18:37 27.12.2019

Глава "Укртранснафти" сумнівається в початку прокачування нафти з Одеси до Білорусі раніше ніж у 2022 р.

3 хв читати
Глава "Укртранснафти" сумнівається в початку прокачування нафти з Одеси до Білорусі раніше ніж у 2022 р.

Гендиректор АТ "Укртранснафта" Микола Гавриленко вважає малоймовірним початок прокачування нафти до Білорусі за маршрутом Одеса-Броди-Мозир раніше ніж у 2022 році.

"Припускати, що Білорусь почне купувати альтернативну нафту в 2020-му або 2021 році, я поки що не став би й не надто був би оптимістичний у таких прогнозах", - сказав він в ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Сьогодні Білорусь отримує нафту за внутрішньомитними цінами з дисконтом близько $100/тонна. Ми не знаємо, які економічні розрахунки має білоруська сторона. Відповідно, ми не знаємо, яку нафту, в якому обсязі й чи взагалі вони її транспортуватимуть на противагу Urals", - додав він.

За його словами, на українсько-білоруській робочої групі, що відбулась у грудні, Київ запропонував зафіксувати, що в разі, якщо Мінськ захоче серйозно підійти до питання транспортування нафти за маршрутом Одеса-Броди-Мозир, переговорний процес потрібно розпочинати за рік до початку самих робіт.

"Необхідне конкретне технічне завдання: який обсяг нафти, які сорти, які режими. Тоді ми на підставі їхньої офіційної заяви підготуємо технологічну карту дій, щоб усі сторони розуміли наміри, відповідальність і економічні результати всієї цієї історії", - пояснив Гавриленко.

За його словами, українська сторона також запропонувала білоруській надати розрахунки, які дадуть змогу Києву оцінити перспективу давальницької переробки нафти на Мозирському НПЗ, мінімум для двох сортів - аналогів Azeri та Urals.

"Вони пообіцяли здійснити розрахунки, і якщо ми побачимо в цьому економічну доцільність, то зможемо говорити про можливі постачання нафти для давальницької переробки, як силами дивізіону "Нафта", так і іншими гравцями ринку, які захочуть скористатися нашим маршрутом і зайти на переробку на Мозирський НПЗ", - додав глава "Укртраснафти".

Як повідомлялося, Білорусь неодноразово заявляла про наміри розпочати альтернативний РФ імпорт нафти. У квітні цього року "Білоруська нафтова компанія" (БНК) заявила, що розраховує до кінця 2019 року організувати альтернативний Росії імпорт нафти через порти Балтії або України.

Раніше, у 2011-2012 роках, між "Укртраснафтой" і БНК було укладено договір на постачання щонайменше 8 млн тонн нафти (по 4 млн тонн на рік) марки Azeri Light у морський нафтовий термінал (МНТ) "Південний" для подальшого прокачування цієї нафти на Мозирський НПЗ за маршрутом Південний-Броди-Мозир у режимі "качай або плати". Із запланованих 4 млн тонн у 2011 році поставлено та прокачано було лише близько 0,9 млн тонн. При цьому було додатково підписано договір компенсації якісних втрат, оскільки БНК постачала в "Південний" Azeri Light, а в Мозирі з нафтопроводу витіснялася нафта Urals, яка є більш дешевим сортом нафти.

Через невиконання умов договору "Укртранснафта" звернулася до Міжнародного арбітражного суду Білорусі для вирішення спірних питань із компанією "БНК". 1 вересня 2017 року МАС ухвалив рішення стягнути з БНК $24,021 млн компенсації за невикористані обсяги транспортування згідно з контрактною умовою "качай або плати", а з "Укртранснафти" - $31,878 млн компенсації за зміну якості нафти. За підсумками взаємозаліку БНК виграла в суді в "Укртранснафти" $7,857 млн.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Понад половину покупців житла за "єОселею" розглядають послугу ремонту від забудовника

Мінекономіки завершило бета-тестування програми нацкешбеку - Свириденко

Спеціальний фінансовий траст-фонд Світового банку для України становитиме щонайменше $10 млрд - Шмигаль

"Енергоатом" налагоджує виробництво важливого елемента ядерної безпеки для АЕС

Гендерний комітет "Київтеплоенерго" залучив 10,5 млн грн підтримки енергетики столиці

Борг "Укренерго" на БР перевищує 16 млрд грн, а його учасників перед компанією 34 млрд грн - голова НЕК

"Укренерго" має намір провести нові аукціони на балансуючу потужність наприкінці цього або на початку нового року - голова компанії

"Укрнафта" змінює старі насоси на сучасні для підвищення ефективності видобутку

Динаміка пасажирських залізничних перевезень у вересні пішла на спад - УЗ

Для підвищення зарплати всім працівникам освіти потрібно додатково 270 млрд грн - міністр

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА