від європейських правил

3 хв читати
Укладення транспортної угоди Нафтогазу з Газпромом стане відмовою від європейських правил

Укладення транспортної угоди між НАК "Нафтогаз України" і ПАТ "Газпром" стане відходом української сторони від європейських правил, вважає директор Центру досліджень енергетики Олександр Харченко.

"Наша позиція весь час була проста: "Газпром" і Україна повинні працювати за європейськими правилами. Це означає, що ми з "Газпромом" не торгуємося щодо тарифів на транзит. В Європі є дуже чітка методологія, в якій по вертикалі кількість років у контракті , а по горизонталі кількість прокачаних кубометрів, і є цифра, скільки потрібно заплатити згідно з європейською методологією за таке прокачування. А буде не так", - сказав він в ефірі телеканалу "Україна 24".

За його словами, в цій частині домовленостей від 20 грудня Україна прийняла умови РФ і відійшла від європейських правил, протокольно погодившись на укладення транспортної угоди між "Нафтогазом" і "Газпромом" із заздалегідь узгодженим тарифом.

За даними Харченка, вартість транзиту в угоді між НАК і "Газпромом" залишиться на чинному рівні і буде незмінною протягом наступних п'яти років.

"А які підстави (для подальшої зміни тарифу - ІФ)? У протоколі написано, що "Газпром" підпише угоду з фіксованим на весь час тарифом на транзит з "Нафтогазом", - зазначив він.

Харченко, який брав участь у просуванні введення США санкцій проти "Північного потоку-2" також зазначив, що українська сторона в Вашингтоні будувала свою лінію поведінки, вказуючи на те, що "Північний потік-2" вибивається з європейських правил, і паралельно в Мінську домовляється про відхід від цих правил.

"У нас анбандлінг навіщо проводився? Щоб Нафтогаз звідти прибрати, щоб повністю відповідати європейським правилам, а це зовсім інша ситуація ... Росіяни таким чином викупили для себе опцію "спеціальні умови"- бути поза європейських правил. Працювати так, як вони звикли працювати, а вони не хочуть працювати з Україною за європейськими правилами", - резюмував експерт.

Як повідомлялося, підписаний 20 грудня в Мінську тристоронній протокол передбачає пакетну угоду з виплатою Газпромом Нафтогазу $ 2,9 млрд за рішенням Стокгольмського арбітражу, паралельною відмовою сторін від існуючих позовів, включно зі штрафом АМКУ, і підписанням транзитної угоди на п'ять років (2020 - 65 млрд куб. м, 2021-24 - 40 млрд куб. м) з можливістю його продовження ще на 10 років.

В "транзитній" частині пакета документів необхідно підписати міжоператорську угоду про приєднання мереж (interconnection agreement) між "Оператором ГТС України" (ОГТСУ) і "Газпромом", а також договір між "Нафтогазом України" і "Газпромом" на організацію транспортування з подальшою транспортною угодою між НАК і ОГТСУ.

Тариф за транспортування між НАК і ОГТСУ буде визначатися на підставі рішень українського регулятора. Одночасно сторони, які беруть участь у процесі переговорів не озвучили вартість тарифу в проекті угоди між НАК і Газпромом.

Виконавчий директор "Нафтогазу" Юрій Вітренко пояснив необхідність підписання транспортної угоди між НАК і "Газпромом" з відмовою російської компанії брати на себе українські законодавчі та регуляторні ризики.

За його словами, угоду про організацію транзиту між НАК і Газпромом буде укладено на п'ять років, з певними обсягами, під які Нафтогаз забронює потужності у оператора газотранспортної системи України. За ці потужності Газпром гарантовано повинен заплатити Нафтогазу, а Нафтогаз - оператору. Угоду між Газпромом і Нафтогазом буде укладено згідно міжнародного права і зі з'ясуванням суперечок у міжнародному арбітражі.

 

 

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА