21:54 21.12.2019

Укладення транспортної угоди Нафтогазу з Газпромом стане відмовою від європейських правил

3 хв читати
Укладення транспортної угоди Нафтогазу з Газпромом стане відмовою від європейських правил

Укладення транспортної угоди між НАК "Нафтогаз України" і ПАТ "Газпром" стане відходом української сторони від європейських правил, вважає директор Центру досліджень енергетики Олександр Харченко.

"Наша позиція весь час була проста: "Газпром" і Україна повинні працювати за європейськими правилами. Це означає, що ми з "Газпромом" не торгуємося щодо тарифів на транзит. В Європі є дуже чітка методологія, в якій по вертикалі кількість років у контракті , а по горизонталі кількість прокачаних кубометрів, і є цифра, скільки потрібно заплатити згідно з європейською методологією за таке прокачування. А буде не так", - сказав він в ефірі телеканалу "Україна 24".

За його словами, в цій частині домовленостей від 20 грудня Україна прийняла умови РФ і відійшла від європейських правил, протокольно погодившись на укладення транспортної угоди між "Нафтогазом" і "Газпромом" із заздалегідь узгодженим тарифом.

За даними Харченка, вартість транзиту в угоді між НАК і "Газпромом" залишиться на чинному рівні і буде незмінною протягом наступних п'яти років.

"А які підстави (для подальшої зміни тарифу - ІФ)? У протоколі написано, що "Газпром" підпише угоду з фіксованим на весь час тарифом на транзит з "Нафтогазом", - зазначив він.

Харченко, який брав участь у просуванні введення США санкцій проти "Північного потоку-2" також зазначив, що українська сторона в Вашингтоні будувала свою лінію поведінки, вказуючи на те, що "Північний потік-2" вибивається з європейських правил, і паралельно в Мінську домовляється про відхід від цих правил.

"У нас анбандлінг навіщо проводився? Щоб Нафтогаз звідти прибрати, щоб повністю відповідати європейським правилам, а це зовсім інша ситуація ... Росіяни таким чином викупили для себе опцію "спеціальні умови"- бути поза європейських правил. Працювати так, як вони звикли працювати, а вони не хочуть працювати з Україною за європейськими правилами", - резюмував експерт.

Як повідомлялося, підписаний 20 грудня в Мінську тристоронній протокол передбачає пакетну угоду з виплатою Газпромом Нафтогазу $ 2,9 млрд за рішенням Стокгольмського арбітражу, паралельною відмовою сторін від існуючих позовів, включно зі штрафом АМКУ, і підписанням транзитної угоди на п'ять років (2020 - 65 млрд куб. м, 2021-24 - 40 млрд куб. м) з можливістю його продовження ще на 10 років.

В "транзитній" частині пакета документів необхідно підписати міжоператорську угоду про приєднання мереж (interconnection agreement) між "Оператором ГТС України" (ОГТСУ) і "Газпромом", а також договір між "Нафтогазом України" і "Газпромом" на організацію транспортування з подальшою транспортною угодою між НАК і ОГТСУ.

Тариф за транспортування між НАК і ОГТСУ буде визначатися на підставі рішень українського регулятора. Одночасно сторони, які беруть участь у процесі переговорів не озвучили вартість тарифу в проекті угоди між НАК і Газпромом.

Виконавчий директор "Нафтогазу" Юрій Вітренко пояснив необхідність підписання транспортної угоди між НАК і "Газпромом" з відмовою російської компанії брати на себе українські законодавчі та регуляторні ризики.

За його словами, угоду про організацію транзиту між НАК і Газпромом буде укладено на п'ять років, з певними обсягами, під які Нафтогаз забронює потужності у оператора газотранспортної системи України. За ці потужності Газпром гарантовано повинен заплатити Нафтогазу, а Нафтогаз - оператору. Угоду між Газпромом і Нафтогазом буде укладено згідно міжнародного права і зі з'ясуванням суперечок у міжнародному арбітражі.

 

 

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Заборону на імпорт українського м'яса птиці через спалах пташиного грипу ввели понад 10 країн

Маріупольські підприємства "Метінвесту" в 2019 р наростили сплату податків більш ніж на третину

РГК почала тестування газоводневої суміші на закритих ділянках розподільчих мереж у 5 областях

Україна після приходу великого інвестора стимулюватиме виробництво електромобілів замість пільг на їхнє ввезення

Оржель вважає використання газу за нинішньої ціни на нього більш вигідним, ніж видобуток вугілля

Деякі держоргани України та ГО підписали меморандум про співпрацю в розвитку механізму перевірки інформації про кінцевих бенефіціарів

Молдова запровадила заборону на ввезення м'яса птиці та яєць з України

Зростання капінвестицій в Україні у 2019 році сповільнилося до 15,5% - Держстат

Вуглеводневу ділянку "Дельфін" буде виставлено на УРП-конкурс двома лотами - голова Держгеонадр

Мінекономіки прогнозує врожай зернових в Україні у 2020 році на рівні 65-70 млн тонн

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА