Інтерфакс-Україна
18:37 27.12.2019

Глава "Укртранснафти" сумнівається в початку прокачування нафти з Одеси до Білорусі раніше ніж у 2022 р.

3 хв читати
Глава "Укртранснафти" сумнівається в початку прокачування нафти з Одеси до Білорусі раніше ніж у 2022 р.

Гендиректор АТ "Укртранснафта" Микола Гавриленко вважає малоймовірним початок прокачування нафти до Білорусі за маршрутом Одеса-Броди-Мозир раніше ніж у 2022 році.

"Припускати, що Білорусь почне купувати альтернативну нафту в 2020-му або 2021 році, я поки що не став би й не надто був би оптимістичний у таких прогнозах", - сказав він в ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Сьогодні Білорусь отримує нафту за внутрішньомитними цінами з дисконтом близько $100/тонна. Ми не знаємо, які економічні розрахунки має білоруська сторона. Відповідно, ми не знаємо, яку нафту, в якому обсязі й чи взагалі вони її транспортуватимуть на противагу Urals", - додав він.

За його словами, на українсько-білоруській робочої групі, що відбулась у грудні, Київ запропонував зафіксувати, що в разі, якщо Мінськ захоче серйозно підійти до питання транспортування нафти за маршрутом Одеса-Броди-Мозир, переговорний процес потрібно розпочинати за рік до початку самих робіт.

"Необхідне конкретне технічне завдання: який обсяг нафти, які сорти, які режими. Тоді ми на підставі їхньої офіційної заяви підготуємо технологічну карту дій, щоб усі сторони розуміли наміри, відповідальність і економічні результати всієї цієї історії", - пояснив Гавриленко.

За його словами, українська сторона також запропонувала білоруській надати розрахунки, які дадуть змогу Києву оцінити перспективу давальницької переробки нафти на Мозирському НПЗ, мінімум для двох сортів - аналогів Azeri та Urals.

"Вони пообіцяли здійснити розрахунки, і якщо ми побачимо в цьому економічну доцільність, то зможемо говорити про можливі постачання нафти для давальницької переробки, як силами дивізіону "Нафта", так і іншими гравцями ринку, які захочуть скористатися нашим маршрутом і зайти на переробку на Мозирський НПЗ", - додав глава "Укртраснафти".

Як повідомлялося, Білорусь неодноразово заявляла про наміри розпочати альтернативний РФ імпорт нафти. У квітні цього року "Білоруська нафтова компанія" (БНК) заявила, що розраховує до кінця 2019 року організувати альтернативний Росії імпорт нафти через порти Балтії або України.

Раніше, у 2011-2012 роках, між "Укртраснафтой" і БНК було укладено договір на постачання щонайменше 8 млн тонн нафти (по 4 млн тонн на рік) марки Azeri Light у морський нафтовий термінал (МНТ) "Південний" для подальшого прокачування цієї нафти на Мозирський НПЗ за маршрутом Південний-Броди-Мозир у режимі "качай або плати". Із запланованих 4 млн тонн у 2011 році поставлено та прокачано було лише близько 0,9 млн тонн. При цьому було додатково підписано договір компенсації якісних втрат, оскільки БНК постачала в "Південний" Azeri Light, а в Мозирі з нафтопроводу витіснялася нафта Urals, яка є більш дешевим сортом нафти.

Через невиконання умов договору "Укртранснафта" звернулася до Міжнародного арбітражного суду Білорусі для вирішення спірних питань із компанією "БНК". 1 вересня 2017 року МАС ухвалив рішення стягнути з БНК $24,021 млн компенсації за невикористані обсяги транспортування згідно з контрактною умовою "качай або плати", а з "Укртранснафти" - $31,878 млн компенсації за зміну якості нафти. За підсумками взаємозаліку БНК виграла в суді в "Укртранснафти" $7,857 млн.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

IFC та "ОТП Лізинг" оголосили нову програму розвитку МСП та підтримки сталої енергетики в Україні на EUR50 млн

Уряд перерозподілив ще 30,6 млн грн на підтримку діяльності університетів Миколаївщини - Свириденко

Аграрії намолотили 24,8 млн тонн зернових з 55% площ, поки врожай на 12,8% менше аніж на цю дату торік

Товарообіг Varus.ua через "Нову пошту" у I пів.-2025 виріс в 1,61 раза

Норвегія виділила "Нафтогазу" майже $100 млн на закупівлю природного газу

АМКУ розгляне справу про набуття "Київстаром" контролю над власником сервісу Tabletki.ua "МТПК"

Заступник голови НБУ Ніколайчук став першим заступником замість Рожкової

Perfect Group вийшов із двох спільних з Saga Development проєктів ЖК

"Укрзалізниця" обговорює майбутнє вагоноремонтного напряму з бізнесом з опціями оренди, продажу та ДПП

Київський ТРЦ "РайON" розширить tenant mix завдяки оптимізації площі супермаркету

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА